Beantwoord

Decoder V5 mini beeld bevriest

  • 17 March 2020
  • 6 reacties
  • 538 Bekeken

Hallo,

 

Na problemen met de V5 decoder een omruiling voorgesteld gekregen en vandaag eindelijk tijd gehad om de nieuwe te gaan afhalen bij het UPS punt: een V5 mini.

Vol goede moed aangesloten en dat leek allemaal prima te werken.

Vanavond voor de eerste maal TV gekeken, maar na een minuut of 5 werd al duidelijk dat het niet uit te houden valt. Het beeld hapert/bevriest continue, en het geluid begint ook mee te stotteren. Het lijkt een beedje op té felle MPEG compressie zoals je vroeger met videos op je PC wel eens voor had.

Dit doet zich voor op elke zender, ook non-HD kanaal, en het beeld van de vorige zender blijft zelfs nog een seconde of 5 à 10 hangen samen met het geluid van de volgende zender als je zapt. Er zijn geen 2 ononderbroken seconden met een normaal beeld.

Aan wat kan dit liggen ? Nieuwe decoder die niet deugd ? Problemen met de lijn ?

Internet werkt voorts prima, Pickx website op de PC via wifi ook. Eservices zegt het volgende over mijn lijn:

 

Mvg

icon

Beste antwoord door ThierryW 18 March 2020, 09:16

Bekijk origineel

6 reacties

Alles wat je zelf kunt doen / proberen, vind je hier:

Hoe is jouw decoder verbonden met jouw bbox?
Indien bedraad, probeer dan je bbox en decoder eerst te heropstarten.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
 
Indien dit niet helpt, Reset dan je toestellen

⭕️ Verder nog bijkomende info i.v.m. toestellen  resetten:
➕ BBOX resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
➕ DECODER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html 

⭕️ Indien je een PLC-adapter, Wi-Fi Bridge, Wi-Fi Booster of Ruckus gebruikt reset deze dan ook: 
➕ WIFI BOOSTER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html  
➕ WIFI BRIDGE resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-bridge-resetten.html  
➕ PLC ADAPTER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html 
➕ PLC ADAPTER WIFI EXTENDER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-wi-fi-extender-resetten.html .  
➕ RUCKUS resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ruckus_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-ruckus-resetten.html

Reputatie 6
Badge +3

Dit is meer een probleem met de overdracht van het videosignaal. Dat treed meer op wanneer je draadloos verbonden bent met Wi-Fi Bridge/Booster/Ruckus of via electriciteitsnet (PLC adapters). Dat er zo een vervormd beeld weergegeven wordt. Zie Martin zijn stappen hoe te resetten. 

mss hebben ze van proximus uit ook al deze procedures al laten uitvoeren, maar we horen wel of het al dan niet geholpen heeft.

Reputatie 7
Badge +4

@ruther Het signaal tot aan je bbox3 modem ziet er goed uit. Ik zie wel stream problemen tussen de modem en de decoder. Volgens de lijntest zou de verbinding rechtstreeks via ethernetkabel zijn. Kan je testen met een andere ethernetkabel?

 

Yep, Decoder en BBox staan op 50cm van elkaar, aangesloten met de origineel bijgeleverde gele ethernetkabel. Ik heb zonet een reset van de decoder gedaan, zodat die de software opnieuw ging downloaden. Ik laat zo snel mogelijk weten wat het resultaat is!

2 dagen geleden heb ik een reset van de decoder uitgevoerd en een nieuwe Cat5e ethernetkabel tussen de Bbox en de decoder gelegd, die ik aangesloten heb op een andere vrije poort van de Bbox. Nu 2 dagen perfecte TV en opnames gekeken zonder enige storingen of haperingen!

Mvg!

Reageer