Skip to main content

Beste,

de afgelopen 6 maanden blijven we op regelmatige basis problemen hebben met onze Proximus decoder (V5 compact) deze loopt regelmatig vast. (freeze beeld, afstandsbediening reageert dan niet meer en aan/uit knop vooraan reageert niet meer)

Nu zou ik graag eveneens Netflix 4K bekijken via jullie decoder (niet mogelijk met V5 decoder), kan ik jullie decoder omruilen vanwege vastlopen en vervangen door toestel met 4K ondersteuning, aub?

 

Alvast bedankt,

 

Mvg,

Glen Helsen

Mss beter van de oorzaak te vinden van het vastlopen want wil niet zeker niet zeggen dat je v6 beter zal presteren (zie ook dit hier > https://nl.forum.proximus.be/facturatie-betalingen-48/v5-en-v6-decoder-ontvangen-47190 )

Als je echt UHD wilt zou ik persoonlijk de V7 decoder afwachten.
De focus wordt nu vooral gelegd op de testen van de V7 en minder in het verbeteren van de V6.

Is je decoder rechtstreeks bekabeld verbonden met de bbox.

Heb je alles al een herstart /gereset


Bedankt voor de info.

Alles is bekabeld aangesloten, alle toestellen worden bij problemen herstart.
Reset van decoder (15sec resetknop indrukken) had ik nog niet gedaan, maar nu ook uitgevoerd.

Dus op dit moment is er uitsluitend de V6 die 4K ondersteund maar niet echt betrouwbaar is ahv uw feedback/bevindingen?


Inderdaad en het is natuurlijk ook nog niet exact bekend wanneer de v7 juist gaat gecommercialiseerd worden.

Eigenlijk is de beste en volledigste methode als volgt:
(zeker al gewoon heropstarten van de toestellen > klik hier, niet echt iets oplost):

  • decoder stroomloos zetten en eigenlijk nog best door de netstekker van zijn stroomadapter even uit te trekken.
  • bbox resetten zo een 20 tal seconden het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt houden tot de lampjes vooraan uitdoven behalve de power led en dan lossen.
  • nu wachten tot de bbox zijn VDSL lampje continu blijft oplichten en je terug kunt surfen.
  • De decoder terug onder spanning zetten 
  • Tenslotte indien voorgaande nog geen oplossing gaf,
    de decoder resetten > hoe het moet > klik hier 

Reageer