Vraag

decoder V5 compact hard reset


Bij het aansluiten van de V5c aan een oud televisietoestel via scart was ik niet tevreden over de beeldinstellingen en heb geprutst in de beeldinstellingen tussen wide screen en het normale maar ook in de beeldsynchronisatie ide ik op automatisch ingesteld heb. Blijkbaar was dit niet de goede keuze en buiten het welkomst beeld van proximus kan ik verder niets meer te zien krijgen, aldus is het onmogelijk om via het beeld op de tv terug naar de instellingen te gaan. Een simpele reset (met de knop achteraanl in te drukken bij het heropstarten) lost het probleem niet op dus ben ik op zoek naar iemand die online in deze decoder de instellingen terug brengt of een hard reset kan uitvoeren zodat taalinstelling e.d. teruggebracht worden naar fabrieksinstelling. Wie helpt?


11 reacties

Het zal inderdaad wel niks te maken hebben met die RF

bij problemen met de remote is het altijd best van de decoder eens te herstarten / resetten en als het nog niet lukt van dan de remote te resetten 

 

Reputatie 6
Badge +3

Het zou mij verbazen moest de RF verbinding problemen geven wanneer je zo jouw V5 decoder c wil bedienen. Maar je zou ook RF kunnen uitschakelen als test of je dan ook nog storingen hebt op jouw TV, voer hiervoor Martin zijn tips uit.

Wel ik heb enkel de afstandsbediening van de 5c maar als ik durf de afstandsbediening van de tv gebruiken voor bv luider te zetten flipt hij ook. maar kan eens proberen met deze universeel te maken, goede tip.

Heb je dat voor met beide afstandsbedieningen zowel die van de V5 als die van de V5c 

Anders moet je eens de afstandsbediening resetten en dan universeel maken

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_reset_rc/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/afstandsbediening/uw-afstandsbediening-resetten.html

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_univ/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/afstandsbediening/hoe-kunt-u-uw-afstandsbediening-universeel-maken.html

zie net dat ik foto 2 en 5 verwisselt heb maar maakt niet zoveel uit

Bedankt aan beiden voor de reply.

De knop achteraan was wel degelijk de resetknop die ik bedoelde. Heb de klantendienst wat werk gegeven want het euvel doet zich ook voor bij een oudere V5 alhoewel, alhoewel ik iets ontdekt heb dankzij deze V5 die vooraan bedieningsknoppen heeft. Via de bijgevoegde foto’s laat ik jullie meevolgen. Foto 1 standby decoder uit. Foto 2 decoder aan en start op . foto 3 welkomstpagina Proximus tv. Foto 4 Beeld van het kanaal waarop het ingesteld staat. Foto 5 : na gebruik van de afstandsbediening

Dus als ik manueel schakel vooraan op de decoder zie ik alle kanalen perfect. Als ik de afstandsbediening gebruik flopt het. Heb de batterijen van de afstandsbediening (deze van Proximus bedoel ik) al eruit gehaald maar zelfde resultaat. En nu ??????

 

Foto 3

foto 3
foto 4

 

 

 

foto 2

 

foto 1
foto 5

 

We zullen het wel weten als TS antwoord wat hij juist gedaan heeft.

ik doe het altijd zelf met de TV uit (voor het slapen gaan bv) 
dan decoder uitzetten via schakelaar achteraan dan knopje achteraan blijven indrukken > met schakelaar achteraan terug onder spanning zetten dit natuurlijk terwijl je blijft gedurende 20 sec de knop achteraan indrukken en dan pas loslaten, zo is het alle iedere keer gelukt.

Reputatie 6
Badge +3

Voor mij is een reset dat alle instellingen en software terug gehaald worden en op een compact is dat de kleine reset toets. Het andere is gewoon een herstart. Of hoe dat ik het onderscheid heb gemaakt aan en uit soft reset en met reset toets hard reset. De topic start sprak van knop en voor mij is dat de aan en uit knop knop. De reset kan je enkel maar met een puntig voorwerp ingedrukt houden. Maar inderdaad onduidelijk wat de topic starter bedoelt. De reset procedure moet wel correct gebeuren, binnen een bepaalde tijdspanne.

Een simpele reset (met de knop achteraan in te drukken bij het heropstarten) = RESET DECODER

simpel indrukken is volgen mijn niet da aan en uitknop die TS bedoelt.

je drukt het best 20 seconden lang in om zeker te zijn.

Maar als het niet lukt moet TS maar gewoon de helpdesk 0800 22 800 bellen.

 

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : De topic starter spreekt enkel maar over de aan en uit knop wat een zachte reset is. @peterdev : Hier kan je terugvinden hoe dat je een harde reset uitvoert: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html Door met een puntig voorwerp de reset toets ingedrukt te houden. Wanneer dit ook niet lukt dan kan je enkel maar de helpdesk contacteren. Ontkoppel ook eens de SCART kabel even vanuit jouw TV wanneer jouw decoder aanstaat en koppel nadien terug aan.

Aangezien  het  niet lukt via een reset van de decoder dan bel je best nu vandaag naar het gratis nummer 0800 22 800 van de helpdesk.

Reageer