Skip to main content

Sinds enkele maanden blijft mijn decoder hangen of loopt volledig vast. Het enige wat helpt is stroom er af en terug opstarten wat natuurlijk lastig is als je midden in een film zit.

Vorige vrijdag besloot ik dan naar de proximus shop in Heist op den berg te rijden om te melden dat de decoder regelmatig problemen had. Het enige wat ik bereikte was dat de winkelbediende een nota stuurde naar proximus die mij later terug zou opbellen wat dan ook gebeurde. Ik was niet de enige want voor mij waren er nog 2 klanten met hetzelfde probleem die ook telefoon mochten verwachten.

Meer dan 22 minuten heb ik aan de telefoon gehangen. Eerst bij nummer 1 waar ik mijn verhaal voor de 2e keer mocht doen en die mij zou doorverbinden. Bij nummer 2 mocht ik voor de 3e keer nogmaals alles vertellen, waarna ik zou doorverbonden worden. Bij nummer 3 mocht ik voor de 4e keer alles nog eens uitleggen. De dame zou mijn lijn testen, die was in orde volgens haar. Daarna moest ik de decoder eens afzetten en terug opzetten. Ook daar was volgens haar geen probleem. Ze vroeg of ik nu tv had. Uiteraard had ik op dat moment tv. Nu zal het wel in orde zijn vertelde ze mij. Ik had mijn twijfels maar merkte dat ze toch niet verder wou helpen. Ik had in het verleden al alles gedaan: meermaals de bbox en decoder zonder spanning gezet en terug opgestart.

Nog geen 2 dagen later op zondag middag, weer van hetzelfde, het beeld bleef weer hangen. Ik mocht op alle knopjes van de afstandsbediening drukken, zoals gewoonlijk niets hielp. Dan maar weer de stekker uit de decoder. Na opstart werkte dat onding alsof er niets aan de hand was. Hoe lang ???? wie zal het weten.

Is er bij proximus niemand die dat wil oplossen? Waarvoor dient een proximus shop als ze zelf niets kunnen doen dan alleen je telefoonnummer doorgeven.

Liefst een antwoordje van een proximus medewerker aub.

Hey,

 

Zelfde probleem gekregen vandaag. Live kijken 5 seconden freeze zender veranderen 5 seconden freeze. blauw scherm met onverwacht probleem. Alles al uitgezet en gereset en dergelijke, niets helpt. Nu uitgesteld aan het kijken. 

 

Raar gedoe eigenlijk. We kunnen wel uitgesteld kijken 🤔

 

Als ik het zo lees in dit forum, ga ik morgen een technieker laten komen die het mag komen oplossen. 

 

Mvg Tommy


@Tommycools81 Je hebt ondertussen een nieuwe decoder ontvangen. Is het daarmee opgelost ?


@HadewychT 

Hier ook hetzelfde probleem. Bijna elke avond 'bevriest' het beeld en geen enkele knop werkt dan nog. Enige oplossing is de decoder heropstarten. Vorige zomer werd de model en decoder vervangen, dit was toen ook voor hetzelfde probleem. Dit is even goed geweest maar geleidelijk aan begon het probleem weer maar was het maar af en toe, de laatste weken is dit toch 4 á 5 maal per week dat het 'bevriest' en we moeten herstarten. 

Zoals door vele hier ook al gemeld, we betalen genoeg dus op zijn minst willen we dan een systeem dat werkt zonder steeds te moeten herstarten. En steeds opnieuw de melding, hier of aan de telefoon, om dit of dat te resetten en te horen dat er geen problemen zijn op de lijn beginnen we stilletjes aan beu te worden. Doe er iets aan of je gaat klanten verliezen!!!

Hopend op een duidelijke reactie die een DEFTIGE OPLOSSING biedt!!!


@Rembert 

Ik heb naar het expertteam een bericht gestuurd om de netwerkkaart een reset te geven.

Ik hou je op de hoogte.

 

Geert


@Rembert 

De reset op de netwerkkaart werd uitgevoerd, 

Indien je nu de toestellen nog herstart: Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus zou het in orde moeten zijn.

 

Geert

 


@Rembert

De reset op de netwerkkaart werd uitgevoerd, 

Indien je nu de toestellen nog herstart: Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus zou het in orde moeten zijn.

 

Geert

 

Ok ik ga ze herstarten. Hopelijk help dit om nu definitief van dat 'bevriezen' af te raken.

Bedankt 


@Rembert

De reset op de netwerkkaart werd uitgevoerd, 

Indien je nu de toestellen nog herstart: Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus zou het in orde moeten zijn.

 

Geert

 

Beste,

 

Tot gisteren geen problemen meer gehad, nu begint het 'bevriezen' weer. 

Gelieve echt eens een deftige oplossing te zoeken om alle mensen met dit probleem te helpen. 

Het resetten van de netwerkkaart en heropstarten van modem en decoder is maar tijdelijk op lapwerk!


Bij mij begint dat bevriezen ook weer, zo ene keer om de twee a drie dagen. Door de warmte van de decoder goed af te voeren heeft alles een paar weken goed gewerkt. Maar nu is de miserie weer terug en alleen het herstarten van de decoder helpt voor een paar dagen. Zoals gevraagd door Rembert zou er eindelijk een deftige oplossing mogen komen. 


Kan er eindelijk eens iemand reageren. Wekelijks moet de decoder enkele keren herstart worden omdat alles vastloopt! Kom met een deftige oplossing aub!!!!

Doe zo verder en jullie kunnen onze zak opblazen en gaan we naar een andere provider


Reageer