Skip to main content
Beantwoord

decoder v5

• January 4, 2026
  • 16 reacties
  • 94 Bekeken

Forum|alt.badge.img

na een herstart en update blijft de decoder hangen, ik krijg geen beeld meer en op de decoder flikkert enkel het groene lichtje, al een paar keer heropgestart, zelfs al een reset uitgevoerd, maar tijdens de update wordt het scherm zwart en flikkert enkel het groene lichtje nog

ook via proximus assitant blijft het probleem

iemand een oplossing hiervoor?

Beste antwoord door chris_039

vandaag is er zowaar een nieuwe decoder geleverd, reeds geinstalleerd en alles werkt prima

als het goed is mag het ook gezegd worden

DANK U WEL PROXIMUS 👍👍👍

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

16 reacties

Mutlie
  • January 4, 2026
Mijn V5 is al effe de deur uit, maar voor zover ik me herinner betekent een knipperend groen lampje dat de software wordt bijgewerkt wat wel eventjes kan duren. Maar ik dacht dat er een boodschap verscheen (“ontwaken” of “even geduld”?, ik weet het niet meer;   zodat ik tenminste wist dat er een update hangend was. 
Aangezien je al een reset hebt uitgevoerd zou ik nog eens controleren of alle kabels nog wel goed zijn aangesloten of niet beschadigd (door poetsen bijvoorbeeld), zowel in tv, decoder als modem. Zeker goed kijken naar de ethernet (netwerk) kabel.
Als dat alles in orde blijkt te zijn en de opstart zonder boodschap blijft duren (toch langer dan een half uur) zou de V5 wel eens de geest gegeven kunnen hebben. In dat geval zullen de moderatoren morgen, wanneer ze hier terug komen, wel ingrijpen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • January 4, 2026

alles nagekeken, en sinds mijn post staat hij nog altijd groen te flikkeren

zal dus morgen wel iets meer horen van de moderatoren, 

alvast bedankt

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • January 5, 2026

@chris_039 

Heb je zowel de modem en de v5 al eens herstart?

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Geert

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • January 5, 2026

ja, zowel modem als decoder zelfs al eens gereset, maar probleem blijft

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • January 5, 2026

wordt dus 3de avond zonder tv

Martin
  • January 5, 2026

FYI

PX moderatoren komen pas morgen opnieuw terug langs hier

3)>>

wordt dus 3de avond zonder tv

2)>>

ja, zowel modem als decoder zelfs al eens gereset, maar probleem blijft

1)>>

@chris_039  Heb je zowel de modem en de v5 al eens herstart?

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus   Geert

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • January 6, 2026

Hoe is de decoder met de modem verbonden? 

Het lijkt alsof de decoder vast is blijven hangen tijdens een update. Normaal gezien als een reset uitgevoerd wordt, zou hij opnieuw verbinding maken en de update opnieuw toepassen.

Als het draadloos verbonden is, kan u eens met kabel verbinden om te kijken of de update dan uitgevoerd wordt. Blijft hij vastlopen, vervangen we best het toestel.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • January 6, 2026

decoder rechtstreeks verbonden met modem, ze staan trouwens ook naast elkaar

na de reset kreeg ik eerst het oude scherm van de update, na deze update begon er een nieuwe

met het recente scherm dat verschijnt bij een update

ik moet wel zeggen dat de decoder regelmatig vast liep ( geen andere posten meer kunnen selecteren)

toen moest ik iedere keer de decoder heropstarten, en kreeg ik het update scherm te zien, dat was voor mij geen probleem, maar nu, tja……, ne mens kijkt ‘s avond graag wat televisie natuurlijk

dag 4 dus zonder tv

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • January 6, 2026

net nog eens een reset gedaan, verschillende update schermen gezien, maar bij de laatste update loopt het steeds mis

scherm wordt zwart en groen lichtje blijft flikkeren

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • January 7, 2026

opnieuw assistent geprobeerd, wederom probeer dit eens, probeer dat eens, zucht, alsof ik dat allemaal niet al 3 keer gedaan heb.

voor de afrekening te sturen zijn ze vlug, maar iemand helpen die al 5 dagen niet meer naar de tv kan kijken, ho maar

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • January 8, 2026

@chris_039 

Vind je het goed als we hiervoor eens een technicus naar je toesturen?

Wanneer zou voor jou het best kunnen?

Geert

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • Antwoord
  • January 8, 2026

vandaag is er zowaar een nieuwe decoder geleverd, reeds geinstalleerd en alles werkt prima

als het goed is mag het ook gezegd worden

DANK U WEL PROXIMUS 👍👍👍

Mutlie
  • January 8, 2026

Dat Proximus een nieuwe decoder zou bezorgen had ik al stilletjes  vermoed (voordat ​@YorickP  heeft  bevestigd).  Immers, de V5 is al een hele tijd eruit aan het gaan en eigenlijk was ik een beetje verwonderd dat er  niet sneller werd overgegaan tot vervanging..
Ik begrijp dus de reactie van ​@GeertC niet helemaal.

Martin
  • January 8, 2026

Er zijn er inderdaad nog meer dan je denkt die een V5 hebben. Heb het onlangs ook zelf vastgesteld bij de verschillende familie bezoeken, zij beweren dat alles nog goed werkt. Dus ik vermoed dat ze niet iedereen default verwittigen maar afwachten tot er klachten komen.

Mutlie
  • January 8, 2026

Begrijp ik, maar was de openingspost en het vervolg dan geen voldoende klacht?
Er werden hier v5 sneller vervangen met m.i.  minder zware klachten

Martin
  • January 8, 2026

Dat klopt dus is er blijkbaar geen uniforme regel, maar het voornaamste is dat het voor ​​@chris_039​ uiteindelijk opgelost is.