Skip to main content
Antwoord

Decoder

  • February 12, 2024
  • 14 reacties
  • 311 Bekeken

Hallo, vandaag technicus geweest en de proximus aangesloten. Alles is in orde, maar ik heb de vraag. Ze hebben dezelfde decoder geïnstalleerd die overbleef van vorige bewoners. Hadden we de decoder van de vorige bewoners moeten terugsturen of niet? Ze hebben gewonnen' Ik heb geen probleem, want ze hebben het niet teruggestuurd. Ze zijn verhuisd vanuit België

Beste antwoord door Luc.M

@Diyana92  Dat had de vorige bewoner best zelf gedaan. Het toestel staat nu bij jou geregistreerd. Geen probleem. Groetjes

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

14 reacties

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 13, 2024

@Diyana92  Dat had de vorige bewoner best zelf gedaan. Het toestel staat nu bij jou geregistreerd. Geen probleem. Groetjes


  • Auteur
  • Apprentice
  • February 13, 2024

.


  • Auteur
  • Apprentice
  • February 13, 2024

@Diyana92  Dat had de vorige bewoner best zelf gedaan. Het toestel staat nu bij jou geregistreerd. Geen probleem. Groetjes

Betekent dit dat ze geen problemen zullen hebben? Dit zijn onze vrienden en ik zou niet in de problemen willen komen. Hartelijk dank voor uw antwoord!


Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • February 16, 2024

@Diyana92 Men heeft alles is in orde gebracht.Geen problemen dus voor beide partijen.Groetjes,Joel


  • Apprentice
  • January 8, 2025

beeld van af en toe weg van decoder, geluid blijft , beeld wordt zwart en komt dan plots terug. Af en toe storend beeld. geluid is OK ; HDMI kabel is OK Decoder v5-c


Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • January 8, 2025

Ik zou om te beginnen de decoder eens herstarten, of beter resetten.

Toen ik nogal wat problemen had met de v5-c heeft Proximus hem vervangen door een v7. Sindsdien loopt het weer goed.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • January 9, 2025

@wman Ik heb je lijn nagekeken. Die ziet er in orde uit. Wat ik wel zie is dat de kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder niet optimaal is. Kan je eens testen meteen andere LAN-kabel, of op een andere lanpoort van je modem ?

Al je toestellen herstarten kan ook zeker helpen. Zou het kunnen dat je je modem ook al 10jaar hebt ? Als dat het geval is, kan dat ook eventueel een oorzaak zijn. 

 Heb je al getest met een andere HDMI-kabel of wat is de reden dat je zegt dat die in orde is ? 


Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • January 10, 2025

Beste,

 

U hebt recht op een V7C decoder …

Weer gemakkelijk opgelost van technieker , oude rommel laten staan …

Hij had deze decoder kunnen uitschrijven ,en een nieuwe plaatsen !!

mvg

 

 


Martin
  • January 10, 2025

ik weet niet welke oude decoder je hebt, want de oude decoders zijn voor het recyclage park,
alleen de V5c en V7/V7c decoders moeten nog teruggestuurd worden.

Een TV Box vervangen | Proximus = deactiveren oude decoder enz….


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • January 10, 2025

@Danny64 Decoders die niet meer ondersteund worden omdat ze te verouderd zijn, worden vervangen.  Alle andere decoders (V5c, V7 en V7c) gebruiken we inderdaad opnieuw als ze nog goed werken. Als ze defect zijn worden ze volledig nagekeken en indien nodig worden onderdelen vervangen. Het heeft geen zin toestellen weg te gooien als dat niet nodig is en zo de afvalberg onnodig te vergroten. 


  • Apprentice
  • January 13, 2025

Bedankt vr de reply, de Decoder kan gerust 10j oud zijn, HDMI is ok omdat ik hem eens gewisseld heb , denk dat ik alle opgesomde mogelijkheden heb geprobeerd 


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • January 14, 2025

@wman 

als we verdere actie moeten ondernemen (omruilen?), laat maar horen en vul je dan je forum profiel verder aan met al je gegevens?

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

 

mvg

Tina


  • Apprentice
  • January 19, 2025

Mijn gegevens zijn aangevuld 


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • January 21, 2025

@wman 

er is een aanvraag ingediend voor een V7; bevestiging via mail is onderweg.

let wel: op dit moment geeft systeem een omruilingskost, ik hou in t oog of die ook effectief wordt aangerekend

Verder zou de V5 wel teruggestuurd moeten worden: via mail ontvang je een label voor gratis retour via bpost (kijk zeker ook in je spam)

mvg,

Tina