deactiveren decoder V7

  • 28 November 2022
  • 19 reacties
  • 270 Bekeken

Beste , 

 

Ik heb na veel problemen met V7 decoder terug een V6 toegestuurd gekregen , nu wil ik de V7 deactiveren via 0800 99 696 maar krijg te horen dat door technische problemen de deactivatie niet is gelukt . Kan ik de deactivatie ook via myproximus doen ? 


19 reacties

Morgen kan iemand van het PX forumteam (moderators) dit voor je doen.

Lukt het niet als je de v6 gewoon aansluit ipv de v7 decoder.

Nee , wanneer ik de kinderpincode ingeef ‘1234’ krijg ik foutmelding SYS_1

Anders moet je nu direct naar de 080022800 bellen zodat zij het doen. kan tot 22u 

of mss via chat 

TBI: Een oplossing voor de fout (sys_1) was inderdaad:
gewoon naar de 080099696 bellen
keuzes 1 nemen om het Mac adres te wissen.

wanneer krijg je eigenlijk de melding dat “ deactivatie niet is gelukt .” is dat nadat je uw klantnummer ingevoerd hebt ?

Steeds wachtmelodie op nummer 080022800 en 080099696 , op beide nummers al 15min gewacht . Bij bellen met vast nummer na ingeven lijnnummer en 1 drukken deactivatie oude decoder krijg ik de melding . 

Reputatie 7
Badge +3

Dit probleem is reeds sinds 7 November 2022  toen ik voor mijn buur een deactivatie wilde doen via 080099696.

Na in gave van zijn lijnnummer krijg ik de melding we hebben je succesvol kunnen identificeren. Als je dan bevestigd dat je een nieuwe decoder hebt ontvangen en de oude wil deactiveren, krijg je de melding Beste klant wegens een technisch  probleem is dit momenteel niet mogelijk, probeer het later opnieuw.

Ondanks dat ik dit al 4 maal heb gemeld via 080022800 is dit tot op heden noch steeds niet in orde.

En let vooral op wanneer je bij een callcenter van Proximus terecht komt , deze persoon had gewoon het abonnement van mijn buurman geannuleerd in plaats een deactivatie van zijn oude decoder..Proximus zou beter stoppen met externe callcenters voor technische problemen want die zijn onkundig.

 

 

Wel weer raar dat het niet voor iedereen het zelfde is als je belt naar het nummer 080099696, bij deze die bellen waar het wel lukt zit volgens wat ik kan concluderen het verschil tussen naargelang je klantnummer al dan niet gevraagd wordt om fraude te vermijden. Ik heb nu zelf geprobeerd door te bellen met vaste telefoon en inderdaad  ik krijg geen melding dat het mislukt is na ingeven lijnnummer en klantnummer. Maar kortom het zou inderdaad voor iedereen moeten werken natuurlijk.

natuurlijk als je belt voor iemand anders moet je wel zijn lijnnummer en zijn klantnummer invoeren.

Bij mij wordt klantnummer niet gevraagd , enkel lijnnummer moet ik ingeven , dan komt vermelding dat “we hebben je succesvol kunnen identificeren “ dan keuzemenu 1 en dan komt vermelding dat het niet mogelijk is wegens technisch probleem . Klantnummer wordt niet gevraagd . Ik heb wel geprobeerd met vaste lijn . Ik eens proberen met GSM . 

Net geprobeerd met GSM en nu wordt klantnummer wel gevraagd maar nadien terug melding wegens technisch probleem . Wachttijd bedraagt weer meer dan 10min. voor contact te krijgen via telefoon . Zal morgen nogmaals proberen via 0800 99 696 of 0800 22 800 binnen te geraken 

Ik snap er inderdaad ook niets meer van met dat 0800 99 696  nummer!!!!

Als je niet binnengeraakt kan er altijd een PX medewerker hier je deactivatie uitvoeren morgen.

Op den duur begin ik mij af te vragen of dit iets zou kunnen te maken hebben met iemand die een V7 decoder actief heeft op zijn lijn??

Maar ‘k zal maar stoppen met mijn kop er over te breken 😊

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben zeker/overtuigd dat dit nu gebeurd bij klanten waar recent een aanpassing werd gedaan . Omruiling decoder/extra decoder enz. en dit  ergens in de configuratie bij Proximus verkeerd loopt.

Zo zijn er ook problemen bij klanten die een extra decoder hebben aangevraagd en deze niet kunnen registreren op het Proximus netwerk ze krijgen de melding ongeldig lijnnummer na invoeren van hun lijnnummer. 

Echt jammer dat de IT bij Proximus een gekend probleem niet aanpakt Zeer teleurstellende service bij Proximus.

 

 

We zullen er morgen verder werk moeten van maken . Tegenwoordig wordt alles zo moeilijk gemaakt . Jammer dat het nooit van de eerste keer goed kan gaan 

@Tom001 en als je kijkt op myproximus staat er onder “TV” het zelfde lijnnummer als wat er onder “Phone lijn” staat vermeld. anders moet je eens proberen als je naar 0800 99 696  belt van dit nummer dat onder “TV” staat in te geven ipv wat onder “Phone line” staat.

Reputatie 7
Badge +5

@Tom001 Ik heb de V7 gedeactiveerd. Kan ik nog iets voor je betekenen?

Ja , bij opstarten gisterenavond van de V6 kreeg ik na ingeven kinderpincode ‘1234’ de melding SYS_1  , dit wel voor de oude was gedeactiveerd . 

Reputatie 7
Badge +5

@Tom001 Kan je het nu nog eens proberen? 

Straks zal ik dit proberen want ik ben nu niet thuis 

Ik heb een tweedehands decoder V7 aangeschaft via internet met een fiber lijn Nr 071351845  en werkt perfect op mijn Fiber lijn die ander is !!

MAC -adres : E037171BF63C van die Decoder V7

Hoe kan ik deze Fiber lijn Nr verwijderen en het mijn inzetten   ?

Ik heb geen klant Nr ervan om deze te verwijderen !

Graag een positief reactie aub

 

Mvg Georges

Georges lode56

Reageer