Skip to main content
Vraag

De wirwar van niet, wel, half bekeken opnames

• March 26, 2026
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

In lang vervlogen tijden was er een witte statusbalk onder de opnames te zien van al dan niet volledig bekeken films of afleveringen. Dat was een behoorlijk stabiele referenrie.

NU is er een rode substituut die ALLE KANTEN uit gaat. Die referentie verdwijnt volgens de stand van de zon, maan of wat weet ik al … Kijkt men een film en stopt men bij 75% dan is het best mogelijk dat die “rode lijn” indicatie er gedurende 10 minuten staat en dan spoorloos verdwijnt zodat men bij verder kijken terug van voor af aan dient te beginnen. Ik heb dat niet vergeleken met de optie “verder kijken” omdat wij die gewoonte (nog?) niet hebben.

Is die rode lijn indicatie een afbouw operatie? 

2 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • March 27, 2026

Follow up: nagekeken op “verder kijken” … wat een zooi. Er staan twee afleveringen in van “kunnen we overeenkomen” die beiden uitgekeken zijn, DRIE afleveringen van “crime: code of silence” die zogezegd halfweg zijn maar die uitgekeken zijn, een verdwaalde aflevering van “Witse” waar we nooit naar gekeken hebben etc … enigszins hilarisch als leidraad … 😱🤪

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • March 30, 2026

@Regulus Normaalgezien moet die rode lijn inderdaad de juiste indicatie geven tot waar je een opname of programma bekeken hebt. Er is tot nu toe geen sprake van dat deze zou verdwijnen. Als je voorbeelden doorgeeft, kan ik eventueel laten onderzoeken waarom het niet correct weergegeven wordt.

Bij ‘Verder kijken’ staan inderdaad zowel opnames als programma’s die uitgezonden zijn of bezig zijn en die je op die manier makkelijk kan herstarten. Dit zijn inderdaad niet altijd programma’s die je al bekeken hebt.