Skip to main content
Vraag

De problemen blijven maar duren

• June 9, 2025
  • 13 reacties
  • 120 Bekeken

Nu is het helemaal te zot voor woorden .

Nu krijg je wel de verplichte reclame maar na die reclame stopt je opname .

Als je opnieuw probeert opnieuw en opnieuw reclame , maar geen opgenomen programma .

ik heb alles al opnieuw opgestart enz 

kabels nagekeken enz .

Na de zoveelste problemen met internet - tv is echt de druppel !!!!!!!

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

13 reacties

Mutlie
  • June 9, 2025

Misschien niet helemaal on topic, maar ik had recentelijk iets dergelijks aan de hand. 

Met dit verschil: de (serie)opname stopte na het 1e reclameblok na het 1e deel van de uitzending terwijl de volgende aflevering wel volledig was opgenomen. We hebben gemeenschappelijk dat de opname niet willekeurig in het eigenlijk programma zomaar stopt.

Ik opper maar een mogelijkheid, maar het ZOU KUNNEN een fout zijn van de zender. Zij zenden een signaal mee dat begin en einde van het programma aanduidt. Dus als dat signaal foutief is gecodeerd …
Ik kan me toch niet voorstellen dat Proximus de decoder toelaat dat de recorder enkel reclame opneemt. Trouwens, in het opname menu (de opgenomen programma’s) kon ik aan begin en eind uren al zien dat er ergens iets fout was. De opname pauzeren bevestigde dit ook (tijdbalk) 

Kan je specificeren welk programma, zender, uur je hebt opgenomen en de opname ervan niet kan bekijken? Kan je de uitzending herbekijken of via een app? 

• Auteur
  • Rising star
  • June 9, 2025

deze keer was het op de vrt .
ik heb gewoon de opname gewist uit frustratie .

Ik kwam niet verder dan de begin reclame - dan ging hij weer terug naar overzicht .

Meerdere malen geprobeerd maar bleef zelfde uitkomst .

Martin
  • June 9, 2025

@Proxibruges Volgens mij zal het geen probleem van de zender zijn want dit probleem wordt nog gemeld met opnames en kan ik soms vergelijken als ik ook deze opname opgenomen heb en stel dan vast dat het bij mij wel correct gebeurd is, dus dan zou dit ook bij mij het geval moeten zijn.

Als je de opname dan bekijkt via pickx-app op één van je toestellen of via pickx-webversie op pc/laptop of ander toestel, heb je dit probleem dan ook?

Mutlie
  • June 9, 2025

Bij ons was het de 1e keer dat dit voorviel. 
Wel gebeurt (nog altijd) dat een geplande opname verdwijnt uit de planning en dat vroeger geplande reeksopnames niet (maar niet altijd) worden verder gezet als een nieuwe jaargang begint.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • June 10, 2025

@Proxibruges 

Welk programma op de VRT was dit?

Ik kijk na of ik deze opname kan herstellen.

Geert

• Auteur
  • Rising star
  • June 10, 2025

three pines was het , maar heeft geen zin omdat die fout bleef duren hebben we de helft niet gezien .

ook was er weer bijna geen internet speedtest gaf aan ( 1 meter via wifi 6E rechtstreeks pc - wifimodem )
ping 9 ms.  ------31,7 Download mbps

jitter 2ms  --------25,1 upload mbps

paar dagen geleden 
ping 28ms  ------- 13,7Download mbps

jitter 7ms ------11,3 upload mbps

ook krijg je dan op je Android tv box dat er geen internet is .

Mutlie
  • June 10, 2025

Three Pines is uitgezonden in maart-april als ik me niet vergis.
Zijn de 60 dagen (toenmalige limiet) niet gewoon verstreken?

• Auteur
  • Rising star
  • June 10, 2025

neen  toen stond er nog 14 dagen toen we het probeerden voor de eerste keer 
vandaag is blijkbaar nog 1 dag 

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • June 11, 2025

@Proxibruges 

Momenteel zie ik twee opnames van ‘Three Pines’ van 28/03 op je server.

Gaat het over deze opnames?

Geert

• Auteur
  • Rising star
  • June 11, 2025

ja klopt maar de vorige zijn al gewist omdat we zelfde probleem hadden 

Mutlie
  • June 11, 2025

Het is effe geleden, wij hebben de volledige reeks opgenomen en gezien en als ik me niet vergis is de serie begonnen (1e en 2e aflevering) op 7 maart, telkens 2 afleveringen op vrijdag en  8 in totaal, Dat zou betekenen dat je het hebt over de laatste 2.
Op VRT Max is de reeks niet meer beschikbaar, helaas. Hopelijk kunnen de medewerkers ze nog terug zetten, maar als je problemen al 14 dagen aanhouden, zeg je,  en nu het einde van de bewaartermijn nadert kan het zijn dat je veel te lang hebt gewacht en ze  niet meer kunnen terug gezet.
Afwachten nu, morgen zijn de moderators er weer.

• Auteur
  • Rising star
  • June 11, 2025

ik heb al maanden problemen .

1 keer wel tv , andere keer niet.
 internet  zelfde probleem 

gelukkig heb ik wel 5g of anders was kostelijke zaak want me pacemaker heeft constant verbinding nodig met wifi of 5 g ( int verleden was dat via vaste lijn  , regelmatig hier een ambulance gestaan die niet nodig was )

al verschillende techniekers (verkeerde ) had maar deze zei moet fiber komen .

Laats stond er toevallig hier een fiber technieker en zei dat er regelmatig in de buurt problemen zijn .
hij zei iets van de box+ zou beter zijn 
En als dat niet werkte , desnoods de koperen kabel terug aan te sluiten .

maar waarom heb je dan fiber .

Martin
  • June 11, 2025

Je kunt zowel problemen krijgen over koperlijn als over fiber, maar het allerbelangrijkste punt is dat er dan grondig werk van gemaakt wordt om dit zo vlug mogelijk op te lossen losstaand van het feit dat het probleem zich op koperlijn of op fiber voordoet.