Skip to main content

DAZN en voetbal competitie op televisie bij proximus

• September 30, 2025
  • 4 reacties
  • 2272 Bekeken

we zijn nu al meer dan 2 maanden ver en nog steeds geen akkoord, is het geen tijd geworden voor klare wijn. Vele mensen worden uitgesloten omdat ze dat app gedoe niet willen, of omdat ze in de tijd overgeschakeld zijn naar scarlet of proximus net om het Belgisch voetbal. En zo kan ik verder door gaan .Als het niet lukt om een akkoord te vinden ok, maar zeer pijnlijk, maar blijven uitstellen met we zijn er bij bezig …….kan alleen het vertrouwen nog verder doen zakken . Dus graag een duidelijk en eerlijk antwoord ...komt er nog Belgisch voetbal bij Proximus en scarlet of is dit definitief gedaan. Dank u alvast voor de klare wijn die er hopelijk geschonken wordt 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

Martin
  • September 30, 2025

FYI:

6 dagen geleden was het antwoord “Helaas nog geen nieuws hierover.”

zie → Nog eneige updates ivm DAZN ? | Proximus Forum

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Motivator
  • October 5, 2025

Het is inderdaad vervelend, het draait allemaal om geld en geld en geld...en de klanten zijn de dupe, ik schakel hoegenaamd niet over op dat amateuristisch DAZN (wat een naam) gedoe!

t’ Word tijd dat er een oplossing komt, we zijn bijna aan de helft van de reguliere competitie!

• Apprentice
  • October 15, 2025

Ik ben al blij dat ze niet zomaar met het eerste beste voorstel van Dazn akkoord gaan en daarna de prijs van het pakket de hoogte injagen.

Dat klinkt bijna alsof ze de klanten willen... behoeden?

Ik ga eerst even mijn mond spoelen met bruine zeep…

Het is bizar dat het zo lang duurt, maar misschien betekent dat gewoon dat het extreem veel geld is wat ze vragen?

Als Dazn 85 miljoen moet betalen per jaar en ze vragen de helft aan Proximus en die moeten dat rendabel krijgen, bereken dan maar eens hoeveel ons pakket zou gaan kosten:

42.500.000 / 12 maanden = 3,5 miljoen per maand.

Geen idee hoeveel klanten Proximus TV heeft maar:

3.500.000€ / 1.000.000 klanten = 3,5€

3.500.000€ / 500.000 klanten = 7€

3.500.000€ / 250.000 klanten = 14€

3.500.000€ / 125.000 klanten = 28€

En da's dan nog maar om break-even te draaien en dat bedrag komt dan nog eens bovenop het huidige bedrag van het pakket.

Ik vraag me af of ze het hoegenaamd rendabel kúnnen krijgen…

Ik ga passen, die digitale tv is al duur genoeg.

Martin
  • October 16, 2025

De onderhandelingen met de grote telecomoperatoren PX & TN zitten nog steeds muurvast, zij vinden de financiële eisen te hoog, terwijl DAZN beweert dat prijszetting correct is, maar wel nog heronderhandelingen mogelijk zijn!
Dus voorlopig blijft de Belgische competitie enkel te zien via de DAZN-app.