Skip to main content

Net gemerkt dat Movies & Series en Studio 100 Hits open staan. Cadeautje van Proximus om de Coronadagen door te komen?

blij te horen dat ik je wat heb kunnen verder helpen, voor u ook een prettige dag verder.


OK, bedankt Martin. De NL versie zat inderdaad achterin de lijst verscholen…. Geen idee waarom kanaal 13 bij mij de franse versie was maar nu kan ik weer verder.

nog een prettige dag !


bij mij zit die MS HD N (Nedelands) op 52 dacht ik maar nu mag ik de familieleden hier niet storen om te checken want die zijn in volle spanning naar iets anders aan het kijken, anders moet je eens  via je remote op je decoder eens door de tv gids eens door scrollen om te zien als je een andere MS tegenkomt. 

want al ik op www.proximuspickx.be in de tvgids in het zoekveld MS invoer kom de NL en FR versie van MS in de zoekresultaatlijst te zien.


Staat gewoon op nl en is dus ok

 

kanaal 13 geeft een Franse versie, met Franse beschrijvingen en Franse titels. Haast geen Engelse titels, en idem op proximus app (zie bijvoegsel)

 

hebben we de Waalse versie gekregen of zit er ook ergens een Vlaamse zender op een ander nummer dan 13?

 


hoe staan de instellingen ingesteld als je kijkt via remote naar 

MENU > INSTELLINGEN(tandwieltje) > MIJN VOORKEUREN > Gesproken taal en ondertitels


Nee geen ondertitels mogelijk met de ok knop op kanaal 13

het is frans gesproken en de titels en beschrijvingen zijn enkel frans


als je kijkt naar M&S druk dan eens op de OK knop van de remote en controleer eens hoe de ondertiteling ingesteld staat.


Movies en Series (kanaal 13) geeft enkel Franse films en series (niet ondertiteld)

Kan dit aangepast worden, aub ? We wonen in De Pinte (tegen Gent) en hebben dus geen boodschap aan de Waalse versie.

bedankt !


Ja dat is wat mijn pa als antwoord gekregen heeft van proximus maar afhankelijk waar je gaat kijken op hun site is het minder duidelijk!

en daarom dat ik ook er bijgevoegd heb in één van mijn vorige posten dat Proximus op dit gebied nog zou kunnen een geste doen.


@Martin

Hier staat wel iets anders …

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_proximus_helps/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/proximus-helpt.html

Aan al onze mobiele klanten (met uitzondering van de prepaidklanten) bieden we ongelimiteerd bellen naar vaste lijnen en ook 10GB gratis mobiele data.

Pas een e-mail in mijn mailbox ontvangen hieromtrent, dus zonder tegenbericht @Proximus vemoed ik dat dit van toepassing is/blijft ...

 


thanks Martin

@proximus

misschien best het gesloten topic van @Maximec  aanvullen/aanpassen (voor de duidelijkheid)

Coronavirus: de maatregelen van Proximus


En nog eens voor alle duidelijk erbij vermelden of mobiele prepaid klanten ook gratis onbeperkt kunnen bellen om alle misverstanden uit de wereld te helpen.

Voor verbetering vatbaar !!! is wel niet 

  1. Postpaid klanten krijgen de mogelijkheid om gratis onbeperkt en 24/7 te bellen van een vaste lijn of mobiele telefoon naar een vaste lijn in België.

maar wel 

  1. klanten krijgen de mogelijkheid om gratis onbeperkt en 24/7 te bellen van een vaste lijn of mobiele telefoon (Postpaid en prepaid ) naar een vaste lijn in België.

@jdm_01

uw vraag: er wordt geen connectiekost aangerekend

@proximus

onderstaande is voor verbetering vatbaar (uiteraard tot 31/03/20 blijft van toepassing)

https://www.proximus.com/nl/news/20200313-covid-19-proximus-offers-customers-stay-connected.html

  1. Postpaid klanten krijgen de mogelijkheid om gratis onbeperkt en 24/7 te bellen van een vaste lijn of mobiele telefoon naar een vaste lijn in België.
  2.  Postpaid klanten kunnen gebruikmaken van een onbeperkt downloadvolume via hun vaste internetverbinding thuis. Zakelijke klanten zullen dezelfde voordelen genieten.te schrappen zie punt 5
  3. Alle residentiële klanten met mobiele postpaid krijgen een data-optie van 10 Gb die ze in deze periode kunnen gebruiken. Zo kunnen ze zonder zorgen surfen, terwijl tegelijkertijd een optimale netwerkkwaliteit voor iedereen gegarandeerd blijft in deze cruciale periode.
  4. Alle TV-klanten kunnen zich in deze moeilijke tijden ontspannen dankzij gratis toegang tot de kanalen Movies & Series, Studio 100 hits Pickx Live, en dat op alle schermen via het platform Proximus Pickx.
  5. Voor zakelijke klanten zijn dezelfde voordelen van toepassing, zowel voor vaste en mobiele spraakdiensten als voor vast internet. Wat mobiel internet betreft, zal Proximus zijn mobiele klanten met professionele tariefplannen geen kosten aanrekenen voor dataverkeer buiten hun bundel.

@Martin Je hebt gelijk PX moet dit doen als geste. Kom PX 👏😉🤗🔝


nee voor prepaid proximus klanten geldt dit ook niet! 
(mijn pa, heeft dit als antwoord gekregen van iemand van proximus)

Of ze zouden nog een geste moeten moeten doen!

 

Nochtans staat er :
Klanten krijgen de mogelijkheid om onbeperkt en 24/7 te bellen van een vaste lijn of mobiele telefoon naar een vaste lijn in België.


@Martin Hoe zit het eigenlijk met PX klanten die een prepaid hebben. Kunnen die ook gratis bellen. Zou wel moeten vindt ik.Heb er een van Orange maar gewoon betalen 🥺 Heb dit vandaag gemerkt 🤨


via menu knop van remote > films & series > ok klikken
en in die lijst (waar kan in scrollen) “movies en series” zie alles wat open staat/ kunnen bekeken worden.


Ja, maar dat is net mijn vraag: is ‘movies & series’ gewoon dat ene kanaal? Niet meer dan dat? On demand dingen of zo? 


Dat kanaal staat gewoon open, hoor.


Misschien een domme vraag, maar wat houdt die tijdelijkegratis movies & series in? Is dat gewoon dat ene kanaal (13) dat nu open staat? Want ik heb geen passen als ik naar mijn account ga.


Ja we blijven inderdaad in rondjes draaien en daar kunnen we maar aan uit geraken als we een officieel bevestiging krijgen van proximus dat er geen connectiekost isin de corona periode !


@Cvanloon, idd na 17u valt die kost weg, maar vanaf 8u tot 17u betaal ik per gesprek een connectiekost van € 0,82 met een gratis verbruik onbeperkt in tijd. (pack familus)

Weekends en FD helemaal gratis. Situatie van voor de corona crisis.

 

 

 


inderdaad en daarom dat ik het in eerste instantie ook in mijn vorige post aangehaald heb > 

volgens ik begrepen heb zou er geen connectiekost zijn tijdens die periode, tenzij er morgen iemand van proximus mij hier tegenspreekt, en dan zijn we ook voor de volle 100% zeker.

 


Ik heb al lange tijd een abonnement waarmee ik na 17 uur gratis kan bellen, daar zijn nooit connectiekosten geweest. Dat zal nu ook zo zijn zeker.


@jdm_01 : Het zou heel straf zijn moest Proximus toch nog connectiekosten aanreken in de piekuren. Want iedere abonnee kan in de daluren gratis bellen zelf zonder Corona virus. Anders houd het geen steek om dit te vermelden voor zowel bellen naar GSM of een andere vaste lijn in hun nieuwsbericht. Maar ik begrijp uw reactie volkomen. Maar uit GeertC zijn uitleg spreekt hij van de periode 14/03 00h00 tot 31/03 23h59. Dus zou het gratis moeten zijn wanneer je met je vaste lijn belt naar een andere vaste lijn of via GSM naar een vaste lijn, zo staat het toch in de voetnoten omschreven. Maar wacht voor de zekerheid op een echte bevestiging.