Skip to main content
Vraag

CAPTCHA

• October 10, 2026
  • 10 reacties
  • 70 Bekeken

PaulBonnyns
Forum|alt.badge.img+1

Ben ik de enige die vaak het volgende beleeft? Ik log in bij Pickx TV op mijn laptop. Ik moet via de ellenlange captcha. En als ik dan op “inloggen” klik, blijkt dat ik niet ben ingelogd en opnieuw mag beginnen. Wat een miserie.

10 reacties

Mutlie
  • October 10, 2026

Ik denk dat je eens wat meer uitleg mag geven wat je doet en op welke website en zo. En of dat altijd zo gaat of vandaag voor de eerste keer.

Ik heb zonet de test gedaan omdat ik het (nog) niet heb meegemaakt, niet dat ik zo dikwijls op mijn laptop pickx bezoek.
Dus :

Ik heb op mijn laptop  https://www.pickx.be/nl bezocht, klikte op “live tv” (linksboven) en moest vervolgens inloggen (via het mannetje rechtsboven) nogmaals “inloggen” kiezen en dan mijn email en wachtwoord. Verder moest ik daaronder nog een vinkje zetten bij “ik ben geen robot” (reCAPTCHA staat erbij). Dan klikken op “inloggen” en dat was het. Ellenlang kan ik dat niet noemen.

Via itsme heb ik niet geprobeerd, maar volgens mij komt daar helemaal geen captcha bij te pas.

Martin
  • October 10, 2026

​@PaulBonnyns Ter info: ik gebruik Windows Edge browser en ben ingelogd via Itsme, zo moet ik toch niet iedere keer inloggen. 

Als de CAPTCHA lukt, maar daarna nog niet ingelogd bent,  kan dit bijvoorbeeld gebeuren wanneer cookies, browserbeveiliging of een extensie de aanmeldsessie onderbreekt. Ook kan het blokkeren van bepaalde cookies de correcte werking van de websites verstoren, (AdBlock, VPN, enz. eens uitzetten.).

Als je een ander browser gebruikt of in cognito probeert (“CTRL SHIFT N” of P voor firefox ipv N) gaat het dan niet beter. 

NB: sedert ik Myproximus/Proximus+ ingesteld heb om met itsme te werken kan ik zelfs niet meer inloggen op https://tv.pickx.be/nl/ met login en wachtwoord.

En nog dit: bv in Edge opent er zich ook een venstertje waar je eventueel kunt kiezen om login/wachtwoord te bewaren. Zo moet je ook al minder typen/handelingen doen als je de volgende keer moet opnieuw inloggen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • October 10, 2026

Ben ik de enige die vaak het volgende beleeft? Ik log in bij Pickx TV op mijn laptop. Ik moet via de ellenlange captcha. En als ik dan op “inloggen” klik, blijkt dat ik niet ben ingelogd en opnieuw mag beginnen. Wat een miserie.

Je moet effectief uitloggen  als je stopt met kijken en zelfs dan geraakt het systeem in de war. Er verschijnt steeds een boodschap dat je niet uitgelogd kan worden maar je bent het wel. Dus niet enkel gewoon het browser venster sluiten. Bij de volgende login hoef ik dan geen rondjes meer te draaien. Itsme login heb ik niet geprobeerd om evidente redenen.

Martin
  • October 10, 2026

Gewoon ter bijkomende info:

Vroeger (voor ik itsme gebruikte) als ik nog kon inloggen met login/wachtwoord kon ik ook aanvinken “ingelogd blijven” en moest ik daarna na afsluiten van Pickx (zonder uit te loggen) de volgende keer niet meer inloggen. 

NB: eigenlijk moet ik nu met Itsme ook niet iedere keer opnieuw itsme gebruiken nadat ik pickx afgesloten heb en dan later opnieuw pickx opstart.

Het enige wat ik wel raar vond is dat ik na de proximus+/myproximus van mijn smartphone verwijder te hebben en dan opnieuw geïnstalleerd had en met itsme ingelogd had, dan als ik Pickx opstartte het niet meer lukte met login/wachtwoord en itsme moest gebruiken!

Mutlie
  • October 10, 2026

​@PaulBonnyns Ter info: ik gebruik Windows Edge browser en ben ingelogd via Itsme, zo moet ik toch niet iedere keer inloggen. 

Als de CAPTCHA lukt, maar daarna nog niet ingelogd bent,  kan dit bijvoorbeeld gebeuren wanneer cookies, browserbeveiliging of een extensie de aanmeldsessie onderbreekt. Ook kan het blokkeren van bepaalde cookies de correcte werking van de websites verstoren, (AdBlock, VPN, enz. eens uitzetten.).

Als je een ander browser gebruikt of in cognito probeert (“CTRL SHIFT N” of P voor firefox ipv N) gaat het dan niet beter. 

NB: sedert ik Myproximus/Proximus+ ingesteld heb om met itsme te werken kan ik zelfs niet meer inloggen op https://tv.pickx.be/nl/ met login en wachtwoord.

En nog dit: bv in Edge opent er zich ook een venstertje waar je eventueel kunt kiezen om login/wachtwoord te bewaren. Zo moet je ook al minder typen/handelingen doen als je de volgende keer moet opnieuw inloggen.

Ik gebruik Firefox en die browser is zo ingesteld dat bij het afsluiten cookies, inloggegevens e.d. worden gewist met uitzondering van de websites die ik frequent bezoek. Ik heb nog nooit enig probleem ondervonden inzake correcte werking van die websites. Adblock alsook Malwarebytes Browser Guard staat hier constant actief. VPN is ingeschakeld) maar niet in gebruik.
Na het afsluiten van de browser moet ik opnieuw inloggen ook al heb ik Pickx  ingesteld als uitzondering.
En de Captcha beperkt zich telkens tot een vinkje (zie afbeelding hoger) ? Ik ondervind geen omleiding via een “ellenlange captcha”.

Martin
  • October 10, 2026

Dan is het weer zoals het zo dikwijls het geval is dat wat voor de ene problemen geeft dan weer voor de andere niet en vice versa, nochtans zijn er al genoeg geweest die blockers en VPN moeten uitzetten en dat het dan wel beter werkt, trouwens hetgeen ik hier beschreven heb vind je ook terug bv wat PX beschrijft wat je moet doen bij problemen, daarom is het ook maar een algemene regel en enkel in het geval je problemen ondervindt. Ik heb ook nog niets moeten uitzetten tot nu toe en ik werkt trouwens met verschillende browsers, maar in eerste instantie met Edge, de rest van de andere browsers gebruik ik dan meer om te experimenteren, en als er problemen optreden om te vergelijken of het van de brouwer afhangt of niet ….

wat ook dikwijls gemeld wordt is van de cookies te wissen bij optredende problemen, maar ik heb dit al heel zelden moeten doen, niettegenstaande ik ze nooit laat verwijderen na afsluiten van de browser. Enfin je ziet maar dat er weer moeilijk een rechte lij in te trekken valt.

Mutlie
  • October 10, 2026

Bij mij werkt de website identiek onder Linux Mint en onder Windows 11, beide met Firefox browser.

Ik vermoed ergens  dat het probleem van ​@PaulBonnyns te maken zou kunnen hebben met de combinatie van browser (en diens instellingen) en extensies. 
Het kan zeker geen kwaad de browsercache eens te legen.

Martin
  • October 10, 2026

Daaraan had ik ook gedacht en daarom dat ik hem gevraagd had of hij dezelfde problemen ondervindt in cognito mode.

Paul zal zich al een tijdje kunnen amuseren om alles eens uit te testen 😁

Mutlie
  • October 10, 2026

EDIT
net getest onder Linux Mint en EDGE browser.  Idem als Firefox. Geen probleem en vinkje als Captcha.

EDIT 2
Ook maar eens getest  onder Linux Mint en Chrome browser.  En ook idem als Firefox. Geen probleem en vinkje als Captcha.

Nu zou ik nog dezelfde test kunnen herhalen onder Windows 11, maar ik weet nu al dat het hetzelfde resultaat zal hebben.

Martin
  • October 10, 2026

Trouwens moest iedereen zoveel problemen hebben in windows of Mac enz...dan zouden er lang veel meer gelijkaardige meldingen hier gekomen zijn op het forum, daar met je niet aan twijfelen maar het gaat er eigenlijk meer om, hoe het komt dat Paul daar dan meer problemen mee ondervindt!