Skip to main content

bye bye ...lange(re)termijn opnames bewaren.

  • 29 June 2024
  • 6 reacties
  • 434 Bekeken

zoals zovelen vandaag ook moeten vaststellen dat alle opnames in de cloud , langer dan 60 dagen    ‘over & out’ zijn…

dank u wel Proximus voor deze nieuwe “downsize-stap” in jullie eindeloze technologische aanpassingen zogezegd om jullie kwaliteit alsmaar te verbeteren want wat was er mis met bvb de decoders met harde schijf als de 60 dagen het argument zou zijn dat men jullie systemen niet zou overbelasten of deze het niet aankunnen zoveel te bewaren op langere termijn?;

hiermee hadden we als consument zelf ook nog wat inspraak maar neen… om de haverklap kwamen jullie met andere (betere??) decoders aandraven met als resultaat dat tv kijken inplaats van ontspanning nu inspanning en frustratie is geworden.

wat me wel opviel vandaag was een berichtje in mijn mailbox van jullie met als mededeling :

Onlangs nam je contact met Proximus of bezocht je onze app of website om een technisch probleem op te lossen.
Duid hieronder aan hoe tevreden je bent. Op die manier weten wij of we goed bezig zijn... of dat er nog werk aan de winkel is.

ik heb jullie helemaal niet bezocht of gecontacteerd om een technisch probleem op te lossen .. 

sinds jullie bericht ben ik enkel de zoveelste huurder van max.60 dagen beperkt kijkplezier.

en jullie  prijs, gaat die ook beperkt worden dan?

o

 

6 reacties

Heb dezelfde vaststelling moeten maken. Tot vorige week kon je nog opteren om een opname langer dan 60 dagen te bewaren met een V6 decoder (V7 liet dat nooit toe, reden waarom ik niet wenste over te schakelen naar een V7 decoder)

Als de mogelijkheid om lange termijn opnamen definitief verwijderd wordt bij Proximus, kan je terecht beginnen na te denken te stoppen met een TV abonnement en gewoon internet TV te kijken.

Benieuwd of er een reactie van Proximus komt mbt dit topic...

Reputatie 7
Badge +1

@Ferre27 Heb change. Nog een oude TV box met harde schijf. Ga deze nooit meer vervangen 😉👍

 

Zolang deze nog ondersteund zal blijven, want als deze oude decoder gedeactiveerd wordt, kan je de opname op je harde schijf ook niet meer bekijken, dus laat ons hopen dat je er nog een tijd kunt van genieten ;-)

Ondersteund blijft of niet defect raakt
Ik heb op een paar maanden tijd de V5 (met schijf) vervangen door de Android Box (?) en die weer door de V7.

zoals zovelen vandaag ook moeten vaststellen dat alle opnames in de cloud , langer dan 60 dagen    ‘over & out’ zijn…

[...]

 



Vandaag pas? Elders op dit forum schrijft een ander lid dat het was aangekondigd op de factuur van april


Eerlijk gezegd, op mijn factuur staat deze aankondiging niet, maar ik heb dan ook een V7 waar de mogelijkheid nooit heeft bestaan.
Of anders gezegd, als je decoder defect raakt en moet worden vervangen, dan ben je volledig onaangekondigd je lange termijn opnames somwieso kwijt.

stond inderdaad er in april bij mij ook op

 

Reageer