Vraag

Blokjes

  • 19 November 2023
  • 82 reacties
  • 1136 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Pickx tv met 2 V7 boxen. Heeft 10 maanden goed gewerkt, nu iedere avond blokjes. Internetsnelheid 58 mb/s. Voor 20h NOOIT problemen. Tijdens de dag al meermaals 5 streams tegelijk laten lopen (2 x V7 box + laptop + tablet + mediaspeler) geen enkel probleem. s’Avonds alleen de 2 V7 boxen. Al uren gechat met Proximus. Tientallen keren alles gereset en getest. Technieker is al langs geweest. Ondertussen al de derde nieuwe modem. Alles zonder resultaat. Ben aan een logboek begonnen. Problemen lijken vooral voor te komen bij druk bekeken programma’s. Domme vraag, kan het zoiets zijn dat de Proximus servers dan “verzuipen”. Ten einde raad.


82 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@ldb01 Aangezien er telkens uit onze metingen komt dat er niks mis is met je lijn en wij de infrastructuur van je woning niet kennen stel ik voor om iemand ter plaatse te sturen. Ik heb op dit moment een afspraak voor je ingeboekt op 04/01 tussen 17.00 en 20.00. Indien dit niet past kan je deze zelf verplaatsen via je MyProximus account. 

Reputatie 2
Badge

Het heeft geen enkele zin om voor 20h00 langs te komen want het probleem heeft zich nog NOOIT voor 20h00 voor gedaan.

Reputatie 2
Badge

Gisteren gechat met technische dienst. Deze hebben twee testen gedaan die bevestigen dat het probleem zich situeerd in de straat tussen ons huis en de verdeelkast. Technieker komt deze middag langs.

Reputatie 2
Badge

Ondanks talloze testen en aanpassingen, nog altijd geen enkele verbetering.

Weet iemand hoe Telenet en TVV eigenlijk werken. In hun eenvoudigste vorm is de tv daar enkel aangesloten met één coax kabel die het volledige beeldsignaal draagt. Je hebt dan enkel live tv. Om replay en opnemen te kunnen moet je naast de coax ook een internetaansluiting voorzien. Dient deze aansluiting enkel en alleen voor het beheer van het systeem zodat het eigenlijke beeldsignaal ALTIJD door de coax kabel blijft lopen en NOOIT over het internet ?

Ter info:

Het enigste dat ik weet dat zelf met een fiber aansluiting het stuk dat binnenkomt coax is, maar op het forum van Telenet zullen ze je het zeker wel in geuren kleuren uitgelegd krijgen ;-)

Internetsignaal zal dan verder via utp kabel verlopen.

Je woning verbinden met het Telenet-netwerk

Toestellen en kabels bij Telenet: wat is wat?

enfin, er genoeg te vinden op het internet → telenet aansluiting - Zoeken

Reputatie 2
Badge

Een poging om tijdelijk met een 4G router alle bedrading te omzeilen is volledig mislukt. Op zich werkte de modem zeer goed en het internet was perfect. Helaas kunnen de V7 boxen technisch niet samenwerken met de 4G router. Dus nog altijd iedere avond blokjes.

kun je ook niet voorlopig ook zo pickx casten naar de ingebouwde google cast op de V7 of anders casten naar een google cast HDMI dongle op de hdmi ingang op je TV.

Reputatie 2
Badge

De V7 boxen doen helemaal niets. Aan de apps die er op staan heb je dus ook niets.

Ondertussen is er een probleem vastgesteld van vocht in de kabel onder het trottoir. Graafploeg is besteld. Zal ongeveer 2 à 3 weken duren. Lijkt enigzins logisch. Heel de zomer geen problemen maar toen in november het grondwater begon te stijgen liep het mis. Ondertussen is het grondwater al gezakt en zijn de problemen heel wat minder.

Reputatie 2
Badge

Heb geprobeerd om de tp-link router enkel als “captatie-antenne” voor 4G te gebruiken en het signaal naar mijn bestaande b3 box te sturen via utp kabel over de WAN poorten (rood op de b3 box) maar ik krijg het niet in orde (principe zie link onderaan). De WAN led op de b3 box blijft continu rood branden.

Is de V7 decoder technisch niet compatibel met de tp-link of heeft Proximus hier weer een idiote grendel op gestoken zodat je over 4G geen tv kan kijken. Net zoals je over een standaard android speler geen Pickx kan gebruiken maar verplicht bent om hun V7 boxen te huren.

https://www.proximus.be/manuals/uploads/pdf/nl-mobile-extender-modem-4g-installation-b-box-3v-plus.pdf

Reputatie 7
Badge +4

@ldb01 Ik zag dat er vorige week nog een technieker ter plaatse geweest is die u op 25/1 nog eens gecontacteerd heeft om te controleren of alles nu opgelost was. Is het probleem daar dan toch niet mee verholpen ? 

Zijn er bepaalde zaken (elektrisch) die u in huis enkel ‘s avonds gebruikt waardoor de modem en de decoders problemen zouden kunnen ondervinden ? 

Het klopt inderdaad dat je decoder niet zal werken via het 4G-netwerk. Dit heeft te maken met de verbindingen van het tv-platform die via het vaste netwerk gaan en niet verbonden zijn met het 4G-netwerk. 

Reputatie 2
Badge

De  technieker heeft voor de zevende keer vastgesteld dat onze binneninstallatie in orde is en ik kan u bevestigen dat er iedere avond problemen zijn.

Kunnen we nu eens eindelijk stoppen met rond de pot te draaien. Op vrijdag 17.01.24 heeft een technieker van Proximus keihard bevestigd dat er vocht in de kabel onder het trottoir zit. Hij zou een order uitschrijven voor de graafploeg en binnen de 2 (max 3) weken zou de herstelling uitgevoerd worden. Verder heb ik nog volgende vragen.

Waar blijft “het expertteam” dat automatisch in actie komt als een probleem langer dan 3 maanden blijft duren ? Dat verhaal heb ik al wel vijf keer gehoord.

Is dit publieke forum nu onze enige manier van communiceren ? Genant voor jullie als je het mij vraagt. Ik gebruik het vooral omdat hier tenminste het volledige verhaal eens opgeschreven staat. Alle andere communicatie met jullie zijn woorden in de wind. Iedere keer een andere persoon en nooit een verslag over de gemaakte afspraken.

Als jullie het probleem ooit willen oplossen is het volgende dringend nodig :

  • één vaste kontaktpersoon aan jullie kant
  • één vast kanaal om te communiceren (best een persoonlijk mailadres en telefoonnummer)
  • schriftelijke rapport van als wat besproken is (kan voor mijn part zelfs een kettingmail zijn)
  • ook graag nog de instructies om de tijdelijke 4G modem terug te sturen.
Reputatie 2
Badge

Oh ja ook nog bedankt voor de nuttige informatie.

Het klopt inderdaad dat je decoder niet zal werken via het 4G-netwerk. Dit heeft te maken met de verbindingen van het tv-platform die via het vaste netwerk gaan en niet verbonden zijn met het 4G-netwerk.

Via de ge-eigende kanalen geraak je NOOIT aan deze informatie. Lang leve het forum.

Reputatie 2
Badge

Hallo Proximus,

Kan iemand mij de nodige informatie bezorgen om de tijdelijke 4G Modem terug te sturen ?

Reputatie 2
Badge

Hallo Proximus,

Wanneer leggen jullie het trottoir open om de kabel te herstellen of te vervangen ? Het is mij al lang duidelijk dat jullie hier absoluut niet veel goesting voor hebben omwille van de hoge kosten en risico’s. Een van jullie techniekers vroeg zelfs of we niet kunnen wachten tot het fibernetwerk komt. Het fibernetwerk is hier niet voorzien binnen de twee jaar. Graag had ik een eerlijk antwoord zelfs al is dit “we kunnen er niets aan doen”.

Reputatie 2
Badge

Gisteren heeft een technieker alles vervangen, twee V7 boxen en de bbox3 modem door een V1 modem. De wifi verbinding met de laptop geraakt echter niet in orde. De nieuwe modem verschijnt zelfs niet tussen de beschikbare netwerken. De helpdesk geraakt er ook niet aan uit. Ik sta op het punt mijn oude bbox3 terug te eisen.

 

kan je al via myproximus aan de instellingen van je nieuwe Internet box (bbox4) 

http://proximus.be/myinternet 

Reputatie 2
Badge

Momenteel werken de Proximus sites niet wegens onderhoud.

IT-er bij gehaald. Nieuwe drivers geladen voor netwerkkaart van laptop. Probleem opgelost.

Reputatie 2
Badge

Gisteren en vandaag grote test op vraag van Proximus. Alle Proximus componenten vervangen door nieuwe en telefoons  voor twee dagen losgekoppeld.

Gisterenavond geen blokjes. Helaas vanavond om 23h00 terug blokjes.

Reputatie 7
Badge +5

@ldb01 Ik zie dat je decoder rechtstreeks verbonden is met de modem. Klopt dit? Kreeg je ook een foutmelding op je tv?

Reputatie 2
Badge

21.02.24 De twee decoders zijn rechtstreeks verbonden met de V1 modem via utp kabels. Geen van beide tv’s heeft al ooit een foutmelding gegeven. Er komen alleen maar wolken met blokjes in het beeld.

Reputatie 7
Badge +4

@ldb01 Ik heb je lijn nagekeken en tot aan je modem zie ik geen problemen. Naar 1 decoder (macadres eindigt op ba:b0:7f, dit vind je op de sticker op het toestel) zie ik wel wat fouten.

Is deze aangesloten met 1 rechtstreekse kabel, of via een kabel die in de muur is ingewerkt en speciale stopcontacten om de modem en decoder hiermee te verbinden met een extra lankabel ? 

Zijn deze kabels ook vervangen als de technieker je toestellen vervangen heeft? 

Heb je de mogelijkheid met 1 andere kabel te testen, eventueel ook op een andere poort in je modem ? 

Reputatie 2
Badge

22.02.42 Het mac adres is van de V7 box bij de tv van de living. Evenals de andere modem is deze rechtstreeks aangesloten met een CAT7 utp kabel naar de V1 internet box. De kabels van 10 m liggen momenteel los op de vloer zonder enige tussenverbinding. Deze kabels zijn van mij persoonlijk en zijn niet vervangen door de technieker. Vermits ik de 2 kabels al meerdere keren onderling heb verwisseld zonder enig verschil, is de kans op een slechte kabel nagenoeg nul. Ik zal de lan poorten nog eens omwisselen maar dat is allemaal al meerdere keren in het verleden geprobeerd, zonder resultaat. Trouwens de vorige avonden kwam het probleem vooral voor met de niet “verdachte” V7 box.

Reputatie 2
Badge

22.02.24 Bij de vorige bbox 3 modem kon je de interface van het toestel bereiken via het IP adres 192.168.1.1 Bij de nieuwe V1 internet box lukt dat niet meer. Hoe kan je dan bij de interne instellingen geraken ?

@ldb01 

via myproximus-app of www.myproximus.be 

bv http://proximus.be/myinternet 

een ander voorbeeld Internet Box - wifi codes (youtube.com)

Reputatie 2
Badge

Dit is wat ik te zien krijg…. en nu ?

Reageer