Beantwoord

Blauw led HD op V6 decoder

  • 4 januari 2019
  • 34 reacties
  • 1320 Bekeken

In een maand tijd heb ik 2 maal vastgesteld dat bij het in sluimerstand plaatsen van de V6 decoder de blauwe led HD bleef branden.
Ik heb telkens met het knopje achteraan de decoder de V6 heropgestart en werkt het terug voor een tijd normaal.

Heeft er iemand hetzelfde al ervaren of is dit mogelijks een probleem met het toestel?
icon

Beste antwoord door HadewychT 29 mei 2019, 11:46

Het is inderdaad gekend bij engineering, maar omdat er geen functionele impact is op de werking van de decoder zelf en Proximus TV wordt hieraan niet onmiddellijk iets veranderd.
Bekijk origineel

34 reacties

zou een reset (klik hier) dit mss eventueel kunnen oplossen.
Werd hier nog door iemand anders ook gemeld en daar heb ik ook voorgesteld om even met een reset te proberen, maar er is op deze post geen feedback gekomen of het hiermee opgelost werd.
Reputatie 7
Badge +3
TVK5300

Ik zou de decoder eens een reset geven dan, zoals uitgelegd in deze link

Groeten Geert
Sedert de laatste normale herstart begin januari 2019 (via knop) heeft het fenomeen zich tot heden niet meer voorgedaan.
Ik wacht nog af om de reset te gebruiken tot het probleem zich weer voordoet.

Worden de opnames bij een reset behouden?
Bij een reset worden die behouden.
Een 4-tal dagen terug stelde ik dan het omgekeerde fenomeen vast: bij het kijken naar een HD zender was de led HD gedoofd. Dus maar eens de reset geprobeerd.

Maar aan de tijdsduur te zien, vooraleer ik terug een zender kon bekijken, was niet zoals via de link gemeld:
(5. Wacht een dertigtal minuten. Uw decoder zal volledig worden geherinitialiseerd.).

Ik had de indruk dat het amper iets langer heeft geduurd dan een herstart.
Maar het resultaat was toch: terug 3 blauwe leds op een HD zender en 2 blauwe leds op een SD zender en bij het in slaapstand plaatsen van de decoder krijg ik sedert dan enkel een rode led. Dus ik zou zeggen hout vasthouden.

Eigenlijk is er nog een vierde led REC aanwezig die blijkbaar niet wordt gebruikt. Nochtans zou het handig zijn om die optie te activeren zodat je bij een geplande opname kan zien als die gestart is. Nu moet je effectief naar Opnames gaan kijken om te zien als de geplande opname is gestart.
Als het maar ongeveer even lang duurt dan een herstart dan zal er geen reset uitgevoerd geweest zijn.
Heb je lang genoeg op de reset knop blijven drukken.
We zijn intussen een paar maanden later, maar zowel een reset als een herstart hebben hetzelfde resultaat, namelijk om de 12 à 14 dagen treedt 1 van de volgende 2 fenomenen terug op:
ofwel de led HD blijft blauw na het in sluimerstand plaatsen (= meest voorkomend); ofwel de led HD is gedoofd bij het kijken naar een HD zender.

Wij kunnen ook niet zeggen dat de led defect is, want na een herstart werkt die led voor een aantal dagen terug normaal.

Is dit eigenlijk een gekend probleem met de V6 decoder?
zijn er eigenlijk al recent software updates geweest voor de v6, welke softw. versie heb je voor het ogenblik staan op je V6
V100R001C00B139
Bedankt TVK5300,
Dan is er blijkbaar nog geen recente software uitgekomen want deze dateert nog van oktober 2018
Vandaar dat we stilaan kunnen stellen dat de software versie V100R001C00B139 de oorzaak kan zijn, want deze versie is op 19/11/2018 geïnstalleerd en een paar weken daarna heb ik voor de eerste keer voorgehad dat de led HD blauw bleef na het in sluimerstand plaatsen.

Als de technici hier nog niet van op de hoogte zijn; wie kan ik dan het best contacteren?
Normaal geven de Proximus medewerkers dit door als je een bug signaleert hier op het forum.
naar de helpdesk bellen 080022800 kan ook maar die moeten dit evengoed doorgeven.
Reputatie 2
Badge
ik denk dat ze er van op de hoogt zijn van die keer toen ik het hier melde dat ik dat rood en blauw lampje had bij afmelden. Ondertussen heb ik het verleden week ook weer meegemaakt. En ik zet hem nooit in sluimerstand. Denk dat het om de paar maanden ongeveer bij mij voorkomt.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het doorgestuurd naar de betrokken dienst.
Reputatie 5
Badge +3
Heb die problemen met de led lampjes op de V6 ook al voorhad, ofwel blijft er eentje branden bij standby, ofwel brandt het hd lampje niet bij een hd zender, door de decoder eens uit te schakelen is het euvel voor een hele periode opgelost. Heb de V6 nog niet gereset, maar denk niet dat dit de bug zal verhelpen.

mvg
Na reset komt dit na een tijd ook weer terug.
Maar Proximus blijkt het vooralsnog niet te kunnen oplossen, op 1 mei opnieuw led HD blijft blauw na het in sluimerstand plaatsen.

Dus maar opnieuw opgestart en denk dat het 12 à 14 dagen goed zal gaan.
Reputatie 4
Badge +1
Aan ThierryW,

wij hadden dit weekend hetzelfde voorval. Bij het naar sluimertoestand brengen van de V6 decoder bleef het blauwe lichtje van hd branden.
Wij hebben een reset gedaan. V6 startte terug op en alles was terug in orde.
Maar wat veroorzaakte dit blijven branden van het blauwe lichtje hd...?
Vermits U het doorgegeven heeft "aan de betrokken dienst", verwachten we nu ook wel een antwoord/oplossing .

Ro
is die betekenis van het HD ledje dan niet gewoon als bv op de v5 compact dat je op een HD zender staat.
Dat het natuurlijk blijft branden als je in standby staat zal wel een bug zijn zoals die ook nog voorgekomen is jaren terug op de v5 decoder.
Reputatie 4
Badge +1
Martin, sinds al van bij de start van test V6 was na het in sluimerstand komen van de V6 enkel nog het rode ledje aan. Alle andere blauwe ledjes uit. Altijd zo geweest. Nu op korte tijd twee maal ervaren, dat naast het rode ledje ook een blauw ledje aanblijft. Telkens rest doen, V6 herstart. Terug naar sluimerstand brengen, enkel rode ledje brandt, zoals dat steeds als tevoren was.
Omdat er hier een dergelijk probleem gesignaleerd was en ThierryW dit doorgegeven heeft aan de betrokken dienst, hadden we ook graag aangebracht dat wij ook een degelijk voorval hadden, en graag info er over ontvingen....
Ro
Ok, t' ziet en naar uit dat het net het zelfde zal zijn als vroeger met de v5 althans toch volgens mijn pa!
Ben benieuwd wat ze zullen antwoorden.
Reputatie 7
Badge +4
Jammer genoeg nog geen antwoord gekregen. Ik heb de vraag nog eens opnieuw gesteld.
Reputatie 7
Badge +4
Het is inderdaad gekend bij engineering, maar omdat er geen functionele impact is op de werking van de decoder zelf en Proximus TV wordt hieraan niet onmiddellijk iets veranderd.
Ik heb gisteren vastgesteld dat mijn V6 decoder nu software versie V100R001C00B148 heeft.

Zou dit betekenen dat de problemen met de led HD daarmee van de baan zijn?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb gisteren vastgesteld dat mijn V6 decoder nu software versie V100R001C00B148 heeft.

Zou dit betekenen dat de problemen met de led HD daarmee van de baan zijn?

hi tvk,
ik heb geen weet dat deze software versie hieraan iets zou aanpassen

Reageer