Skip to main content
Vraag

bibberend beeld

• November 20, 2025
  • 23 reacties
  • 118 Bekeken

In een vorig topic dit probleem al aangekaart. Nog steeds niet opgelost.

Nu al 3 dagen aan het chatten met Proximus, zonder resultaat. Van de ene naar de andere assistent doorgestuurd.

Ik zou willen dat er een technieker langskomt, zodat er eindelijk naar TV kan gekeken worden zonder haperend beeld.

23 reacties

• Auteur
  • Practitioner
  • November 20, 2025

In augustus werden alle apparaten door een technieker vervangen en werkte alles. Tijdelijk dus.

Martin
  • November 20, 2025

In augustus werden alle apparaten door een technieker vervangen en werkte alles. Tijdelijk dus.

@69katifel  mss moet je alles nog eens heropstarten** om te zie of het dan weer in orde is.

NB: Ik moet wel zeggen dat bij een nonkel van mij die altijd naar “thuis” kijkt ook de laatste tijd  een schokkerig beeld vaststelt. Hij neemt die serie ook op en als het beeld schokkerig is dan kijkt hij verder via de opname waar het beeld in orde is!

**{ Hoe herstart je uw toestellen }

• Auteur
  • Practitioner
  • November 20, 2025

@69katifel  mss moet je alles nog eens heropstarten** om te zie of het dan weer in orde is.

NB: Ik moet wel zeggen dat bij een nonkel van mij die altijd naar “thuis” kijkt ook de laatste tijd  een schokkerig beeld vaststelt. Hij neemt die serie ook op en als het beeld schokkerig is dan kijkt hij verder via de opname waar het beeld in orde is!

**{ Hoe herstart je uw toestellen }

Hebben we ook al een drietal keer geprobeerd. Helpt niet.

En bij opnames geen probleem.

• Auteur
  • Practitioner
  • November 20, 2025

En waarom word je altijd van de ene assistent naar de andere gestuurd????

Martin
  • November 20, 2025

@69katifel ,De Proximus moderatoren op het forum (herkenbaar aan het PX symbool naast hun naam) zijn niet iedere dag de zelfde en zijn  niet non-stop van 8u00<>16u30 aanwezig op dit forum en ook niet enkel en alleen maar bezig met het forum alleen, hangt o.a. nog af van de drukte en de bezetting ….

Je mag het forum niet zien als een helpdesk waar je in principe daar wel op elk moment een medewerker zou moeten kunnen spreken.
Het is een forum van/voor PX gebruikers waar iedereen kan anderen proberen te helpen door tips of met hun ervaring hoe zij het opgelost gekregen hebben.
Indien zij u niet hebben kunnen helpen met de voorgestelde tips, dan is afwachten tot een PX moderator hier langs komt om je verder te helpen.

• Auteur
  • Practitioner
  • November 20, 2025

@69katifel ,De Proximus moderatoren op het forum (herkenbaar aan het PX symbool naast hun naam) zijn niet iedere dag de zelfde en zijn  niet non-stop van 8u00<>16u30 aanwezig op dit forum en ook niet enkel en alleen maar bezig met het forum alleen, hangt o.a. nog af van de drukte en de bezetting ….

Je mag het forum niet zien als een helpdesk waar je in principe daar wel op elk moment een medewerker zou moeten kunnen spreken.
Het is een forum van/voor PX gebruikers waar iedereen kan anderen proberen te helpen door tips of met hun ervaring hoe zij het opgelost gekregen hebben.
Indien zij u niet hebben kunnen helpen met de voorgestelde tips, dan is afwachten tot een PX moderator hier langs komt om je verder te helpen.

Ik had het over de assistenten op de chat van Proximus :-)

Martin
  • November 20, 2025

@69katifel 

Ja, dat is daar inderdaad ook niet altijd gemakkelijk, je zit je al eerst met een robot te communiceren en als het meevalt kom je tot een evt oplossing maar meestal moet je zelf om een medewerker vragen!
Dit is het dan ook weer afhankelijk van wie op die dag en dat moment aanwezig is.
Dit zou goed moeten/kunnen werken als de medewerker waar je mee eerst in contact komt het probleem in een database opslaat, waar de andere dan op een bepaalde dag en moment van de dag, dit direct kan raadplegen, om de stand van zaken van het probleem te zien, in geval je op een andere dag of moment van de dag, weer iemand hebt moeten raadplegen omdat het niet opgelost is!

Maar om eerlijk te zijn ik heb er ook geen goeie ervaring mee, tenzij het systeem nu al zou verbeterd zijn.

Ik heb godzijdank, al lang geen beroep meer moeten doen op helpdesk 080022800 waar het naar het schijnt ook weer zou veranderd zijn en je ook eerst met een robot bezig bent?

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • November 20, 2025

@69katifel Hoe is je modem met je decoder verbonden? Voorlopig zie ik geen problemen op je lijn.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 20, 2025

Nu al 3 dagen aan het chatten met Proximus, zonder resultaat. Van de ene naar de andere assistent doorgestuurd.

Ik zou willen dat er een technieker langskomt, zodat er eindelijk naar TV kan gekeken worden zonder haperend beeld.

heu … bent u zeker dat uw TV niet kapot is? 

• Auteur
  • Practitioner
  • November 20, 2025

heu … bent u zeker dat uw TV niet kapot is? 

Denk het niet want opnames spelen zonder problemen af.

• Auteur
  • Practitioner
  • November 20, 2025

@69katifel Hoe is je modem met je decoder verbonden? Voorlopig zie ik geen problemen op je lijn.

wifi

Martin
  • November 20, 2025

wifi

@69katifel,
En heb je geen mogelijkheid om met lange voorlopige utp netwerkkabel, die je gewoon eens over de grond legt, je TV-box/decoder zo rechtstreeks aan de internetbox/bbox te verbinden, of je het probleem dan nog hebt?

• Auteur
  • Practitioner
  • November 21, 2025

Het probleem is vooral dat na resetten, herstarten,...het beeld weer goed is gedurende een uur, een dag of een week. Daarna begint het opnieuw te haperen/bibberen.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • November 21, 2025

@69katifel Dan raad ik inderdaad, zoals ​@Martin, aan om eens te testen met een rechtstreekse kabel tussen modem en decoder.

• Auteur
  • Practitioner
  • November 25, 2025

Geprobeerd met kabel, beeld blijft haperen.

Update doen lukt ook niet. Heeft er misschien niets mee te maken, weet het niet.

Graag een oplossing of een technieker sturen aub. Blijft duren.

Martin
  • November 25, 2025

Geprobeerd met kabel, beeld blijft haperen.

Update doen lukt ook niet. Heeft er misschien niets mee te maken, weet het niet.

Graag een oplossing of een technieker sturen aub. Blijft duren.

Wat het updaten betreft: dat werkt al ruime tijd niet meer. Normaal worden de updates automatisch op de decoder gepusht.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • November 25, 2025

@69katifel

Ik heb een reset uitgevoerd op de netwerkkaart, dit zou het signaal op de dtv moeten herstellen.

Geert

• Auteur
  • Practitioner
  • November 25, 2025

Momenteel ok, wel nog even afwachten.

Indien dit het probleem zou oplossen, vind ik het wel straf dat dit weken moet duren.

Ik heb hiervoor uren op de chat gezeten met een 10-tal verschillende assistenten, telkens hetzelfde verhaal doen, echt niet te doen die non-service.

Kan toch veel beter, niet?

Martin
  • November 25, 2025

@69katifel Ik weet niet of je gelet hebt op de 2 leds  op de RJ45 stekker waar je utp netwerkkabel insteekt aan de achterkant op je TV Box,  hoe de linker orange led en de rechter groene led oplicht is het afwisselend de linkse en de rechtse die oplicht.

• Auteur
  • Practitioner
  • November 25, 2025

@69katifel Ik weet niet of je gelet hebt op de 2 leds  op de RJ45 stekker waar je utp netwerkkabel insteekt aan de achterkant op je TV Box,  hoe de linker orange led en de rechter groene led oplicht is het afwisselend de linkse en de rechtse die oplicht.

Momenteel lijkt het probleem opgelost te zijn. Fingers crossed.

Bedankt om steeds mee te proberen om een oplossing te vinden Martin.

Martin
  • November 25, 2025

@69katifel Heel graag gedaan, hopelijk blijft het nu in orde ook.

Als het mogelijk is kan je mij eens laten weten , nu het goed werkt, ivm de 2 leds op de RJ45 stekker waar je utp netwerkkabel insteekt aan de achterkant op je TV Box,  hoe de linker orange led en de rechter groene led oplicht.
Is het afwisselend de linkse en dan de rechtse die oplicht en vice versa, maar nooit tezamen?

• Auteur
  • Practitioner
  • November 25, 2025

@69katifel Heel graag gedaan, hopelijk blijft het nu in orde ook.

Als het mogelijk is kan je mij eens laten weten , nu het goed werkt, ivm de 2 leds op de RJ45 stekker waar je utp netwerkkabel insteekt aan de achterkant op je TV Box,  hoe de linker orange led en de rechter groene led oplicht.
Is het afwisselend de linkse en dan de rechtse die oplicht en vice versa, maar nooit tezamen?

Ondertussen hebben we de kabel weggenomen en werkt het terug via wifi.

Martin
  • November 25, 2025

@69katifel  Ok, geen enkel probleem en bedankt om mij op de hoogte te brengen..