Skip to main content
Vraag

Betreft: aansluiting Internet box

• June 23, 2026
  • 2 reacties
  • 19 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Is de upgrade van bbox-3 naar internet box een kabel naar kabel upgrade? TTz enkel kabels uittrekken bij de oude box en bij de nieuwe box inpluggen?
Ik heb het gevoel dat ik ergens gelezen heb dat men een nieuwe splitter nodig heeft op de lijn indien men een vaste DECT telefoonlijn heeft? 

Ik wil, pre-ops, graag weten in welke onvoorziene putten ik kan vallen bij upgrade. De nieuwe IP ranges zijn geen probleem. Het beheer van het device via een web interface van PX vind ik eigenlijk WEL een probleem … 😄

PS Ik zit op KOPER want er is nog geen fiber in de straat! (Enigma: verleden vrijdag, in bakkende hitte, komt een werkman met een proximus/fiber camionette, aan de overkant van de straat bij een nieuwe buur, een groot en diep gat in de stoep maken, wat hij vervolgens terug dicht gooit en een fluo markering zet op de stoepstenen … rarara?) 

Edit: Update? DECT telefoon gewoon via de groene connectore op de Internetbox? ja? 

2 reacties

Mutlie
  • June 23, 2026

@Regulus 
Ik ben helemaal niet technisch dus je bijdragen zijn gewoonlijk half algebra (kan ik ook al niet) voor mij 😆.

Wij hadden een paar jaar terug op onze Bbox3 gewoon een DECT telefoon ingeplugd, weet wel niet meer op welke kleur poort. Via de UTP (?) kabel naar een wand (internet) plug.  
Die vaste telefoon hebben we  na het overlijden van mijn moeder opgezegd. Zij was ook de enige (naast enkele tele marketeers en Microsoft 😁) die er altijd maar op bleef bellen ook al had ze zelf al een (Nokia) gsm (die ze alleen gebruikte voor ons te bellen op onze gsm’s 😏)

Met de komst van de internet box heb ik gewoon de kabel van de splitter naar modem ingestoken (ik herinner me niet of er andere was meegeleverd) en deze van de modem naar de diverse internet stekkers behouden, want in de muur. Inpluggen en gaan.

Martin
  • June 23, 2026

Verschil zit hem in het feit dat geen DECT basis geïntegreerd zit bij de internet box in tegenstelling tot de Bbox3v+.
Dus als je een dect telefoon hebt maar geen dect basisstation kon je die gebruiken met de bbox3v+ door hem gewoon aan te sluiten op de groene poort.
Bij de internet box moet je het basisstation van je dect telefoon, gebruiken en aansluiten op de groene poort.