Skip to main content
Vraag

Bekijken opnames

• May 15, 2025
  • 11 reacties
  • 167 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Geachte,

Sinds gisterenavond zit ik met een vervelend probleem om bepaalde opnames te bekijken, terwijl ik andere opnames dan weer wel probleemloos kan bekijken. Ik krijg voortdurend het bericht “Serverfout. Media momenteel niet beschikbaar. Probeer later opnieuw”, of iets dergelijks. Ik heb al enkele malen mijn beide V5C-decoders zonder stroom gezet en opnieuw opgestart, en deze morgen deed ik nog eens hetzelfde met de modem en de decoders tegelijkertijd. De decoder boven heb ik zelfs gereset gisterenavond. Dat bracht echter geen zoden aan de dijk.

Wat kan er eventueel nog ondernomen worden teneinde dit vervelende probleem op te lossen ?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

11 reacties

Mutlie
  • May 15, 2025

Uiteraard kan dit een tijdelijk probleem zijn.
Wat me wel opvalt is de zin “deze morgen deed ik nog eens hetzelfde met de modem en de decoders tegelijkertijd”. Ik hoop dat je eerst je modem heb herstart en pas nadat alle lichtjes branden en de verbinding volledig hersteld was de decoders? (liefst apart).

Heb je de modem al eens gereset? 
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/reset-je-b-box-internet-box.html

De foutboodschap wijst vooral op een verbindingsfout en dat  beide decoders tegelijk een mankement hebben is onwaarschijnlijk. Dus ligt het probleem ergens voor de decoders.
Als er geen serverfout (meer) is zou het aan je lijn kunnen liggen maar ook aan je modem.
Welk model modem heb je? Mogelijk is die te oud?

Opdat de moderatoren je lijn kunnen uitlezen kan je ervoor zorgen dat  je → ForumProfiel  bijgewerkt is. Vul zoveel mogelijk (privé) klantgegevens in . In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Laat het ook weten dat  dit gebeurd is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 15, 2025

Ik heb in ieder geval eerst de modem opnieuw opgestart, en meer dan een uur nadien slechts de decoders. Mijn modem is er één van het bbox3-type. Nog voldoende recent dus. Die recet van de modem heb ik nog niet uitgevoerd. Zijn daar echter wel geen risico’s aan verbonden ? Mijn ForumProfiel zal ik nu direct even bijwerken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 15, 2025

Ziezo. Profiel is bijgewerkt, ook al was dat volgens mij nu ook niet echt nodig, aangezien de nodige gegevens er reeds in voorkwamen.

Mutlie
  • May 15, 2025

Een reset kan van de modem kan geen kwaad.
Je B-Box3 is nog voldoende recent? Hoe weet je dat? Er zijn er in omloop van 10 jaar oud. Je kan de leeftijd (productie) zien aan het serienummer (eerste 4 cijfers) maar ze worden (werden) ook verdeeld in refurbished toestand. Of heb je een V3+?
De V5c zijn nog in gebruik maar worden bij mijn weten niet meer verdeeld

Martin
  • May 15, 2025

@P. Vanbraeckel 

Ter bijkomende info: een reset van de bbox3 kan geen kwaad, maar indien je bepaalde settings zelf zou veranderd hebben in je bbox3 (bv port forwarding enz….) via zijn web interface, dan zal je die na een reset opnieuw moeten invoeren.

V5C’s worden wel nog in bepaalde gevallen nog gebruikt of geruild voor een V5c.

Kan je de opnames eventueel nog zien vie http://tv.pickx.be 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 15, 2025

@Martin Ik hoef dus geen schrik te hebben dat mijn WIFI-wachtwoord bijvoorbeeld zou kunnen gewijzigd worden, zoals ik online gelezen heb in de instructies voor een reset ? Bij mijn weten heb ik nooit bepaalde settings veranderd.

Martin
  • May 15, 2025

@P. Vanbraeckel 

Dit is voor een “bbox3” of “bbox3V+” niet het geval, dit is bij een Internet box (bbox4) het geval bij een “totale reset” die je kunt uitvoeren via zijn interface, waarbij het nieuwe wachtwoord dan  wordt opgestuurd.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • May 15, 2025

@P. Vanbraeckel Waren het opnames van bepaalde zenders die je niet kon bekijken ? Als ik het goed begreep, had je op beide decoders hetzelfde probleem (ook dezelfde opnames die je daar dan niet kon zien) ? Kan je hier of in je profiel of via PB enkele voorbeelden doorgeven? 

Hoe zijn je decoders aangesloten op de modem ? 

Ondervind je ook problemen met live tv op TV Replay ? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 15, 2025

De decoder beneden in de woonkamer is via een kabel door de muur aangesloten op de modem die boven hangt, terwijl deze boven in de slaapkamer gewoon via het stopcontact aangesloten is en dus niet rechtstreeks op de modem. Op beide V5C-decoders heb ik identiek hetzelfde probleem en waren het dezelfde programma’s, zoals bijvoorbeeld de reeks Three Pines en Mijn Eerste Reisvan de VRT, en Tatort en enkele SOKO-afleveringen van de Duitse tv. Andere opnames van de VRT en de Nederlandse zenders zijn dan wel weer perfect af te spelen. Met live-tv heb ik geen probleem, maar wanneer ik via replay een programma opstart gebeurt het, zowel boven als beneden, ook soms dat het beeld bevriest en mijn decoder volledig blokkkeert en ik geen enkele handeling er meer op kan uitvoeren, tenzij ik hem even zonder stroom zet en volledig opnieuw opstart, wat ook bij bepaalde opnames gebeurt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 16, 2025

@HadewychT Zou dat even nagekeken kunnen worden ? Zie mijn vorige antwoord !

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • May 16, 2025

@P. Vanbraeckel Ik zie geen duidelijke reden hiervoor. De kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoders is in orde volgens de metingen die ik gedaan heb.

Kan je de cookies en tijdelijke bestanden eens verwijderen op je decoders ? Ga naar : 

• Instellingen (tandwieltje)
  • Systeem
  • Veiligheid en privacy
  • Cookies beheren
  • klik op ‘Verdergaan’ om de cookies te wissen

Als dit niet helpt, kunnen we je modem omruilen vermits deze al 6jaar oud is. Als dat allemaal niet zou helpen, moeten we hier verder onderzoek doen om te zien wat er exact foutloopt met die bepaalde opnames.