Vraag

bekijken opgenomen programma's onmogelijk - alleen live-tv mogelijk

  • 8 February 2022
  • 9 reacties
  • 831 Bekeken

Dag allemaal, het is nu de tweede keer in één week tijd (twee keer een maandagavond, toeval of niet?) dat ik opnieuw geen opgenomen programma's kan afspelen en alleen live tv kan kijken. Mijn decoder herstarten, heeft zogezegd geen zin, zo verschijnt er op het scherm, want dan zou ik nog meer functies kwijtraken. 1) Is dit een algemeen probleem? 2) Hopelijk wordt dit geen terugkerend probleem? - 3) Klopt het wel dat je je decoder niet mag heropstarten? Heeft iemand dat al geprobeerd en zo het probleem misschien tóch kunnen oplossen? Alvast erg bedankt en  vriendelijke groeten, Erik


9 reacties

Nee met het herstarten van bbox en decoder zal je niets kwijtspelen.

(Alleen als je zelf zou instellingen veranderd hebben in je bbox dan zou je die bij een reset opnieuw moeten invoeren)

 

Reputatie 7
Badge +3

@Eriktv 

heb je de decoder al een reset gegeven?: Je V6 TV Box resetten - YouTube

 

Geert

Dag Geert, ik durf dit niet goed te doen omdat ik 1) ervan uitga dat dit geen individueel, maar een algemeen probleem is, en het dus niet aan mijn decoder ligt - 2) er, als het probleem zich voordoet, er een schermbericht verschijnt waarin men uitdrukkelijk zegt dat de decoder niet herstart mag worden, omdat men dan alle andere tv-functies dreigt te verliezen. Bedankt en groeten, Erik

Reputatie 7
Badge +3

@Eriktv 

is het inmiddels in orde?

 

Groeten

Geert

Dag Geert, sinds maandagavond heb ik het niet meer gehad. Het vreemd is dat het probleem zich 2 x na elkaar op een maandagavond/-nacht heeft voorgedaan, dus ik ben nu eens benieuwd of het volgende maandag weer “van dat” zal zijn. Ik hoop uiteraard van niet. Dank voor je reactie en veel groeten, Erik

Reputatie 7
Badge +4

@Eriktv Als je extra uitleg krijgt op je TV-scherm waarbij aangeraden wordt niet te herstarten, is dit inderdaad een algemeen probleem.

Als ik me niet vergis wordt er dan ook gemeld dat we op de hoogte zijn en dit zo snel mogelijk proberen op te lossen. Ik denk dat het toeval was dat je dit 2x op maandag voorhad. 

Beste, hartelijk dank voor uw reactie.

Laten we idd hopen dat het toeval was. Afgelopen maandag is idd alles normaal verlopen.

Mvg,

 

Erik

 

Beste, allereerst een dikke sorry dat ik je op zo'n nachtelijk uur stoor, maar de voorbije uren heb ik me weer enorm geërgerd aan Proximus. Geprogrammeerde programma's bekijken is voor mij enorm belangrijk, omdat ik zelden live kijk en vooral omdat ik overwegend 's nachts kijk (ik ben een nachtmens). De voorbije uren was het wéér alléén mogelijk om live te kijken (melding: "serverprobleem"). Dat is nu al de derde maandagnacht op vier weken tijd. Ik zou het dan ook enorm apprecIëren mocht je dit probleem intern willen doorgeven. Temeer omdat ik bij de klantendienst ook de meest tegenstrijdige dingen hoor. De één zegt dat het om een algemeen probleem gaat, de ander ontkent dit dan weer. Als trouwe Proximus-klant (gedurende meer dan 20 jaar nu al) vind ik dat ik recht heb op op zijn minst een duurzame oplossing van dit enorm vervelende probleem. Hartelijk dank nogmaals, Erik

Reputatie 7
Badge +3

@Eriktv 

dat is inderdaad vervelend, ik zie dat je een fiber/glasvezel aansluiting hebt.

Heb je de fiber modem en de bbox al eens herstart hiervoor?

Zie link: Een probleem met je fiber modem? | Proximus

 

Geert

Reageer