Vraag

Beeldkwaliteit v7

  • 13 January 2021
  • 72 reacties
  • 4379 Bekeken


Toon eerste bericht

72 reacties

is inderdaad van dat laag volume is ook bekend .

Om op je vraag te antwoorden of snellere PLC’s zouden de oplossing zijn voor de P fouten daar kan je op voorhand nooit met 100% zekerheid zeggen dat het alles perfect gaat werken, je bent het allen maar zeker als je ze een geruime tijd bij u geïnstalleerd staan hebt.

Het is zo dat de ene er 100% tevreden mee is omdat het foutloos werkt en bij de anderen zijn er problemen. Ik had er persoonlijk ook problemen mee het was niet dagelijks maar af en toe en daarom heb ik met vlieg en kunstwerk een utp kabel bijgelegd zodat mijn decoder rechtstreeks nu rechtstreeks met de bbox verbonden is.

Om te internetten ga je minder last hebben omdat daar een bijkomende foutcorrectie opzit namelijk als een pakketje data verloren gaat dan wordt er een nieuw opgestuurd, tenzij het probleem te groot is en je download snelheid er ook merkelijk trager door wordt dan merk je het wel op

Reputatie 1
Badge

ik weet dat er zijn die klagen over slecht beeld wegens HDR die niet kan uitgezet worden op de V7

Als je op je TV HDR uitzet wordt het dan niet beter.

Ik vind het al goed dat bij mij alles op wieltjes loopt via de V7; want als ik het zoals jou moet doen via mijn tv, en daar de instellingen veranderen. Dan zullen ze eerst mijn nieuwe tv terug kunnen openbreken denk ik. want toen ik die tv bestelde was die daar niet eens in stok. Die65” tv is dus blind gekocht. Met als gevolg dat ze die 3 dagen nadien zijn komen plaatsen met een beugel, omdat de kast te klein was waar op die moest staan. Ik heb daar een soort afstandsbediening gekregen, maar ik heb een smart tv. Ik kan nog niet eens in mijn menu en mijn apps oproepen. Dus zal ik nog wel eens ooit naar Van den Borre gaan. Ik heb twee jaar tijd. op die tv zitten meer dan 4000 gratis zenders heb ik gezien; Streaming een soort IPTV.

Reputatie 3
Badge +1

Beste,dat de scherpte veel lager ligt met een v7 ligt niet aan de HDMI kabel 

maar aan het feit dat men HDR niet kan uitschakelen,heb ook dat probleem met mijn lg nanocel tv

ook heb ik nog een oudere panasonic 4K tv die nog geen HDR aan boord heeft en daar heb ik dat probleem niet

dus Proximus schakel die HDR uit,beeld is op sd zenders met die HDR niet om aan te zien,

Als die gestreamde beelden HDR moet je die natuurlijk ook niet kunnen uitzetten op je TV ik vraag mij alleen maar af waarom een smart TV bv niet automatisch HDR uitschakelt als die beelden binnen krijgt waar geen HDR informatie vervat zit?

Reputatie 1

 

Het is zo dat de ene er 100% tevreden mee is omdat het foutloos werkt en bij de anderen zijn er problemen. Ik had er persoonlijk ook problemen mee het was niet dagelijks maar af en toe

 

@Martin Bedoel je daarmee PLC-adapters. Had jij ook verbinding via PLC?

Wordt dat laag volume verholpen met een software update?

Het vooruitspoelen met 30 sec en terugspoelen met 10 sec vind ik ook zeer slecht ad v7. Mogen ze ook zo snel mogelijk oplossen met een update.

Al bij al vind ik de v7 een zeer slecht produkt en het is een schande dat PX zo’n alfa produkt op de markt brengt. Bij mij thuis Telenet geen enkel probleem, werkt perfect. Als KPN in Nederland HDR kan uitschakelen op hun Android tv-box kan PX het ook en liefst zo rap mogelijk. Hoe moeilijk kan het zijn?

Inderdaad ik bedoelde PLC’s 

Klopt inderdaad, daarom dat ik aangegeven had ook om in de TV zelf eens te kijken of HDR kan uitgezet worden maar blijkbaar kan dit ook niet!

 

Reputatie 2
Badge +1

In navolging tot wat Koen hierboven zegt nog verder op onderzoek geweest. Dat Disney+ geen 4K Ultra HD in de app geeft, is blijkbaar omdat die app dat nog niet ondersteunt op deze box. Beetje sneu als je dan toch een 4K decoder + 4K TV hebt. De native app op mijn tv geeft echter wel 4K door.

Maar blijkbaar heeft de Netflix-app op de decoder wel de mogelijkheid om 4K door te sturen. Dus heb ik even getest, mijn Netflix-abo tijdelijk overgezet naar een premium abonnement, en inderdaad: mooi 4K beeld uit de v7-decoder. Ik heb wel het idee dat de native netflix app op mijn tv het beeld vloeiender doorgeeft, maar dat is dan een andere discussie. Het beeld zelf is zoals het hoort te zijn.

Het lijkt dus inderdaad aan die HDR te liggen, die noch op de tv, noch op de decoder uitschakelbaar is. Maar ik zal dus zeker niet de enige zijn met dit probleem.  En het is wel degelijk een probleem, want zoals gezegd zorgt dit ervoor dat mijn oude v6-box veel scherper beeld geeft dan de v7 op mijn tv.

Dus: 2 problemen met 2 relatief eenvoudige oplossingen zou ik denken:

  • Zorg ervoor dat HDR uitschakelbaar is via de decoder. Zolang er niet voldoende geschikte content is, is dit eigenlijk overbodig en in mijn geval zelfs storend.
  • Zorg ervoor dat de Disney+ app 4K aan kan. Gezien dit standaard in hun abonnement zit, zou er toch moeten van kunnen geprofiteerd worden. 
     
Reputatie 2
Badge

Begrijp ik het goed dat de V7 decoder altijd 4K HDR output geeft , ook voor SDR content?

EN de beeldinstellingen op je TV zelf heb je die al eens bekeken

Hoe pas ik de beeldinstellingen van mijn LG tv aan

Help bibliotheek: (Video) LG Smart TV - Aanpassen van Beeldinstellingen | LG Nederland

Reputatie 2
Badge +1

@Martin  Ja hoor, al een hoop settings daar proberen aan te passen maar lijkt niet echt te beteren. De settings stonden overigens hetzelfde als de v5-box, die me op het eerste zicht toch duidelijker scherper beeld gaf. Ik ben vooral benieuwd of anderen op dezelfde manier kunnen vergelijken en ook die indruk toegedaan zijn. Of wie dit uiteindelijk kunnen oplossen heeft :)

ik weet dat er zijn die klagen over slecht beeld wegens HDR die niet kan uitgezet worden op de V7

Als je op je TV HDR uitzet wordt het dan niet beter.

Ik heb sinds kort een samsung qe65qn85aatxxn. Bij de native apps is men beeld goed.maar bij de v7 decoder is het echt verschrikkelijk slecht.Ik heb al veel gelezen op dit forum en het komt idd door dat je hdr niet kan uitzetten op de decoder.Op de tv kan dit ook niet.Wanneer gaat px hier eindelijk iets aan doen.Ik heb ook al eens terug een v5 geprobeerd maar beeld was even slecht.techniekers langskomen maar die wisten het ook niet en tot op heden nog niets van gehoord. Kan iemand aub eens heel transparant reageren en me aub vertellen of hier eindelijk iets aan gedaan gaat worden aan dat hdr probleem.Alvast bedankt

…...Ik heb ook al eens terug een v5 geprobeerd maar beeld was even slecht…….

Bedoel je daarmee dat met V5=HD het beeld slecht is omdat het maar HD kwaliteit is ipv UHD?

…...Ik heb ook al eens terug een v5 geprobeerd maar beeld was even slecht…….

Bedoel je daarmee dat met V5=HD het beeld slecht is omdat het maar HD kwaliteit is ipv UHD?

Ik zag geen verbetering dus wrs omdat het HD beeld is.maar het grote probleem zit dat ik bij de decoder Hdr niet kan uitschakelen is al meermaals dit forum gepasseerd.is er een oplossing in de maak door px om hdr uit te zetten via de decoder of is dit als eens besproken. De native apps geen probleem maar tv kijken via decoder het is echt triestig 

De aanpassingen/vernieuwingen/bugfix...  ivm de v7 decoder worden gepost/aangevuld hier → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Het laatste wat hierover gemeld geweest is was dit:

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

Dus het komt er een beetje op neer dat er niets aan gaat gebeuren omdat het te zwaar is? Volgens mij zijn er redelijk veel mensen die hetzelfde probleem hebben als mij.is echt niet leuk om zo tv te kijken.hoop alsnog op een oplossing. 

Best een reactie van een Proximus forummedewerker afwachten, zijn kunnen altijd bij de specialisten informeren wat hieromtrent nog verder zal aangepast worden.

Om maar even een idee te geven Martin. 1400 e betaald voor een nieuwe tv en dan zo iets is echt om van te huilen.Ik hoop alsnog dat px me ermee kan helpen en tot een oplossing komt.

Ik heb vandaag contact gehad met samsung. Ze hebben me opgebeld en van op afstand er wat mee bezig geweest en een factor reset gedaan toen ik vroeg of ze iets abnormaal hadden gezien kreeg ik het antwoord dat ik na 30 min men tv nogmaals moest opzetten en als er geen beterschap was moest terugbellen maar tevergeefs krijg geen antwoord.met px is het ook hetzelfde techniekers die langs zijn geweest heb ik nog steeds geen antwoord van.is al een maand geleden. Heb nog contact gehad eventjes met iemand van px die men dossier mee opvolgde maar die laat ook al 2 weken niets weten.kheb het een beetje gehad van het kastje naar de muur te worden gespeeld en eigenlijk beetje ten einde raad hoe ik nu eindelijk die problemen met men beeldkwaliteit opgelost krijg.

 

Inderdaad ziet er uit om niet naar te kijken!!! 
Wat ik mij ook al altijd afgevraagd heb is waarom de TV’s niet automatisch HDR kunnen uitschakelen als het binnenkomend signaal geen HDR bevat, er is mss wel een grondige reden voor maar ik ken ze niet.

Bijkomende vraag: Je gebruikt toch de high definition HDMI kabel die met de V7  bijgeleverd werd en niet bv de oude HDMI kabel van een oudere Proximus decoder.

Reageer