Skip to main content
Vraag

beeldkwaliteit tv

Hallo,

Sinds enkele weken zijn teksten en logo’s wazig. Via app en herbekijken / opgenomen is alles haarscherp.

Ik heb geen nieuwe toestellen noch andere verbindingen gemaakt.

De chatgesprekken hebben enkel geleid tot alles booten en herbooten en veel ergernissen.

Een technieker kan langs komen @ 85€.

Zonder enige garantie.

Andere opties?

Dank

Mvgr

Chris

40 reacties

Martin
  • 33446 reacties
  • 23 maart 2025

Reset toch eens je internet box zoals aangegeven → hier

NB: als een technieker langs komt en het probleem ligt aan je eigen installatie dan pas moet je iets betalen, als het probleem aan de PX apparatuur ligt valt er niks te betalen 
_ _

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3431 reacties
  • 24 maart 2025

@Belfius Hoe is je decoder verbonden met je modem ? Is dit via WiFi ? Heb je dan een mogelijkheid om eens met een vaste kabel te testen ?

De verbinding tot op je modem ziet er goed uit. Ik heb je wifisignaal uitgemeten en zie dat daar wel een aantal toestellen zijn die niet zo’n goede verbinding hebben omdat het signaal te veel verzwakt is tegen dat het op je toestel aankomt. Hierdoor vraagt dit veel bandbreedte, wat voor eventueel kwaliteitsverlies kan zorgen. 

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 25 maart 2025

De verbinding loopt via een Wifibridge van jullie. Ik kan een proberen rechtstreeks naar modem via een kabel. Kan u/ik zien welke toestellen geen goede verbiding hebben? Misschien kan ik deze vh netwerk halen en zien of dat de tv kwaliteit zou verbeteren

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3431 reacties
  • 26 maart 2025

@Belfius Ik stuur je die info even via PB. 

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 27 maart 2025

Prima. Waar is de info naar toe gestuurd?

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 27 maart 2025

Gevonden. Dank hiervoor.

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 8 april 2025

Update.

Niks gedaan en sinds gisteren weer perfect klaar beeld. We overwogen net Telenet aan te spreken. Zou het probleem dan toch bij het signaal van Proximus gelegen hebben?

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 466 reacties
  • 9 april 2025

We hebben nog enkele meldingen hierover ontvangen. Ik vermoed dat er iets algemeen gaande was, mits iedereen die het meldde aangeeft dat het vanzelf in orde gekomen is.

• Practitioner
  • 26 reacties
  • 10 april 2025

Ja ,bij mij ook de laatste 2-3 weken géén haarscherp beeld vooral bij snelbewegende beelden zoals bij voetbal of wielrennen wazig en veel artefacten.

Dus overal nog niet opgelost!

• Practitioner
  • 26 reacties
  • 13 april 2025
Guyke1 schreef:

Ja ,bij mij ook de laatste 2-3 weken géén haarscherp beeld vooral bij snelbewegende beelden zoals bij voetbal of wielrennen wazig en veel artefacten.

Dus overal nog niet opgelost!

Nog steeds dat probleem dat nu toch al zo’n 3 weken aanhoudt.

Martin
  • 33446 reacties
  • 13 april 2025

Ter bijkomende info: ook op het ander forum wordt dit gemeld :

→ image dégradée avec décodeur v7 | Proximus Forum

• Practitioner
  • 26 reacties
  • 13 april 2025
Martin schreef:

Ter bijkomende info: ook op het ander forum wordt dit gemeld :

→ image dégradée avec décodeur v7 | Proximus Forum

• Practitioner
  • 26 reacties
  • 13 april 2025

Inderdaad, dan ben ik toch niet de enige die het probleem heeft.

Bij snel bewegende beelden en als het dan ook nog eens in close-up laten zien is het niet om aan te zien.

En alléén bij de live uitzendingen , niet in een app of terug kijk tv.

Ook niet bij “Pickx Sport”.

En zowel bekabeld als met WiFi dus daar zit het probleem niet.

Martin
  • 33446 reacties
  • 13 april 2025

Als je in de decoder de beeld resolutie nu eens als test op 1080p50, is het beeld dan ook slecht?

•  Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “⚙️Instellingen toestel  “
              |- Apparaat voorkeuren
                  |- Weegave
                  |- Resolutie
                  |- 🔘Ipv Automatisch kies je
                  |- 🔘3840x2160p50 / 3840x2160p60 / 3840x2160p25 / 3840x2160p30 / 3840x2160p24 / 1080p50 / 1080p60 / 1080p25 / 1080p30 / 1080p24 / 1080i50 / 1080i60 / 720p50 / 720p60

• Practitioner
  • 26 reacties
  • 14 april 2025
Martin schreef:

Als je in de decoder de beeld resolutie nu eens als test op 1080p50, is het beeld dan ook slecht?

•  Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “⚙️Instellingen toestel  “
              |- Apparaat voorkeuren
                  |- Weegave
                  |- Resolutie
                  |- 🔘Ipv Automatisch kies je
                  |- 🔘3840x2160p50 / 3840x2160p60 / 3840x2160p25 / 3840x2160p30 / 3840x2160p24 / 1080p50 / 1080p60 / 1080p25 / 1080p30 / 1080p24 / 1080i50 / 1080i60 / 720p50 / 720p60

Staat altijd bij mij op 1080P50.

Dus ook daar heeft het niets mee te maken.

• Practitioner
  • 26 reacties
  • 18 april 2025

Ik volg de reacties op bovenstaande link mee en net als bij mij exact hetzelfde probleem.

Nog steeds niet opgelost.

Martin
  • 33446 reacties
  • 18 april 2025

Is dit bij u ook zo dat beeldkwaliteit alleen slecht is bij Live kijken en niet bij uitgesteld kijken?

• Practitioner
  • 26 reacties
  • 18 april 2025
Martin schreef:

Is dit bij u ook zo dat beeldkwaliteit alleen slecht is bij Live kijken en niet bij uitgesteld kijken?

Jawel, vooral bij snelbewegende beelden en als ze met de camera nog eens inzoomen (close-up).

Bij alle zenders maar niet in de apps en bij pickx Sport.

ook niet op Apple TV. Dit al zeker 3-4 weken.

• Practitioner
  • 26 reacties
  • 20 april 2025
Guyke1 schreef:
Martin schreef:

Jawel, vooral bij snelbewegende beelden en als ze met de camera nog eens inzoomen (close-up).

Bij alle zenders maar niet in de apps en bij pickx Sport.

ook niet op Apple TV. Dit al zeker 3-4 weken.

Trouwens ik lees op het forum bij andere onderwerpen dat er meer en meer mensen met dit probleem kampen .

Hier moet toch snel iets aan gedaan worden of anders verliezen ze klanten.

• Practitioner
  • 26 reacties
  • 20 april 2025
  • Fab.L

• Rijzende ster
  • 10 reacties
  • 2 uur geleden

Hallo, ik heb al een goede maand hetzelfde probleem. Wielrennen, voetbal, actiefilms, worstelen op AB verkent... Pixelvorming bij snelle bewegingen. Ik word er gek van. 😅 Ik heb ook van alles geprobeerd. Ik kreeg twee nieuwe V7's toegestuurd, ik heb alle kabels vervangen. Een technicus van Proximus kwam langs, maar hij kon niets vinden. Volgens hem zit het probleem op de kabel. Ik heb twee decoders, één live op de internetbox en de andere op een bridge. Vroeger werkte het perfect. Nu ben ik beperkt. Daar heeft Proximus tests gedaan. Het maximum is 60 Mbps en om te stabiliseren gingen we terug naar 20 Mbps. Maar met de ene tiener die als een wild speelt op PS5 en de andere op PS4, gaat het het niet doen, denk ik.

Het zou interessant zijn als Proximus onze profielen en lijnen zou vergelijken om te zien. Misschien een overeenkomst met het probleem. Ik opende een ander onderwerp op het forum.

• Practitioner
  • 26 reacties
  • 20 april 2025
  • Yatny

• Auteur
  • Gewend
  • 150 beoordelingen
  • 2 dagen geleden

Hier is het resultaat van de voetbalwedstrijd van Tipik vanavond:

om 21.10 uur, live op de V7-decoder, beeld nog steeds verslechterd, flagrant op de achtergrond van het publiek op de tribunes bij het inzoomen op de spelers.

Ik heb een sequentie van de wedstrijd opgenomen om te vergelijken:

• in replay zie ik nog steeds een verbetering ten opzichte van de V7 ten opzichte van de live, het beeld lijkt scherper en is bijna gelijk aan het replay beeld dat ik vergeleek met de Apple TV

Het grootste verschil lijkt nu live (gedegradeerd) te zijn ten opzichte van de replay op de V7

de live op de Apple TV en de herhaling zijn vergelijkbaar, een beeld dat ik omschrijf als "normaal".

Martin
  • 33446 reacties
  • 20 april 2025

Heb je al eens een http://speedtest.net gedaan vanop je laptop/PC die direct aangesloten is met utp aan de Internet box waarbij geen andere gebruikers aangesloten zijn op je internet box en waarbij je wifi uitgezet hebt op de internetbox (wifi kan via knopje op de internet box uitgezet worden).

• Practitioner
  • 26 reacties
  • 20 april 2025

Niets afwijkends te merken.

• Practitioner
  • 26 reacties
  • 20 april 2025

Amstel Gold Race (wielrennen) aan het kijken.

Het beeld is weer bar slecht.

Martin
  • 33446 reacties
  • 20 april 2025

Ik denk dat ik het nog niet gevraagd heb maar welke Type BBOX heb je eigenlijk is dit een oud model BBOX3 en in dit geval hoeveel jaar oud is die al,  of is het een nieuw model Internet Box met wifi6?