Beantwoord

Beeldkwaliteit opnames

  • 13 April 2020
  • 9 reacties
  • 454 Bekeken

Beste,

 

Wij ondervinden sinds korte tijd een verminderde beeldkwaliteit bij het afspelen van opgenomen TV-programma’s. Wanneer we real-time TV kijken is de beeldkwaliteit veel beter.

Wij beschikken over een V6 decoder.

 

Heeft dit te maken met het algemene intensieve gebruik van het Proximus-netwerk ten tijde van Corona? Want als ik het goed begrijp worden alle opnames opgeslagen in ‘de cloud’ en moet zo’n opname steeds vanaf daar geladen worden bij het afspelen.

 

Hetzelfde doet zich eigenlijk ook voor bij Netflix, al weet ik niet of Proximus daar veel invloed op heeft?

 

Alvast bedankt

Ewoud Somers

icon

Beste antwoord door tomdewachter7 14 April 2020, 19:57

Bekijk origineel

9 reacties

je hebt ze toch niet in SD opgenomen want zenders komen in HD en SD versie voor (niet alle zenders)

Neen, alles wordt opgenomen op de HD-zenders.

Reputatie 7
Badge +4

Kan je mij hier enkele voorbeelden van geven? 

Ik heb hetzelfde voor. Opnames kwalitatief niet ok.

is dit op een groot monitor scherm of beeldscherm dat dit bekijkt want als ik op mijn 17” laptop kijk naar opnames kan ik toch niet echt spreken van verminderde kwaliteit. 

Is dit bij alle opnames van verschillende zenders.

PS: sorry ik denk dat ik het verkeerd ingeschat hebt en je niet spreekt over opnames bekijken via proximus pickx

Ik heb ondertussen modem en decoder redet uitgevoerd en het probleem is hier verholpen.

De opnames die je bekijkt met Proximuspickx worden gestreamd vanuit de cloud,  dus die komen van de proximus server en niet van de decoder uit,
De opnames die je bv bekijkt via uw decoder in cPVR die komen dus van de de decoder, alleen bij decoders met een harde schijf want andere decoders zoals de v5compact en V6 kunnen alleen opnemen in de cloud en dit noemt men nPVR opnames. 

PS: sorry ik denk dat ik het verkeerd ingeschat hebt en je niet spreekt over opnames bekijken via proximus pickx

Dus als je ze bekijkt via proximus pickx zijn die dan kwalitatief ook minder dan vroeger...

Reputatie 6
Badge +3

Ik dacht dat cPVR stond voor opname/afspelen opname in de cloud (kleine c) en PVR (opslag op harde schijf).

De term PVR werd of word nog altijd het meest gebruikt maar cPVR ook vor opnames op de HDD van de decoder nPVR werd al altijd gebruikt voor opnames in de  cloud 

PVR staat voor Personal Video Recording

cPVR staat voor client PVR en nPVR voor network PVR

Reageer