Vraag

beeld en geluid vallen af toe uit


sedert een week vallen geluid en beeld af en toe weg. Zowel b-box als V7 decoder al herstart. Soms ineens melding van geen signaal.


11 reacties

Hier min of meer dezelfde problemen als Peilke: lekker TV aan het kijken en sinds een goede week, plots foutmeding P130 (ook al P134 gehad) “geen ethernet verbinding”. Raar genoeg valt tegelijkertijd ook de Wifi en vast internet via kabel uit, dus lijkt mij sterk dat het aan de TV decoder ligt. Signaal komt ook iedere keer vanzelf terug na een paar minuten (5), zonder de b-box3 of decoder te moeten herstarten. Dit gebeurde tot nu toe al op verschillende dagen (gelukkig niet dagelijks) en verschillenden tijdstippen: ‘s avonds om 20:00, 23:00 en vandaag nog om 11:40 (geen internet, lekker als je thuis werkt en net in een Teams vergadering zit)

is het lang geleden dat je de bbox eens gereset hebt, want om 11:40 stond je decoder waarschijnlijk niet op en is het dan niet de decoder waaraan de oorzaak ligt dat internet/wifi wegvalt.

reset decoder = 20 sec reset knopje ingedrukt blijven houden.

je kan eventueel dan ook eens alles heropstarten Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

in mijn geval decoder al 2 keer gereset, gisteren zelfs harde reboot gedaan.  Probleem doet zich enkel bij tv voor, internet tot nu toe stabiel. Probleem doet zich ook meer voor bij het bekijken van opnames dan bij live TV. Dus ligt het wel ergens aan de decoder.

FYI: Het kan ook soms helpen van de bbox eerst te resetten.

Reputatie 7
Badge +3

@Peilke 

 Er is een update gepland voor de Android Decoder / V7 Decoder in April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

Link naar reactie (proximus.be)

 

het is even minder geweest, maar laatste tijd weer regelmatig een zwart scherm. soms start alles vanzelf weer op, soms moet de tv-box herstart worden om weer beeld te krijgen. Ook niet zo goed voor de TV zelf vrees is dat uit vallen.

Moet je de TV ook iedere keer uitzetten en terug aanzetten mss?

nee, maar tv springt naar zwart en dan tijdje erna weer beeld. Als het lang duurt komt de melding op de tv dat er geen hdmi signaal is.

En je gebruikt toch de HDMI kabel die bij de decoder V7 bijgeleverd was.

het is een langere dat ik gekocht heb, maar is nog maar paar maand dat dit gebeurt, daarvoor was alles perfect, sinds de Android tv box niets meer veranderd aan de configuratie

Als de kabel aan high speed voldoet → hdmi kabel | Proximus Forum dan mag dit inderdaad geen probleem geven.

Reageer