Skip to main content

Beste,

Zoals ik kan lezen in de topics is dit een gekend probleem dat niet opgelost raakt voor de Android Box.

Waneer ik mijn Android Box herstart is beeld en geluid synchroon voor ongeveer 2 dagen.

Het is toch niet de bedoeling om deze alle 2 dagen te herstarten, met mijn V5 Compact Box heb ik geen synchronisatie probleem.

Verbindingen HDMI en netwerk met de originele  kabels van Proximus.

Mvg, Walter

@Walter Hellemans 

We zullen update van de software doen om dit op te lossen.

Je mag je klantnummer nog toevoegen op je profiel a.u.b.

 

Geert


@GeertC Met welke software versie is de lipsync dan opgelost?


@Martin 

normaal met SW PXM-SW-5.7.3 dit is de meest recente.

 

Geert


@GeertC Bedankt Geert, ik stel regelmatig vast dat de meesten nog met versie 5.5.6.2 werken,  sommigen hadden een versie 5.7.2 . 


Ik heb uw bericht gelezen en mijn klantnummer in mijn profiel geplaatst.

Mijn Android Box heb ik weer opnieuw moeten opstarten voor dit probleem.

Mvg, Walter

 


@Walter Hellemans 

de software is nu up to date.

de modem is eveneens vanop afstand herstart,

Indien het beeld en geluid nog steeds niet synchroom zijn, laat ons dit dan zeker weten.

 

Geert


Even inpikken… door een algemene zoekopdracht kom ik op dit forum terecht. Ook wij hebben sinds de levering van een andere Android Box een slepend probleem met de klank: het maximum volume is veel lager dan voorheen, plus beeld en klank zijn vaak niet synchroon (van een fractie van een seconde tot eens méér dan 10 seconden). De vorige Proximusmedewerkers wisten van niks over mogelijke oplossingen voor dit probleem. @Walter Hellemans heeft de update het bij jou opgelost? Zo ja, @GeertC kan dit ook voor ons de oplossing zijn?   Yves

 


ter info: Voor het geluid zet je decoder instelling eens op stereo is het volume dan beter.


Merci Martin. Hoe doe verander je een instelling van een decoder? 

 


Als naar je gaat via Menu: instellingen, apparaatvoorkeuren, geluid,


Geert, het probleem doet zich opnieuw voor.

Klank en beeld komen niet overeen. 


Maak je gebruik van een versterker of soundbar? Is je decoder bekabeld verbonden met je b-box?


@raf85 

kan je via de ‘home’ toets eens naar de instellingen gaan - instellingen toestel - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geavanceerde geluidinstellingen en vervolgens geen: suround sound nooit gebruiken en dan bevestigen.

is het beeld en geluid nu synchroom?

 

Geert


aan de Moderator,  bij ons komt het lipsync probleem ook voor, afgelopen weken meermaals gebeld, gechat, 2 keer een technieker op bezoek, 2x de tv-box geswapt, laatste software versie, alles verschillende keren gereset, tv-box met rechtstreekse kabel op de glasvezel ontvanger, ....
Ook de gevraagde instellingen aangepast: resolutie fixed setting, geluid niet meer op surround.

En nog steeds na een tijdje het geluid niet in sync met het beeld, regelmatig meer dan 5sec verschil.

Kan iemand van de PX Moderatoren onze lijn eens nakijken? 


FYI: Heb je al geprobeerd om even, met het pijltje naar links, een klein beetje terug te spoelen of je dan een goede lipsync hebt daarna.


Intussen een paar keer geprobeerd, maar dat lost het lipsync probleem niet op. 

 


@johancaals ik heb uw fiberlijn even nagetest, er wordt alvast geen kwaliteitsprobleem gedetecteerd dat die lipsyc zou veroorzaken.

Ik kijk even om uw TV instelling te optimaliseren zodat die lipsyc niet meer zou voordoen.


Hier ook sinds gisteren een tvbox v7 en geluid ook niet synchroon. Aanpassen van de resolutie helpt een beetje maar niet 100%.

met Netflix en vtm go of VRT app is er geen probleem. Ook reeds laatste update gedaan.

lost Apple TV dit op?


FYI: Volgens ik hier al gelezen heb van ander Apple TV gebruikers zou dit inderdaad daar wel in orde zijn!


Ook hier dat probleem, overgeschakeld sinds ongeveer een maand van Telenet naar Proximus. Maar zeer irritant als het geluid niet overeenkomt met het beeld(lippen).

Er blijkt als ik zo lees niet echt een definitieve oplossing?

 

Android tv box

App versie: 6.153.4

 


Ook hier dat probleem, overgeschakeld sinds ongeveer een maand van Telenet naar Proximus. Maar zeer irritant als het geluid niet overeenkomt met het beeld(lippen).

Er blijkt als ik zo lees niet echt een definitieve oplossing?

 

Android tv box

App versie: 6.153.4

 

Is je decoder bedraad aangesloten met de internet box ?


Ook hier dat probleem, overgeschakeld sinds ongeveer een maand van Telenet naar Proximus. Maar zeer irritant als het geluid niet overeenkomt met het beeld(lippen).

Er blijkt als ik zo lees niet echt een definitieve oplossing?

 

Android tv box

App versie: 6.153.4

 

Enige oplossing was overstappen op een Apple  tv box. Vanaf dan geen problemen meer.


Ook hier dat probleem, overgeschakeld sinds ongeveer een maand van Telenet naar Proximus. Maar zeer irritant als het geluid niet overeenkomt met het beeld(lippen).

Er blijkt als ik zo lees niet echt een definitieve oplossing?

 

Android tv box

App versie: 6.153.4

 

Is je decoder bedraad aangesloten met de internet box ?

Is inderdaad bedraag aangesloten. 

Nu heb ik wel het geluid op Stereo gezet (zoals Martin eerder aangaf), en dat lijkt wel te werken.


Reageer