Vraag

beeld en geluid niet synchroon

  • 8 October 2023
  • 15 reacties
  • 454 Bekeken

Beste, al geruime tijd loopt

het beeld en geluid niet synchroon. Herstarten van de box helpt. Beeld freest even en dan is het terug synchroon…

echter, probleem komt dag nadien of paar dagen later steeds terug…


15 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Is de decoder rechtstreeks bekabeld verbonden met de b-box of door middel van een wifi booster / switch?

Beste Raf,

Deze is rechtstreeks aangesloten op de modem.

 

 

@Kristof_Hen mogelijks kan Proximus nog een bijkomende setting doen, dan horen we dat morgen wel van de PX forum moderatoren als ze draad hier terug opnemen

je gebruikt toch ook de HDMI kabel die bij de V7 decoder geleverd was om deze te verbinden met de TV 

Beste Martin,

dank voor bericht. Ik gebruik een eigen HDMI kabel. Kwalitatief beter dus zou geen verschil mogen geven.

grts

kristof

Reputatie 6
Badge +3

Best ook even testen met de bijgeleverde HDMI kabel om te kijken of het dan nog voordoet.

Zou u ook uw klantennummer of lijnnummer kunnen toevoegen aan uw forumprofiel, dan kunnen we het langs deze kant ook eens testen.

Dag Yorick,

de bijgeleverde heb ik niet meer in mijn bezit.

klantnummer is toegevoegd aan mijn profiel.

 

dank Voor verder nazicht.

mvg

kristof

Reputatie 6
Badge +3

Lijntesten zien er alvast in orde uit. Ik heb enkele wijzigingen aan uw TV profiel uitgevoerd. Hopelijk lost dit het op.

Hier doet hetzelfde probleem zich voor.
Nieuwe decoder aangesloten via WiFi Booster. Beeld stopt en vertoont pixels bij ‘herstart’ of re-synch.

Gebeurt ontelbare keren door per uur. Irritant!

 
Reputatie 3
Badge +1

Hier doet hetzelfde probleem zich voor.
Nieuwe decoder aangesloten via WiFi Booster. Beeld stopt en vertoont pixels bij ‘herstart’ of re-synch.

Gebeurt ontelbare keren door per uur. Irritant!

 

Kans is groot dat de afstand tussen de booster en de b-box te groot is, heb je geen mogelijkheid om met een lange netwerkkabel te proberen?

De booster staat onder de Decoder, Ik kan moeilijk een kabel ‘spannen’ over de living naar de Internet-box (geen B-Box)

 

 

 

Resolutie al aangepast, geluidsvertraging ook. Maar Proximus is so F@cking TRAAG!!

 

 
Reputatie 3
Badge +1

De booster staat onder de Decoder, Ik kan moeilijk een kabel ‘spannen’ over de living naar de Internet-box (geen B-Box)

 

 

 

Alles gaat, al is het maar tijdelijk (om de booster uit te sluiten). Je moet natuurlijk wel een kabel hebben die lang genoeg is.

Was het maar waar! Het beeld hangt ook constant en jawel… Pixels en het geluid loopt weer een hele zin achter.

 

 

spijtig dat je geen lange utp kabel voorlopig over de grond kunt leggen om toch zeker te zijn dat de fout niet bij de booster zit.

je kunt ook alles eens herstarten indien je dit nog niet gedaan hebt in deze volgorde:

Booster uit, probleem opgelost!

 

 

Reageer