@Jos798
is je android decoder rechtstreeks verbonden met een kabel naar de bbox3?
Geert
ja klopt, vaste verbinding (Cat6) bekabeling
@Jos798
Heb je de bbox (je modem) en de decoder (die met je tv verbonden is) al eens herstart?
Geert
herstart heeft geen verschil gegeven
update:
Door de optische output van de proximus decoder direct te verbinden aan de sonos beam is het probleem verholpen.
Moet nog even verder testen, maar ofwel issue met HDMI kabel van decoder naar TV, ofwel een te oude TV om goed te werken met de nieuwe decoder ?
nadeel is dat ik nu wel geen geluid meer heb van andere externe toestellen (dvd-speler oid)
Issue is er nog steeds als ik het optische geluid via de TV laat lopen.
Bij mijn vorige decoder (orange) had ik deze problemen niet.
Dus is mijn conclusie dat het wel degelijk aan de combinatie van de Proximus decoder ligt , tesamen met mijn ietwat oudere tv toestel.
Ook wissel met andere hdmi kabel heeft geen oplossing geboden.
Voorlopig dus de sonos setup rechtstreeks op de decoder aangesloten. maar dit is niet echt de bedoeling, gezien alle andere toestellen (DVD, ATV en andere externe devices) geen geluid meer kunnen doorsturen…. en ik dus telkens heel de tv van de muur moet halen om de kabels te versteken
hopelijk komt er een oplossing dmv FW upgrade van de decoder of dergelijke...
Wij hebben ook al een paar weken dat het geluid niet synchroon loopt met de tv ? Kunnen jullie dit verhelpen ?
Hier sinds enkele dagen hetzelfde probleem. Heb al herstart, meermaals, maar geen verschil. Als we van kanaal veranderen, stopt het beeld enkele seconden, maar geluid loopt verder. Het gaat dan niet om milliseconde verschil, maar zeker 5 seconden verschil tussen geluid en beeld.
Is begonnen, toen de fibermannen in de kelder weer wat moesten "maken".
Heb nog geen reset gedaan, aangezien de geïnstalleerde apps dan weg zijn.