Vraag

beeld en geluid lopen niet synchroon



Toon eerste bericht

40 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@amuls Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Ik heb ook hetzelfde probleem, sinds ik de v7 decoder heb, beeld en geluid zijn niet synchroon. Wat dan heel irritant is, je belt naar Proximus, krijgt een medewerker aan de lijn (Jorrit), hij laat je van alles resetten, kabels uittrekken enz.enz. Hij zegt ik bel u terug tegen 17 uur, om te horen of alles oké is. Om 17 uur telefoon van Proximus, met de vraag of het probleem opgelost is, zo niet verbinden wij u met een medewerker NIET JORRIT, maar een andere. Die vraagt wat het probleem is, en hij komt dan met anderen “oplossingen “ die dus ook niet helpen. Ik heb al verschillende keren een technieker thuis gehad, een andere (herstelde) decoder gekregen. Niets helpt. 
Borki

Ter info: Pas dinsdag komen de PX medewerkers/moderatoren hier terug langs.

Heb je al geprobeerd door surround uit te zetten en resolutie Ipv Automatisch op 1080p te zetten of dit beter is dan.

geluid en beeld is niet synchroon, beeldweergave hapert soms, bij afspelen van mijn opnames moet ik soms opnieuw beginnen, reeds meerdere malen heropgestart/reset, contact opgenomen met proximus daar werd er ook een reset uitgevoerd, allemaal ter vergeefs, na enige tijd, soms minuten, soms uren opnieuw hetzelfde resultaat

eddy

klantnummer 1*****

 

Reputatie 7
Badge +4

@amuls Het probleem met lipsync kan verschillende oorzaken hebben. Ik heb hiervoor alvast een wijziging gedaan op je lijn.

Het is belangrijk dat je decoder aangesloten is op de TV met de bijgeleverde HDMI-kabel.

Je kan ook instellingen in je decoder aanpassen. Dit doe je via:

  • Instellingen
  • Instellingen toestel
  • Apparaatvoorkeuren
  • Weergave
  • Resolutie
    • Ipv Automatisch kies je
      • 1080p50
      • 1080p60
      • 720p50
      • 720p60

Hallo Martin,

ik had de surround al uitgezet, bij welke instellingen vind ik de resolutie?
Gisterenavond keken wij naar de comback stage op VTM go naar het vervolg van de Voice en het was niet om aan te zien, er was zelfs een paar seconden tussen beeld en geluid. Nu heb ik het daarjuist terug opgezet en nu alles normaal. Rara hoe kan dat.

Borki 

@Borki 

staat hier uitgelegd -> 

 

 

En waar vind ik mijn forumprofiel?

@amuls 

je → ForumProfiel

toevoegen in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"

Ik heb de informatie toegevoegd. Ons Proximus abonnement staat onder de naam van mijn echtgenote.

Ik heb ondervonden dat dit probleem vooral bij de V7 decoder speelt, bij de V5 had ik daar veel minder last van.

Het is vooral bij de opgenomen programma’s. Wat bij mij dan helpt is via de afstandsbediening de tv uitschakelen en direct weer aanzetten.

Gert

Reputatie 7
Badge +5

@amuls Ik heb een aanpassing gedaan kan je het nu nogmaals testen? 

Reputatie 7
Badge +4

@amuls De kleuren worden doorgegeven door de HDMI-kabel. Gebruik je de kabel die oorspronkelijk bij de decoder geleverd is ? Kan je eventueel eens testen met een andere kabel of op een andere HDMI-poort op je TV ? 

Ik zie dat je modem wel al van 2016 is. Als bovenstaande test niet helpt, zullen we je een nieuwe modem opsturen of een afspraak boeken met een technieker. 

@Borki Je kan volgende tips alvast eens proberen : 

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 

 

 

Bij ons is het geluid en beeld ook niet synchroon.

Gebruiken een V6 decoder via kabel aangesloten aan een bbox3

Dag Daisy,

 

De klank loopt nog steeds niet synchroon met het beeld.

 

mvg/Alain

Reageer