Vraag

beeld en geluid lopen niet synchroon


Beste

 

Op onze tv loopt het beeld en geluid niet synchroon. 

Het beeld is een seconde voor op het geluid. Kunnen jullie hier iets aan doen. 


31 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@LED @ChelS94 Ik heb een aanpassing gedaan. Kan je eens testen of je nog problemen hebt?

Heb je de bbox al eens gereset = 20sec verzonken resetknopje achteraan ingedrukt houden tot alleen nog de power led blijft oplichten vooraan en dan pas loslaten.

probeer mss eens van de V7 op surround te zetten om te zien of dit verschil geeft?

In de TV Box (V7 decoder)
Druk op   ga naar Instellingen (⚙️het tandwieltje) rechtsboven in het beeld op je TV Toestel.
Vervolgens  via  menu  - instellingen - apparaat voorkeuren - geluid.  
Daar het geluid op surround zetten.

De aanpassing aan de synchronisatie beeld - geluid werkt nog steeds niet. De decoder is met kabel verbonden met de BBOX.

 

Bovendien is er een tweede probleem ontstaan, gedurende meerdere nachten ging het systeem zelf starten en speelde de TV. De eerste keer dacht ik dat de poes op de ON-toets had gedrukt, maar meerdere nachten na elkaar zal het niet de schuld van de poes zijn. Het systeem zetten we nu dus iedere avond uit en de volgende avond weer aan.

 

Dit is een zeer ongelukkige verandering van Proximus, slechte kwaliteit leveren door deze overgand naar Android (een systeem dat ik ten zeerste apprecieer op mijn GSM)

FYI: zie hoe je dit kunt oplossen:  Springt je tv-toestel 's nachts vanzelf aan? | Proximus

Heb ik ook soms, alles uittrekken en terug laten opstarten dan werkt het

kan de bedoeling niet zijn, maar ja..

Reputatie 7
Badge +5

@amuls Heb je dit op beide decoders of enkel op de V7? Ik zie ook dat er een externe router of dergelijke is aangesloten. Kan je deze eens afkoppelen? 

Dag Daisy

 

Enkel op de decoder die nieuw geleverd is, dus op Android.

 

Ik kan die externe router niet afkoppelen, ik breng het netwerk tot op de zolderkamer via de electriciteiskabels. Anders kan ik niet werken.

 

mvg/Alain

Reputatie 7
Badge +5

@amuls Je nieuwe decoder, hoe is deze verbonden?

Reputatie 7
Badge +5

@jo_ver @Jeronnnn Kunnen jullie je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor jullie na.

via een kabel rechtstreeks op de bbox (of hoe is de huidige naam) van jullie

Beste 

 

 

Bij ons loopt het ook niet synchroon. Is dit een algemene storing? Of kan dit bij ons ook veranderd worden? 
 

 

alvast bedankt.

 

klantennummer: 

1*****

komt het terug goed als je de bbox en decoder eens herstart.

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Reputatie 6
Badge +2

Bij mij gebeurt het regelmatig dat het beeld en geluid gelijktijdig een fractie van een seconde haperen. Dat komt wel een drietal keren per week voor, na een paar minuten verdwijnt dat verschijnsel dan weer. Precies alsof iemand dan bij Proximus aan de knopjes heeft gedraaid. Zeg nu niet dat ik weer alles eens moet opstarten, dat heb ik al vaak gedaan. 

nee als het maar af en toe is dan helpt dit zeker niet en ik geef alleen maar mee wat ik doe bij gelijk welk probleem, wat ik als eerst probeer en dat is zelfs niet herstarten, ik reset van de eerste keer de bbox en de decoder en als dit niet helpt dan is uiteraard aan proximus om problemen verder op te lossen.

Hey, bedankt voor het antwoord. 
gisteren alles gereset en heropgestart, helaas geen verandering. Hopelijk wordt dit snel opgelost. Merci! 

Geachte,

momenteel loopt beeld en geluid synchroon, wel vaak korte vertraging in de weergave van het beeld, alsof de weergave in een haperend beeld wordt weergegeven, wat ik nu ook ervaar is bij het aanzetten van het toestel dat ik de melding krijg dat HDM1 geen signaal krijgt, zonder actie gaat dit na enige tijd over op het laden van pickx waarna soms de melding verschijnt dat hij het ethernet niet vindt, ondervind ook dat ik moeilijker verbinding krijg met het internet net buiten op het terras (15 m) wat vroeger niet het geval was

Reputatie 7
Badge +5

@LED Heb je zoals @Martin voorgesteld heeft je modem al eens gereset?

Ik heb hetzelfde probleem sinds de nieuwe decoder. Gelieve dit op te lossen

Nog steeds loopt het geluid minstens 1 seconde achter op het beeld. Ongelooflijk en ongehoord voor zo'n telecom bedrijf. Zonder oplossing is enkel een overstap een laatste redmiddel. 
 

Alain Muls

Dit gaat van kwaad naar erger. Nu dien ik iedere dag de decoder aan en uit te zetten om ofwel het geluid ofwel, en dat is sinds 2 weken nieuw, de kleuren terug goed te krijgen. Proximus onwaardig! 

Reputatie 5
Badge +2

@amuls Ik heb een paar aanpassingen gedaan. Zou u de decoder eens kunnen heropstarten en testen?

Reputatie 7
Badge +5

@amuls Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

geluid en beeld is niet synchroon, beeldweergave hapert soms, bij afspelen van mijn opnames moet ik soms opnieuw beginnen, reeds meerdere malen heropgestart/reset, contact opgenomen met proximus daar werd er ook een reset uitgevoerd, allemaal ter vergeefs, na enige tijd, soms minuten, soms uren opnieuw hetzelfde resultaat

eddy

klantnummer 1*****

 

Reputatie 7
Badge +4

@amuls Het probleem met lipsync kan verschillende oorzaken hebben. Ik heb hiervoor alvast een wijziging gedaan op je lijn.

Het is belangrijk dat je decoder aangesloten is op de TV met de bijgeleverde HDMI-kabel.

Je kan ook instellingen in je decoder aanpassen. Dit doe je via:

  • Instellingen
  • Instellingen toestel
  • Apparaatvoorkeuren
  • Weergave
  • Resolutie
    • Ipv Automatisch kies je
      • 1080p50
      • 1080p60
      • 720p50
      • 720p60

Reageer