Skip to main content

Beste

 

Op onze tv loopt het beeld en geluid niet synchroon. 

Het beeld is een seconde voor op het geluid. Kunnen jullie hier iets aan doen. 

@Borki 

staat hier uitgelegd -> 

 

 


Hallo Martin,

ik had de surround al uitgezet, bij welke instellingen vind ik de resolutie?
Gisterenavond keken wij naar de comback stage op VTM go naar het vervolg van de Voice en het was niet om aan te zien, er was zelfs een paar seconden tussen beeld en geluid. Nu heb ik het daarjuist terug opgezet en nu alles normaal. Rara hoe kan dat.

Borki 


Ter info: Pas dinsdag komen de PX medewerkers/moderatoren hier terug langs.

Heb je al geprobeerd door surround uit te zetten en resolutie Ipv Automatisch op 1080p te zetten of dit beter is dan.


Ik heb ook hetzelfde probleem, sinds ik de v7 decoder heb, beeld en geluid zijn niet synchroon. Wat dan heel irritant is, je belt naar Proximus, krijgt een medewerker aan de lijn (Jorrit), hij laat je van alles resetten, kabels uittrekken enz.enz. Hij zegt ik bel u terug tegen 17 uur, om te horen of alles oké is. Om 17 uur telefoon van Proximus, met de vraag of het probleem opgelost is, zo niet verbinden wij u met een medewerker NIET JORRIT, maar een andere. Die vraagt wat het probleem is, en hij komt dan met anderen “oplossingen “ die dus ook niet helpen. Ik heb al verschillende keren een technieker thuis gehad, een andere (herstelde) decoder gekregen. Niets helpt. 
Borki


Heb ik allemaal al gedaan 


FYI: Dat zal wel niet aan de de bbox liggen want de mijne is nog ouder  en heb het probleem met lipsync niet.

Als het al lang geleden is dat je deze gereset hebt kun je dit wel eens doen.

reset = 20sec resetknopje ingedrukt blijven houden


Ik heb de originele HDMI kabel geïnstalleerd die bij de V7 werd geleverd, maar het probleem blijft, het is vooral bij de opgenomen programma’s. Nog een ander fenomeen… na ongeveer een kwartier gaat het geluidsvolume spontaan omhoog.

U schrijft ook dat de modem van 2016 is, d.w.z. dat die 8 jaar oud is, kan dat dan de oorzaak zijn?

Borki 


@amuls De kleuren worden doorgegeven door de HDMI-kabel. Gebruik je de kabel die oorspronkelijk bij de decoder geleverd is ? Kan je eventueel eens testen met een andere kabel of op een andere HDMI-poort op je TV ? 

Ik zie dat je modem wel al van 2016 is. Als bovenstaande test niet helpt, zullen we je een nieuwe modem opsturen of een afspraak boeken met een technieker. 

@Borki Je kan volgende tips alvast eens proberen : 

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 

 

 


Ik heb ondervonden dat dit probleem vooral bij de V7 decoder speelt, bij de V5 had ik daar veel minder last van.

Het is vooral bij de opgenomen programma’s. Wat bij mij dan helpt is via de afstandsbediening de tv uitschakelen en direct weer aanzetten.

Gert


Dit gaat van kwaad naar erger. Nu dien ik iedere dag de decoder aan en uit te zetten om ofwel het geluid ofwel, en dat is sinds 2 weken nieuw, de kleuren terug goed te krijgen. Proximus onwaardig! 


@amuls Het probleem met lipsync kan verschillende oorzaken hebben. Ik heb hiervoor alvast een wijziging gedaan op je lijn.

Het is belangrijk dat je decoder aangesloten is op de TV met de bijgeleverde HDMI-kabel.

Je kan ook instellingen in je decoder aanpassen. Dit doe je via:

  • Instellingen
  • Instellingen toestel
  • Apparaatvoorkeuren
  • Weergave
  • Resolutie
    • Ipv Automatisch kies je
      • 1080p50
      • 1080p60
      • 720p50
      • 720p60

probeer mss eens van de V7 op surround te zetten om te zien of dit verschil geeft?

In de TV Box (V7 decoder)
Druk op   ga naar Instellingen (⚙️het tandwieltje) rechtsboven in het beeld op je TV Toestel.
Vervolgens  via  menu  - instellingen - apparaat voorkeuren - geluid.  
Daar het geluid op surround zetten.


Nog steeds loopt het geluid minstens 1 seconde achter op het beeld. Ongelooflijk en ongehoord voor zo'n telecom bedrijf. Zonder oplossing is enkel een overstap een laatste redmiddel. 
 

Alain Muls

FYI: zie hoe je dit kunt oplossen:  Springt je tv-toestel 's nachts vanzelf aan? | Proximus


De aanpassing aan de synchronisatie beeld - geluid werkt nog steeds niet. De decoder is met kabel verbonden met de BBOX.

 

Bovendien is er een tweede probleem ontstaan, gedurende meerdere nachten ging het systeem zelf starten en speelde de TV. De eerste keer dacht ik dat de poes op de ON-toets had gedrukt, maar meerdere nachten na elkaar zal het niet de schuld van de poes zijn. Het systeem zetten we nu dus iedere avond uit en de volgende avond weer aan.

 

Dit is een zeer ongelukkige verandering van Proximus, slechte kwaliteit leveren door deze overgand naar Android (een systeem dat ik ten zeerste apprecieer op mijn GSM)


Bij ons is het geluid en beeld ook niet synchroon.

Gebruiken een V6 decoder via kabel aangesloten aan een bbox3


@amuls Ik heb een paar aanpassingen gedaan. Zou u de decoder eens kunnen heropstarten en testen?


via een kabel rechtstreeks op de bbox (of hoe is de huidige naam) van jullie


@amuls Je nieuwe decoder, hoe is deze verbonden?


Dag Daisy

 

Enkel op de decoder die nieuw geleverd is, dus op Android.

 

Ik kan die externe router niet afkoppelen, ik breng het netwerk tot op de zolderkamer via de electriciteiskabels. Anders kan ik niet werken.

 

mvg/Alain


@amuls Heb je dit op beide decoders of enkel op de V7? Ik zie ook dat er een externe router of dergelijke is aangesloten. Kan je deze eens afkoppelen? 


Dag Daisy,

 

De klank loopt nog steeds niet synchroon met het beeld.

 

mvg/Alain


@amuls Ik heb een aanpassing gedaan kan je het nu nogmaals testen? 


Ik heb de informatie toegevoegd. Ons Proximus abonnement staat onder de naam van mijn echtgenote.


@amuls 

je → ForumProfiel

toevoegen in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"


Reageer