Beste
Op onze tv loopt het beeld en geluid niet synchroon.
Het beeld is een seconde voor op het geluid. Kunnen jullie hier iets aan doen.
Beste
Op onze tv loopt het beeld en geluid niet synchroon.
Het beeld is een seconde voor op het geluid. Kunnen jullie hier iets aan doen.
Heb ik allemaal al gedaan
FYI: Dat zal wel niet aan de de bbox liggen want de mijne is nog ouder en heb het probleem met lipsync niet.
Als het al lang geleden is dat je deze gereset hebt kun je dit wel eens doen.
reset = 20sec resetknopje ingedrukt blijven houden
Ik heb de originele HDMI kabel geïnstalleerd die bij de V7 werd geleverd, maar het probleem blijft, het is vooral bij de opgenomen programma’s. Nog een ander fenomeen… na ongeveer een kwartier gaat het geluidsvolume spontaan omhoog.
U schrijft ook dat de modem van 2016 is, d.w.z. dat die 8 jaar oud is, kan dat dan de oorzaak zijn?
Borki
Ik zie dat je modem wel al van 2016 is. Als bovenstaande test niet helpt, zullen we je een nieuwe modem opsturen of een afspraak boeken met een technieker.
Ik heb ondervonden dat dit probleem vooral bij de V7 decoder speelt, bij de V5 had ik daar veel minder last van.
Het is vooral bij de opgenomen programma’s. Wat bij mij dan helpt is via de afstandsbediening de tv uitschakelen en direct weer aanzetten.
Gert
Dit gaat van kwaad naar erger. Nu dien ik iedere dag de decoder aan en uit te zetten om ofwel het geluid ofwel, en dat is sinds 2 weken nieuw, de kleuren terug goed te krijgen. Proximus onwaardig!
Het is belangrijk dat je decoder aangesloten is op de TV met de bijgeleverde HDMI-kabel.
Je kan ook instellingen in je decoder aanpassen. Dit doe je via:
probeer mss eens van de V7 op surround te zetten om te zien of dit verschil geeft?
In de TV Box (V7 decoder)
Druk op ga naar Instellingen (⚙️het tandwieltje) rechtsboven in het beeld op je TV Toestel.
Vervolgens via menu - instellingen - apparaat voorkeuren - geluid.
Daar het geluid op surround zetten.
Nog steeds loopt het geluid minstens 1 seconde achter op het beeld. Ongelooflijk en ongehoord voor zo'n telecom bedrijf. Zonder oplossing is enkel een overstap een laatste redmiddel.
FYI: zie hoe je dit kunt oplossen: Springt je tv-toestel 's nachts vanzelf aan? | Proximus
De aanpassing aan de synchronisatie beeld - geluid werkt nog steeds niet. De decoder is met kabel verbonden met de BBOX.
Bovendien is er een tweede probleem ontstaan, gedurende meerdere nachten ging het systeem zelf starten en speelde de TV. De eerste keer dacht ik dat de poes op de ON-toets had gedrukt, maar meerdere nachten na elkaar zal het niet de schuld van de poes zijn. Het systeem zetten we nu dus iedere avond uit en de volgende avond weer aan.
Dit is een zeer ongelukkige verandering van Proximus, slechte kwaliteit leveren door deze overgand naar Android (een systeem dat ik ten zeerste apprecieer op mijn GSM)
Bij ons is het geluid en beeld ook niet synchroon.
Gebruiken een V6 decoder via kabel aangesloten aan een bbox3
via een kabel rechtstreeks op de bbox (of hoe is de huidige naam) van jullie
Dag Daisy
Enkel op de decoder die nieuw geleverd is, dus op Android.
Ik kan die externe router niet afkoppelen, ik breng het netwerk tot op de zolderkamer via de electriciteiskabels. Anders kan ik niet werken.
mvg/Alain
Dag Daisy,
De klank loopt nog steeds niet synchroon met het beeld.
mvg/Alain
Ik heb de informatie toegevoegd. Ons Proximus abonnement staat onder de naam van mijn echtgenote.
je → ForumProfiel
toevoegen in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
En waar vind ik mijn forumprofiel?
Ik heb hetzelfde probleem sinds de nieuwe decoder. Gelieve dit op te lossen
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.