Beste
Op onze tv loopt het beeld en geluid niet synchroon.
Het beeld is een seconde voor op het geluid. Kunnen jullie hier iets aan doen.
Beste
Op onze tv loopt het beeld en geluid niet synchroon.
Het beeld is een seconde voor op het geluid. Kunnen jullie hier iets aan doen.
De aanpassing aan de synchronisatie beeld - geluid werkt nog steeds niet. De decoder is met kabel verbonden met de BBOX.
Bovendien is er een tweede probleem ontstaan, gedurende meerdere nachten ging het systeem zelf starten en speelde de TV. De eerste keer dacht ik dat de poes op de ON-toets had gedrukt, maar meerdere nachten na elkaar zal het niet de schuld van de poes zijn. Het systeem zetten we nu dus iedere avond uit en de volgende avond weer aan.
Dit is een zeer ongelukkige verandering van Proximus, slechte kwaliteit leveren door deze overgand naar Android (een systeem dat ik ten zeerste apprecieer op mijn GSM)
FYI: zie hoe je dit kunt oplossen: Springt je tv-toestel 's nachts vanzelf aan? | Proximus
Nog steeds loopt het geluid minstens 1 seconde achter op het beeld. Ongelooflijk en ongehoord voor zo'n telecom bedrijf. Zonder oplossing is enkel een overstap een laatste redmiddel.
probeer mss eens van de V7 op surround te zetten om te zien of dit verschil geeft?
In de TV Box (V7 decoder)
Druk op ga naar Instellingen (het tandwieltje) rechtsboven in het beeld op je TV Toestel.
Vervolgens via menu - instellingen - apparaat voorkeuren - geluid.
Daar het geluid op surround zetten.
Het is belangrijk dat je decoder aangesloten is op de TV met de bijgeleverde HDMI-kabel.
Je kan ook instellingen in je decoder aanpassen. Dit doe je via:
Dit gaat van kwaad naar erger. Nu dien ik iedere dag de decoder aan en uit te zetten om ofwel het geluid ofwel, en dat is sinds 2 weken nieuw, de kleuren terug goed te krijgen. Proximus onwaardig!
Ik heb ondervonden dat dit probleem vooral bij de V7 decoder speelt, bij de V5 had ik daar veel minder last van.
Het is vooral bij de opgenomen programma’s. Wat bij mij dan helpt is via de afstandsbediening de tv uitschakelen en direct weer aanzetten.
Gert
Ik zie dat je modem wel al van 2016 is. Als bovenstaande test niet helpt, zullen we je een nieuwe modem opsturen of een afspraak boeken met een technieker.
Ik heb de originele HDMI kabel geïnstalleerd die bij de V7 werd geleverd, maar het probleem blijft, het is vooral bij de opgenomen programma’s. Nog een ander fenomeen… na ongeveer een kwartier gaat het geluidsvolume spontaan omhoog.
U schrijft ook dat de modem van 2016 is, d.w.z. dat die 8 jaar oud is, kan dat dan de oorzaak zijn?
Borki
FYI: Dat zal wel niet aan de de bbox liggen want de mijne is nog ouder en heb het probleem met lipsync niet.
Als het al lang geleden is dat je deze gereset hebt kun je dit wel eens doen.
reset = 20sec resetknopje ingedrukt blijven houden
Heb ik allemaal al gedaan
Ik heb ook hetzelfde probleem, sinds ik de v7 decoder heb, beeld en geluid zijn niet synchroon. Wat dan heel irritant is, je belt naar Proximus, krijgt een medewerker aan de lijn (Jorrit), hij laat je van alles resetten, kabels uittrekken enz.enz. Hij zegt ik bel u terug tegen 17 uur, om te horen of alles oké is. Om 17 uur telefoon van Proximus, met de vraag of het probleem opgelost is, zo niet verbinden wij u met een medewerker NIET JORRIT, maar een andere. Die vraagt wat het probleem is, en hij komt dan met anderen “oplossingen “ die dus ook niet helpen. Ik heb al verschillende keren een technieker thuis gehad, een andere (herstelde) decoder gekregen. Niets helpt.
Borki
Ter info: Pas dinsdag komen de PX medewerkers/moderatoren hier terug langs.
Heb je al geprobeerd door surround uit te zetten en resolutie Ipv Automatisch op 1080p te zetten of dit beter is dan.
Hallo Martin,
ik had de surround al uitgezet, bij welke instellingen vind ik de resolutie?
Gisterenavond keken wij naar de comback stage op VTM go naar het vervolg van de Voice en het was niet om aan te zien, er was zelfs een paar seconden tussen beeld en geluid. Nu heb ik het daarjuist terug opgezet en nu alles normaal. Rara hoe kan dat.
Borki
staat hier uitgelegd ->
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.