Skip to main content
Vraag

Beeld en geluid blijven niet sync - ook niet na alle aangebrachte oplossingen

• October 31, 2025
  • 9 reacties
  • 99 Bekeken

ik heb net een paar weken een nieuwe android tv box gekregen als onderdeel van ons nieuw abonnement bij Proximus; 

Bij de tv app pickx is er constant een lipsync probleem na het zappen. 

Alle eerder aangebrachte oplossingen al geprobeerd (resoluties aanpassen, cache legen, app update, etc), maar probleem blijft; Na zappen is er x minuten delay met lipsync die echter wat minder wordt naarmate je op de zender blijft hangen, maar nooit helemaal weg. 

9 reacties

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • October 31, 2025

@StoffelKd 

Heb je de HDMI kabel al achteraan op je tv in een andere poort gestopt?

Heb je bij de beeldresolutie 1080i of 720p uitgetest?

Geert

Forum|alt.badge.img+2

@StoffelKd ook eens checken of dolby geluid uitstaat, dat kan ook soms voor problemen geven met lip sync.

• Auteur
  • Apprentice
  • November 1, 2025

Thanks ​@GeertC ,en ​@Master-magic 

geprobeerd maar probleem blijft, 

Dolby staat ook uit. 

Maar maandag komt technieker langs

Martin
  • November 1, 2025

@StoffelKd

Gebruik je ook de HDMI kabel die bij de V7 decoder bijgeleverd was om je TV HDMI poort rechtstreeks te verbinden met de HDMI poort van je V7 decoder?

NB: PX kan ook eventueel een buffer-waarde aanpassen.

• Auteur
  • Apprentice
  • November 3, 2025

@StoffelKd

Gebruik je ook de HDMI kabel die bij de V7 decoder bijgeleverd was om je TV HDMI poort rechtstreeks te verbinden met de HDMI poort van je V7 decoder?

NB: PX kan ook eventueel een buffer-waarde aanpassen.

dat is wel gek dat je dit zo specifiek vraagt, want ik herinner me dat de technieker bewust zei na de installatie dat hij de oude hdmi-kabel had gebruikt die hier al was, en dat hij de originele terug ging meenemen. Als dit effectief een effect heeft op de prestaties vind ik dit wel heel straf. Ik bespreek het hopelijk straks met de technieker die langskomt. Merci voor de tip alvast

• Auteur
  • Apprentice
  • November 7, 2025

Technieker is langs geweest, twee dagen zelfs, in totaal +8u bezig geweest. Maar uiteindelijk: nog steeds hetzelfde probleem…

Vriendelijke dame van de customer service nadien aan de lijn gehad: na al die uren uitzoeken: mijn probleem is onoplosbaar. 

Enige verwijzing dat ze dan kunnen geven is dat het misschien bij een volgende update van de software opgelost zou kunnen zijn, maar uiteraard zonder timeframe. 

Ik vind dit reden genoeg om te stoppen met deze dienstverlening. Deze televisie-ervaring is niet wat je verwacht en waar je voor mag settlen vind ik. 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 7, 2025

@StoffelKd Als je je profiel verder aanvult, kunnen we hier nog eens bekijken wat we nog kunnen doen. 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent.

Hier kan je info zetten in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.

Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”

( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

• Auteur
  • Apprentice
  • November 7, 2025

@StoffelKd Als je je profiel verder aanvult, kunnen we hier nog eens bekijken wat we nog kunnen doen. 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent.

Hier kan je info zetten in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.

Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”

( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

hoi ​@HadewychT ik heb de gegevens aangevuld in mijn profiel; thanks

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 10, 2025

@StoffelKd Je lijn ziet er in orde uit. De zaken die je nog kan proberen zijn de volgende (sommige zijn hierboven al vernoemd) : 

• TV-toestel zonder stroom zetten (stekker uittrekken, niet met afstandsbediening) en terug opzetten. 
  • Resolutie vast instellen ipv automatisch : instellingen (tandwieltje) -instellingen toestel - apparaatvoorkeuren - weergave. Het kan zijn dat je enkele keren een andere instelling moet kiezen. Dit hangt ook af van je TV-toestel 
  • Beeld en geluid worden tot aan je decoder behandeld als 1 pakket. Pas als de signalen vanuit je decoder naar je tv vertrekken worden het 2 aparte pakketten. Je kan testen met een andere HDMI, rechtstreeks op je TV (geen soundbar...) en op een andere HDMI-poort op je TV.