Skip to main content
Vraag

BBC One Tv gids 18 augustus

• August 20, 2025
  • 15 reacties
  • 106 Bekeken

Eergisteren - 18 augustus - was er blijkbaar een fout in de tv gids van Pickx van Proximus. Hierdoor een opname van Fake or Fortune misgelopen. Zie bijgeleverde screenshots (boven: Pickx gids, toen ik nog kanaal 423 had, onderaan vanop de BBC website). Maw: ik heb dus mogen kijken naar Garden Rescue en Scam Interceptors (die inderdaad braafjes om 21u opgenomen werden). Op mijn vraag krijg een antwoord dat ‘mijn opname niet te vinden is’ terwijl ik de opname perfect in mijn lijst kan terugvinden.

Oh, een PS: sinds vandaag geen enkele HD zender meer te vinden. Porque? Ik kan me toch niet herinneren dat ik hierover een mail gekregen heb.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

15 reacties

• Auteur
  • Apprentice
  • August 20, 2025

Aja, en sinds BBC HD blijkbaar verdwenen is, ben ik terug verbannen naar kanalen 23/24 waar er blijkbaar standaard audiodescriptie te horen is, dat had je niet op 423/424. Hoe krijg ik dit weg? In audio-taal vind ik enkel “auto”, “Engels” en “Engels AD”…

Martin
  • August 20, 2025

@stevedgent93 is dit zowel via Https://tv.pickx.be en via de Android v7 decoder dat BBC HD verdwenen is?

op de zenderlijsten kan je zien op welk kanaal de BBC’s terug te vinden zijn (tenzij de kanalen zelf al zou herschikt hebben)

Woon je in Brussel of omgeving (zone 02)? Wij bieden je extra mogelijkheden om de tv-zenders van volgorde te veranderen. Druk op de groene toets van je Proximus-afstandsbediening en maak je keuze.  Je kan de alternatieve Nederlandstalige (.pdf) en Franstalige (.pdf) zenderlijsten bekijken en afdrukken.

NB deze die beschikbaar zijn via de PICKX-app :

• Auteur
  • Apprentice
  • August 29, 2025
  1. Blijkbaar was het niet de moeite om klanten te informeren dat BBC HD plots ging verdwijnen.
  2. Ik heb nog altijd geen antwoord op mijn opmerking waarom er plots een programma verdween waardoor mijn opname in het honderd gelopen is (jammer genoeg geen terugkijktv bij de BBC). De lieftallige klantendienst ging het nog in mijn schoenen schuiven. Dat jullie blijkbaar fouten kunnen maken, kon er eventjes niet in.
  3. Vanavond (29 augustus) klopt de tvgids voor BBC One opnieuw NIET. Midsomer Murders en Poirot zijn plots uit de assen herrezen ipv de voorziene programma’s...

Mutlie
  • August 29, 2025

@Martin 

Blijkbaar is er toch iets loos want dit is de tv-gids van vandaag op mijn laptop op dit eigenste ogenblik.
BBC zou op nummers 23 en 24 moeten staan, maar de zenders ontbreken gewoon
het screenshot lukt niet maar BBC staan op 240 en 241 (non HD) en 423 en 424 (HD)

Ik heb geen zendervolgorde gewijzigd, dus daar ligt het alvast niet aan.
Op de tv staan de BBC zenders op hun plaats

Martin
  • August 29, 2025

eens gekeken bij mij 

Natuurlijk komt de zendervolgorde bij mij niet overeen omdat ik de zenders vroeger herschikt heb bij de overgang naar het nieuwe tv platform.

Martin
  • August 29, 2025

Is het dit dan wat je ziet:

Mutlie
  • August 29, 2025

Op mijn laptop, inderdaad.
Op de tv is alles zoals het hoort en zoals in de zenderlijst.

Martin
  • August 29, 2025

En je bent zeker dat je ingelogd was als je de pickx tv gids raadpleegde?

Mutlie
  • August 30, 2025

Je hebt gelijk, dat was ik niet, wat als ik nu kijk op de tv gids is er inderdaad verschil.
Ingelogd staan de BBC zenders idd op 23 en 24, niet ingelogd op de andere nummers. 
Niettemin vreemd en waarom dat verschil?

Over de klacht van het verdwijnen van HD zenders: het is toch al een tijdje dat (bijna) alle zenders HD zijn zonder dat dit zo aangeduid is in de benaming in de tv gids? Ook duidelijk te zien in de zenderlijst. (zie link van ​@Martin)
Maar dan nog, het blijft raar om niet de juiste tv gids te zien zonder ingelogd te zijn (qua zender en benaming, ik bedoel niet qua programma(wijzigingen)) 

Martin
  • August 30, 2025

Zo raar is dit niet want px moet al weten of iemand op oud of nieuw platform zit, ook voor de regionale zenders die niet meer aan lokatie gelinkt zijn en zo hebben wij bv ook geen HD zenders meer enz ......

Mutlie
  • August 30, 2025

Hoe bedoel je?
BBC heeft bij mij altijd op 23/24 gestaan, ook in het oude platform. Ik heb nooit BBC gekeken in de 400 reeks, denk ik. 
En als zender 23 en of 24, zoals bij mij HD zijn is toch alles zoals het moet zijn? (behalve de programmatie wat de hoofdklacht is)

Martin
  • August 30, 2025

Wat ik eigenlijk bedoel komt in het kort hierop neer , dat je maar pas de zelfde zender kanaalnummers kunt zien op je decoder en op pickx.be als je ingelogd bent op pickx.be. 
Ik weet trouwens niet of dit ook zo was voor het nieuw tv platform in dienst gekomen is en ik spreek dan over iemand die de zender volgorde niet veranderd heeft, want indien je die veranderd hebt is die voor iedereen verschillend en persoonlijk en moet je dan uiteraard eerst ingelogd zijn. 
Maar ik zal de vraag zo stellen klopt de zendernummering bij u dan niet op Pickx.be  als je ingelogd bent met die van je decoder, want is eigenlijk wat belangrijk in.

Mutlie
  • August 30, 2025

Zoals hiervoor al gezegd, dan klopt het.

Maar ik heb de zendervolgorde nooit gewijzigd en dan is het toch ergens onlogisch dat de zendervolgorde in Pickx niet dezelfde is dan de zenderlijst? (Toch wat BBC betreft)

Het is me trouwens nooit eerder opgevallen dat de volgorde niet klopt.

Martin
  • August 30, 2025

Dat klopt maar dat is volgens mij sedert de veranderingen naar het nieuw platform want zoals je zegt vroeger was dit zo niet en heb ik dit vroeger ook niet opgemerkt, maar ik wou maar verduidelijken dat het nu wel van belang is dat je inlogt. Met het nieuw platform zijn er ook geen SD kanalen meer maar of dit daar iets mee te maken heeft dat weet ik ook niet, want lagen boven de kanaalnummers 400….

Mutlie
  • August 30, 2025

Aja, en sinds BBC HD blijkbaar verdwenen is, ben ik terug verbannen naar kanalen 23/24 waar er blijkbaar standaard audiodescriptie te horen is, dat had je niet op 423/424. Hoe krijg ik dit weg? In audio-taal vind ik enkel “auto”, “Engels” en “Engels AD”…

Als ik op BBC de ondertitels wil instellen krijg ik  bij audio enkel de keuze “Engels” en bij onderschriften “Engels” of “uit”