Skip to main content
Vraag

bbc belgium

• October 2, 2026
  • 12 reacties
  • 95 Bekeken

Dipi

Zonder voorafgaand bericht de terugkijk TV uitgezet? Zijn we dan geen klanten maar nummers geworden?

Zal dus ook maar overstappen met mijn bundel.

12 reacties

Mutlie
  • October 2, 2026

Is dit niet een beetje kort door de bocht? 
En bedoel je tv-replay of tv-replay+ (betalend)?

Het kan een tijdelijk probleem zijn bij een bepaald programma of zender. Werkte het even niet, misschien 5 minuten later wel. Je decoder eens 30 sec stroomloos zetten is een universele oplossing voor veel (al dan niet kleine) dingen. In heel zeldzame gevallen moet een moderator even ingrijpen.

Daarom: zorg ervoor dat je forumprofiel in orde is. Wanneer je ingelogd bent klik je op het proximuslogo (of je initialen) naast ‘start een topic’ en selecteert ‘Mijn profiel’. Vul het profiel in en eventueel kan je nog allerhande info zetten in de met ‘privé’ aangeduide tekstvelden. 

Alleen de  proximusmedewerkers, kunnen deze info lezen. 

Dipi
  • Auteur
  • Apprentice
  • October 2, 2026

Tv replay +

Blijkbaar ivm tv rechten.

Ik heb 2 tv boxen en is op allebei. Uitzetten heeft niet geholpen

Mutlie
  • October 2, 2026

Het gaat toch maar over BBC Belgium alleen en een specifiek programma of alle?
Als het over tv rechten gaat is dat buiten de wil van Proximus. 
Mogelijks kan Proximus die rechten wel verwerven, maar dat is voer voor juristen.
En als, gaat dat tegen een prijs zijn die dan wordt door gefactureerd.

Is je forum profiel aangevuld zodat de moderatoren eventueel iets kunnen doen?

Martin
  • October 2, 2026

​@Dipi 

cfr: Mutlie

Ter bijkomende info ivm het Vervolledigen van je ➡️ ForumProfiel met je naam, telefoon- en klantnummer zodoende de PX moderatoren je makkelijker terugvinden! Anders gaat hierdoor veel tijd verloren. In het veld "Ticket" kun je nog relevante/specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privévelden zijn uit privacyreden enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
        → Meld het a.u.b. hier zodra dit gebeurd is.

Dipi
  • Auteur
  • Apprentice
  • October 2, 2026

Gegevens zijn in orde gebracht

Forum|alt.badge.img+2

​@Dipi  het kan ook soms zijn door een foutje in de EPG dat is ingeslopen, bij Telenet was dit vorige week ook geweest dat er in de EPG iets fout stond dat ‘s nachts bepaalde series niet konden opgevraagd worden dat overdag wel konden opgevraagd worden.

‘s nachts worden series meestal niet onderbroken van reclame in een aflevering.

misschien als je het overdag ziet en kan opvragen dat er een fout is geslopen in de EPG van bbc Belgium naar Proximus toe.

je kan het maar proberen.

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 2, 2026

​@Dipi  Ondanks een actief Replay+ abonnement kunnen bepaalde zenders of programma's uitgesloten worden van terugkijkfunctionaliteit wanneer de rechthebbende deze rechten niet heeft toegekend. Dit ligt buiten de controle van Proximus.Groetjes,Joel.

• Apprentice
  • October 2, 2026

Ik heb hetzelfde probleem geconstateert .

Terugkijken kan niet meer op alle BBC kanalen behalve BBC NEWS. Volgens AI zou dit te wijten zijn aan het niet in orde zijn met overeenkomst BBC en Proximus??

Het probleem is gestart 6u donderdag.

Is er een oplossing?

Mutlie
  • October 2, 2026

Even samenlezen wat voorafgaat :

Dus vanaf 1 Oktober zijn de “terug kijken “rechten van BBC (alle kanalen,) niet meer toegekend aan Proximus. 

(Of: de overeenkomst is niet meer in orde)

Nu komt het aan op onderhandelingen over deze rechten tussen de BBC en de afnemers waaronder (!) Proximus.

Forum|alt.badge.img+2

​@Mutlie vraag me af als dit niet meer wordt aangeboden en wat ik zie op de EPG dat de programma’s beschikbaar zijn op bbc Belgium of ze in België ook niet de app gaan aanbieden zoals ze in Nederland al doen voor bbc Belgium.

bizar dat dit ineens niet meer kan bij Proximus, je moet al een extra abbo hebben voor die zender en dan valt terug kijk tv weg, je zou denken, je betaald al extra en dan kan de terug kijk optie niet geregeld worden voor die ene zender.

voor bbc one en two snap ik het wel, Telenet heeft die optie ook niet op bbc one en two maar wel bij bbc Belgium.

kan Proximus hier in niet een stap zetten zodat terug kijk tv kan blijven op bbc Belgium.

Mutlie
  • October 2, 2026

Tja, ik weet het ook niet. ​@Joel M heeft eigenlijk een algemeen antwoord gegeven, niet specifiek voor BBC Belgium. Ligt het nu aan de EPG (had ik niet gemerkt overigens )of aan de rechten?
Anderzijds is het “nieuw” vanaf 1/10. Gelet op de datum ….
Is er misschien een oplossing in de maak op de achtergrond ? Of niet? 
De moderatoren hebben misschien meer precieze info?
We zullen tot maandag moeten wachten om meer te weten, vrees ik

Forum|alt.badge.img+2

​@Mutlie ben benieuwd wat er uit komt.

update: heb eens de epg gecheckt en ik merk op de vtm zenders ook dat er geen terugkijk tv is.

is misschien een algemene panne bij proximus.