Skip to main content

Bij de opname van een fictiereeks op BBC krijg je de audiodescriptie voor slechtzienden te horen.

Ik heb echter geen behoefte aan de beschrijving van de gebeurtenissen.

Hoe kan ik dit uitschakelen?

Ik heb geprobeerd via de algemene instellingen bij ‘mijn voorkeur’.

(zoals beschreven via de help-link : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_lg_audio/particulieren/support/televisie/pickx-gebruiken/instellingen-aanpassen/audiobeschrijving-met-pickx.html )

Daar staat bij ‘2de gesproken taal’ gedeactiveerd, maar ik hoor de beschrijving nog steeds.

Bij de instellingen van de opname zelf heb je niet de mogelijkheid dit uit te schakelen.

Er zijn enkel de opties : AD - auto - Engels.

Misschien toch eerst even vragen welke decoder je hebt? In een ander forum (BD) wordt identiek deze situatie omschreven maar bij een recente decoder (waarschijnlijk de V7(of V7c).  In je “tags” zet je “V5” wat een oud model is dat uit roulatie is/gaat en niet meer wordt ondersteund. Ik weet natuurlijk niet of je dezelfde persoon bent.

Het antwoord op je vraag verschilt uiteraard met de decoder en of de audiobeschrijving voor één zender of alle zenders is geactiveerd. En het is me ook onduidelijk welke optie (enkel BBC of alle zenders) je bedoelt.

De optie “AD” is AudioDescriptie”, maar dat had je waarschijnlijk al begrepen. Is deze optie geactiveerd?
Dan heb je enkel de keuze “auto” of “Engels”. Zet deze dan op auto.


Reageer