Skip to main content
Vraag

Audio uitgang op v7 decoder

• September 20, 2026
  • 2 reacties
  • 16 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

De settopbox V7 is via een S/Pdif -RCA omvormer aangesloten naar de versterker om overdag radio te luisteren (op de V7 is géén audio uitgang meer !). Iedere morgen als ik de versterker opzet krijg ik een brom, daarna zet ik de decoder aan maar ik krijg enkel een gebrom en géén geluid. Oplossing is iedere morgen de settopbox afzetten met de knop achteraan, effen wachten en daarna terug opzetten en dan werkt het geluid wel normaal. Heb ak de HDMI CEC uitgezet maar het probleem blijft.. is hier een oplossing voor want het wordt vervelend, hoe gesofisticeerder hoe meer problemen hedendage !!

2 reacties

Martin
  • September 20, 2026

@Franki_01 Er zijn wel nog meldingen geweest op het forum dat er problemen zijn met dergelijke omvormers.
Soms wordt dan gemeld dat ze met een andere omvormer dan geen problemen meer hadden.
Mss moet je toch eens proberen door de decoder eens te resetten of dit helpt: { Je TV Box resetten

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 20, 2026

Beste Martin, iedere morgen moet ik de decoder resetten en dan is de brom weg. Als ik de optische kabel uittrek is de brom ook weg dus het komt niet van de omvormer maar wel uit de decoder… ik had al gedacht om een hdmi naar rca omvormer te kopen maar dan heb ik ook nog een hdmi splitter nodig… kunnen ze nu echt niet zorgen dat er een deftige audio uitgang voorzien wordt?