Skip to main content
Beantwoord

Apple TV + Pickxs + BBC1 / BBC2

• February 19, 2026
  • 16 reacties
  • 127 Bekeken

Ik probeer om een duidelijk antwoord te vinden op de vraag: kan ik op Apple TV met de Pickx app kijken naar BBC1/BBC2 (HD kanalen 23 en 24) of niet? Met andere woorden, wordt Apple TV ook beschouwd als een soort van TV Box bij Proximus, of wordt het gezien net als een willekeurige smartphone/tablet waarop ik geen BBC1/BBC2 kan kijken via Pickx. Ik zou dit heel graag willen weten voordat ik een bestelling plaats voor de Apple TV.

Alvast bedankt voor jullie reacties. 

Beste antwoord door georges_063

Ben een gelukkig en tevreden gebruiker van Apple tv.

BBC kanalen zijn wel degelijk te zien op Apple tv op de kanalen 23 en 24 en 25.

Groetjes.

16 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • February 19, 2026

@Cemmie als ik kijk op de site van pickx dan komt er bij deze zenders dat dit enkel via de tv box te zien is, dus vrees er beetje voor dat BBC one en Two enkel rechten hebben voor op de tv box.

• Auteur
  • Apprentice
  • February 19, 2026

@Cemmie als ik kijk op de site van pickx dan komt er bij deze zenders dat dit enkel via de tv box te zien is, dus vrees er beetje voor dat BBC one en Two enkel rechten hebben voor op de tv box.

Dat klopt inderdaad, die pickx pagina’s, en verschillende posts erover heb ik ook allemaal gelezen. Echter, er zijn ook posts te vinden waarbij sommige gebruikers wel insinueren dat dit zou werken door het zeggen dat de ondertitels bij BBC1/2 het niet goed zouden werken. Maar dat betekent dus wel dat de BBC1/2  degelijk te zien zouden zijn. Ik zou heel graag willen horen van een Apple TV + Pickx gebruiker of dit bij hun werkt of niet. Het is heel simpel te testen, ga naar kanaal 23 en dan weet je het al. :)

Martin
  • February 19, 2026

Gewoon ter bijkomende info:

Proximus medewerker GeertC , heeft een tijd geleden in dit verband het er ook over gehad zie BBC One en BBC Two bekijken via Pickx website en app | Proximus Forum 

en heeft daar het volgende geciteerd: 

Deze zenders zijn inderdaad niet beschikbaar op de pickx app enkel op de tv box wegens auteursrechten, enz….

• Auteur
  • Apprentice
  • February 19, 2026

Gewoon ter bijkomende info:

Proximus medewerker GeertC , heeft een tijd geleden in dit verband het er ook over gehad zie BBC One en BBC Two bekijken via Pickx website en app | Proximus Forum 

en heeft daar het volgende geciteerd: 

Deze zenders zijn inderdaad niet beschikbaar op de pickx app enkel op de tv box wegens auteursrechten, enz….

Martin bedankt voor je reactie. Ik had die post inderdaad ook gelezen. Maar Proximus zegt op haar eigen website wel dat je met Apple TV alle kanalen kunt kijken net als met de TV box. En ook die zijdelingse opmerkingen van andere gebruikers over de subtitels doet mij denken/twijfelen. Vandaar mijn vriendelijk verzoek aan een gebruiker van apple tv en pickx om dit even te checken en mij te laten weten. Dan kan ik eindelijk met een gerust hart gaan slapen. ;)

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • Antwoord
  • February 20, 2026

Groetjes.

Martin
  • February 20, 2026

@georges_063 

Dus als ik het goed begrijp dan is de apple TV een volwaardige vervanger van de TV-Box op gebied van het bekijken van het aantal zenders?

Want dat was mij tot nu toe niet 100% duidelijk, aangezien op de zenderlijsten er geen duidelijk aanduidingen terug te vinden waren, enkel aanduidingen voor smartphone en tablet via Pickx-app, wat het onduidelijk maakt aangezien er op de Apple TV ook gekeken wordt via Pickx-app!

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • February 20, 2026

@georges_063 

Dus als ik het goed begrijp dan is de apple TV een volwaardige vervanger van de TV-Box op gebied van het bekijken van het aantal zenders?

Want dat was mij tot nu toe niet 100% duidelijk, aangezien op de zenderlijsten er geen duidelijk aanduidingen terug te vinden waren, enkel aanduidingen voor smartphone en tablet via Pickx-app, wat het onduidelijk maakt aangezien er op de Apple TV ook gekeken wordt via Pickx-app!

Inderdaad, vwb aantal zenders is Apple tv identiek aan v7c.

En ik vind de beeldkwaliteit van Apple zelfs beter dan die van v7c

Het is even wennen aan de bediening maar dat is snel ok.

Wel zou ik nog heel even wachten met aankoop vermits de nieuwe uitvoering heel binnenkort gelanceerd wordt.Huidige is de 2022 versie.Vermoedelijke lancering : 4 maart op Apple event.

Martin
  • February 20, 2026

@georges_063  Bedankt voor je verduidelijking.
Ga je er ene aankopen bij Proximus zelf of op een ander? 
Ik heb ook al gedacht van er één aan te kopen, want nu werken we alleen nog met de V7 decoder die in de packprijs zit, en als ik het goed voor heb kan je dan nog een Apple TV gebruiken zonder huur te moeten betalen.

• Auteur
  • Apprentice
  • February 20, 2026

Groetjes.

Beste Georges,

Hartelijk dank voor dit helder en duidelijk antwoord! Je hebt mij (en nog vele anderen die met dezelfde twijfels zitten) gigantisch geholpen. Ik heb net bij Coolblue een APple TV opgehaald. Straks ga ik het aansluiten en kom ik met de resultaten terug.

Martin
  • February 20, 2026

👍En ik ben ook zeer benieuwd op de resultaten  ;-)

Groetjes.

Beste Georges,

Hartelijk dank voor dit helder en duidelijk antwoord! Je hebt mij (en nog vele anderen die met dezelfde twijfels zitten) gigantisch geholpen. Ik heb net bij Coolblue een APple TV opgehaald. Straks ga ik het aansluiten en kom ik met de resultaten terug.

• Auteur
  • Apprentice
  • February 20, 2026

Ik heb het geïnstalleerd en meteen uitgeprobeerd. Op het eerste gezicht alles doet het, ook dus BBC, enz. Ik kan ook de subtitels gebruiken. Ik kan opnemen. Ik kan de live uitzending op BBC½ niet vooruit/achteruit spoelen want het heeft geen replay optie denk ik. Wel kan ik het beeld pauzeren en daarna verdergaan van het pauzemoment.

Ik ben zeer blij. :)

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • February 20, 2026

Ik heb het geïnstalleerd en meteen uitgeprobeerd. Op het eerste gezicht alles doet het, ook dus BBC, enz. Ik kan ook de subtitels gebruiken. Ik kan opnemen. Ik kan de live uitzending op BBC½ niet vooruit/achteruit spoelen want het heeft geen replay optie denk ik. Wel kan ik het beeld pauzeren en daarna verdergaan van het pauzemoment.

Ik ben zeer blij. :)

Denk dat je bij v7c box Proximus de live uitzendingen ook niet kan terugspoelen.Hiervoor heb je Replay + nodig .Is betalende optie 

Martin
  • February 20, 2026

@Cemmie Bedankt voor de verdere info.

Maar wat ik hier nu lees op de PX site !

Martin
  • February 20, 2026

@georges_063  Als je live TV aan het kijken bent kan je op de v7 wel gratis terugspoelen maar niet gratis doorspoelen.
Maar als je live op een tv uitzending niet van in het begin aan het kijken bent kun je niet terugspoelen tot aan het begin van deze uitzending maar wel terugspoelen tot waar je begonnen bent met kijken. In dit geval kan je uitgesteld kijken gebruiken als je het begin gemist hebt of het niet opgenomen hebt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • February 20, 2026

@georges_063  Als je live TV aan het kijken bent kan je op de v7 wel gratis terugspoelen maar niet gratis doorspoelen.
Maar als je live op een tv uitzending niet van in het begin aan het kijken bent kun je niet terugspoelen tot aan het begin van deze uitzending maar wel terugspoelen tot waar je begonnen bent met kijken.

En je kan altijd de optie "herstarten" gebruiken.Dus vanaf begin terug kijken.Maar dit kan je dan weer niet vooruit of terugspoelen.

Martin
  • February 20, 2026

Maar als je live op een tv uitzending niet van in het begin aan het kijken bent kun je niet terugspoelen tot aan het begin van deze uitzending maar wel terugspoelen tot waar je begonnen bent met kijken.

En je kan altijd de optie "herstarten" gebruiken.Dus vanaf begin terug kijken.Maar dit kan je dan weer niet vooruit of terugspoelen.

@georges_063  Bij “herstarten” is doorspoelen ook betalend maar terugspoelen kan je  wel .

Je kan het zo bezien :  Replay+ is nodig omdat je anders de reclame niet zou kunnen doorspoelen, maar terugspoelen is natuurlijk geen belemmering want dan kan je zelfs nog eens de  zelfde reclame tegen komen :-))  (deze kan je dan weer niet doorpoelen  als je niet betaald voor Replay+)

Replay+  (betalend) ≡ doorspoelen & terugspoelen.
Replay  (gratis)         ≡ enkel terugspoelen.

Ik vermoed dat dit toch ook zo is op je Apple TV want op de site staat “alle toestellen” zie hieronder.