Skip to main content
Vraag

Apple TV + Pickxs + BBC1 / BBC2

• February 19, 2026
  • 4 reacties
  • 16 Bekeken

Ik probeer om een duidelijk antwoord te vinden op de vraag: kan ik op Apple TV met de Pickx app kijken naar BBC1/BBC2 (HD kanalen 23 en 24) of niet? Met andere woorden, wordt Apple TV ook beschouwd als een soort van TV Box bij Proximus, of wordt het gezien net als een willekeurige smartphone/tablet waarop ik geen BBC1/BBC2 kan kijken via Pickx. Ik zou dit heel graag willen weten voordat ik een bestelling plaats voor de Apple TV.

Alvast bedankt voor jullie reacties. 

4 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@Cemmie als ik kijk op de site van pickx dan komt er bij deze zenders dat dit enkel via de tv box te zien is, dus vrees er beetje voor dat BBC one en Two enkel rechten hebben voor op de tv box.

• Auteur
  • Apprentice
  • February 19, 2026

@Cemmie als ik kijk op de site van pickx dan komt er bij deze zenders dat dit enkel via de tv box te zien is, dus vrees er beetje voor dat BBC one en Two enkel rechten hebben voor op de tv box.

Dat klopt inderdaad, die pickx pagina’s, en verschillende posts erover heb ik ook allemaal gelezen. Echter, er zijn ook posts te vinden waarbij sommige gebruikers wel insinueren dat dit zou werken door het zeggen dat de ondertitels bij BBC1/2 het niet goed zouden werken. Maar dat betekent dus wel dat de BBC1/2  degelijk te zien zouden zijn. Ik zou heel graag willen horen van een Apple TV + Pickx gebruiker of dit bij hun werkt of niet. Het is heel simpel te testen, ga naar kanaal 23 en dan weet je het al. :)

Martin
  • February 19, 2026

Gewoon ter bijkomende info:

Proximus medewerker GeertC , heeft een tijd geleden in dit verband het er ook over gehad zie BBC One en BBC Two bekijken via Pickx website en app | Proximus Forum 

en heeft daar het volgende geciteerd: 

Deze zenders zijn inderdaad niet beschikbaar op de pickx app enkel op de tv box wegens auteursrechten, enz….

• Auteur
  • Apprentice
  • February 19, 2026

Gewoon ter bijkomende info:

Proximus medewerker GeertC , heeft een tijd geleden in dit verband het er ook over gehad zie BBC One en BBC Two bekijken via Pickx website en app | Proximus Forum 

en heeft daar het volgende geciteerd: 

Deze zenders zijn inderdaad niet beschikbaar op de pickx app enkel op de tv box wegens auteursrechten, enz….

Martin bedankt voor je reactie. Ik had die post inderdaad ook gelezen. Maar Proximus zegt op haar eigen website wel dat je met Apple TV alle kanalen kunt kijken net als met de TV box. En ook die zijdelingse opmerkingen van andere gebruikers over de subtitels doet mij denken/twijfelen. Vandaar mijn vriendelijk verzoek aan een gebruiker van apple tv en pickx om dit even te checken en mij te laten weten. Dan kan ik eindelijk met een gerust hart gaan slapen. ;)