Skip to main content
Vraag

Apple TV en Proximus Pickx

• July 31, 2025
  • 47 reacties
  • 1460 Bekeken

Toon eerste bericht
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

47 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • August 22, 2025

Ik kan natuurlijk wel live tv kijken via de apps VRT max, VTM go en GO play  maar dat geldt dus niet voor alle zenders en ook niet voor bekijken van  opnames.

Hoop op spoedige oplossing.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • August 25, 2025

In een van de eerste reacties in dit topic heb ik nog mijn tevredenheid over de nieuwe pickx app weergegeven.

Later heb ik dezelfde problematiek ervaren als meerdere kijkers zoals in dit topic beschreven.

Vraag is of dit nu een algemeen probleem is of dat dit alleen enkelingen treft.

Verder geduldig afwachten en behelpen met de andere apps.

Hopelijk snel nieuws.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • August 27, 2025

Heb deze morgen chatcontact gehad met helpdesk.

Daar werd als eindconclusie gesteld dat het apparaat Apple tv stuk is.

Kan dit ondanks het feit dat enkel de pickx app niet werkt en dat alle andere apps wel perfect werken zowel op Apple tv als op andere apparaten.

Sorry als ik door de meerdere contacten ongeduldig over kom , maar ik zit nu al min 2 weken zonder werkende pickx app.

Martin
  • August 27, 2025

Er zit inderdaad niets anders op dan geduldig af te wachten tot Proximus het verder kan oplossen.

Dat je Apple TV zou stuk zijn is moeilijk te geloven gezien veel  anderen ook dergelijke en andere problemen melden via hun Apple TV en dit bv ook op het ander forum, zij zitten ook te wachten op een update die de problemen moeten oplossen.

_Bijkomend zijn er ook problemen bij de TVOS 26 laatste beta version, maar daarom is dan ook een beta versie waarop je natuurlijk altijd de kans hebt van over bugs te struikelen.

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • August 29, 2025

Ik kom eens terug om te zeggen dat we nog bezig zijn met het onderzoek. Een fix hebben we nog niet maar we beginnen nu wel meer details te vinden over de oorzaak. Hopelijk dus wel snel goed nieuws

Heb je al meer nieuws? Want we zijn ondertussen weer 10 dagen verder bijna. En meer en meer mensen beginnen er last van te krijgen.

Jullie brengen dan een update uit voor de app, zonder dit op te lossen! Er kan op zen minst een hotfix uitgebracht worden...

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • August 29, 2025

Volgens het Franstalige Proximus forum heeft er deze namiddag om 13.00 uur een spoed vergadering met de pickx ontwikkelaars plaats gevonden.

En dit naar aanleiding van de vele klachten over foutmelding 1005 en niet opstarten van live tv en opnames op de pickx app op Apple tv.

Dus dezelfde  klacht waar wij op dit topic al veelvuldig melding van hebben gemaakt.

De moderator beloofde op het forum snel met nieuws te komen zoals ook aan ons is beloofd.

Een bewijs dat er toch wel actie is ondernomen.

Afwachten dus en hopen op resultaat.

Er wordt daar ook melding gemaakt van een update 1.11.1 van de app.(die echter niet het probleem zou oplossen)

Ik vind van die update niets terug.Is er die wel?

Gr.

Martin
  • August 29, 2025

de versie 1.11 is voor het nieuwe TV platform, maar waar spreken ze dan van 1.11.1?

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • August 29, 2025

Sorry, een 1tje te veel. Is inderdaad 1.11 die ik ook terug vind in de app .

SylvainB
UX Designer
Forum|alt.badge.img
  • UX Designer
  • September 4, 2025

Hello,

Sorry voor het laat terug komen. We hebben vandaag een change gedaan dat normaal gezien het probleem zou fixen. Ik blijf voorzichtig maar tot nu toe is testing wel vrij successvol.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • September 4, 2025

Goed nieuws.

Dadelijk getest.

Niet direct resultaat maar na herstart werkt zowel live tv als opnames perfect.

Hopelijk definitief opgelost.

Bedankt Proximus voor opvolging, oplossing en terugkoppeling.

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • September 4, 2025

Hello,

Sorry voor het laat terug komen. We hebben vandaag een change gedaan dat normaal gezien het probleem zou fixen. Ik blijf voorzichtig maar tot nu toe is testing wel vrij successvol.

Het probleem lijkt bijna van de baan. Maar de regionale zender ATV werkt nog steeds niet bij live tv.

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • September 4, 2025

@SylvainB Het werkt weer niet bij Live TV. Alle Play zenders, vtm zenders, regionale zender ATV. De rest van de zenders niet gecheckt! (Don 4/09 om 21.30)

Dus de fix heeft niet geholpen! 

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • September 5, 2025

Hier alles nog steeds ok.!

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • September 5, 2025

@SylvainB Het werkt weer niet bij Live TV. Alle Play zenders, vtm zenders, regionale zender ATV. De rest van de zenders niet gecheckt! (Don 4/09 om 21.30)

Misschien de nieuwste ios26 bèta 9 eerst installeren en daarna hetstarten.

Zo werkt hier alles weer .

• Apprentice
  • September 5, 2025

Ik sukkel al ZOO lang met de Pickx app, zelfde fenomeen als hier beschreven, het is onze enige manier van TV kijken.

Moderators, is het mogelijk om mijn account om te zetten op het nieuwe platform daar ik lees dat dit een oplossing zou zijn.

Martin
  • September 5, 2025

TBI:

_Update_: Het werkt weer aan mijn kant! Apple TV (A2169) met tvOS 26 Beta 6 (23J5153a)

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • September 5, 2025

Misschien de nieuwste ios26 bèta 9 eerst installeren en daarna hetstarten.

Zo werkt hier alles weer .

Ik hou het op iOS 18.6 tot iOS 26 officieel uit is. Dus we zullen binnen 2 weken zien of het bij mij inderdaad dan is opgelost.

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • September 24, 2025

@SylvainB Het is gedeeltelijk opgelost, maar je zal toch nog iets meer moeten doen want het beeld bij Live TV freezed nog altijd na ongeveer 10min. Met de laatste iOS 26 update.

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • September 29, 2025

@SylvainB ​@georges_063 Heb jij dit probleem ook nog dat het beeld bevriest na een aantal minuten? iOS 26 (Apple TV HD 2017)

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • September 30, 2025

@SylvainB ​@georges_063 Heb jij dit probleem ook nog dat het beeld bevriest na een aantal minuten? iOS 26 (Apple TV HD 2017)

Neen, alles werkt momenteel perfect bij mij

Ios26 en Apple tv 4K 2022.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • October 1, 2025

Bij mij bevriest het beeld ook wanneer het ene programma gedaan is, en het nieuwe moet beginnen.

Apple TV 4K nieuwste generatie (2022), Apple TV OS 26.0.1 

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • October 1, 2025

Bij mij bevriest het beeld ook wanneer het ene programma gedaan is, en het nieuwe moet beginnen.

Apple TV 4K nieuwste generatie (2022), Apple TV OS 26.0.1 

@SylvainB Dit heb ik dus ook voor. Of wanneer het overschakelt tussen een programma en reclame...