Skip to main content
Vraag

Apple TV en Proximus Pickx

• July 31, 2025
  • 47 reacties
  • 1460 Bekeken

We klagen al jaren! Dat er problemen zijn met Proximus Pickx op de Apple TV. Tegenwoordig kijken we meer TV via de apps van de aparte kanalen dan via de PIcxk App. Ook bij de nieuwe app blijft het beeld hangen. Herstarten helpt niet … als het internet bij ons niet zo stabiel was geweest, we waren al lang naar Telenet overgestapt. Verkoop a.u.b. geen diensten die niet werken zoals het hoort. 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

47 reacties

• Auteur
  • Rising star
  • July 31, 2025

Bij het kiezen van een programma, bij het zappen, enz … telkens hetzelfde wieltje dat draait. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • August 1, 2025

Heb ook lange tijd problemen gehad met pickx op Apple tv.en ook aangekaart op dit forum.

Ben intussen overgezet op nieuw tv platform. Ook de nieuwe pickx app kunnen installeren op Apple tv.

Sindsdien geen enkel probleem meer gehad.

Pickx app is volledig anders , veel stabieler en veel gemakkelijker te bedienen.Sneller kiezen tussen home, live tv, tv gids , opnames enz.Zelfs de mogelijkheid om te zappen is nu aanwezig.

Hele verbetering!!.Als het goed is mag (moet) het ook gezegd worden.

Groetjes 

• Auteur
  • Rising star
  • August 1, 2025

@georges_063  wat bedoel je precies met nieuw tv platform?

Sinds eergisteren hebben we de nieuwe Pickx app geïnstalleerd en toch krijgen we regelmatig het beeld dat hierboven wordt beschreven. Op éénder welke zender het wiel dat blijft draaien …. Soms helpt een volledige herstart van de Apple TV, soms niet … het blijft vervelend dat we ondanks de nieuwe app, toch nog issues ondervinden. Ik ga voorlopig nog geen uitspraken doen over het freezen van het beeld tijdens het kijken van een actiefilm (want dat probleem hadden we ook), dat hebben we op die paar dagen tijd nog niet ondervonden (ook bijzonder weinig tijd gehad om tv te kijken). 

Martin
  • August 1, 2025

@NicoAOks 

FYI: → hier wat uitleg over NTVBE = Nieuwe TV platform (13 maart24) 

Daar wordt dus aangegeven dat het 2jaar kan duren (dus mogelijk tot maart 2026) tegen iedereen op het nieuwe TV platform zal getransformeerd worden.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 1, 2025

@NicoAOks Voor jou zou er een migratie gebeurd zijn op 29/7/2025. 

SylvainB
UX Designer
Forum|alt.badge.img
  • UX Designer
  • August 1, 2025

@NicoAOks  Dag Nico,

Gebeurt dit al lang of is het recent? Zou je me het OS versie kunnen geven en het model van je apple TV? (In Settings van device terug te vinden).

Misschien kan je ons ook zeggen of het op alle kanalen is of maar op sommige?

Alvast bedankt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • August 1, 2025

@NicoAOks Voor jou zou er een migratie gebeurd zijn op 29/7/2025. 

Die migratie is dus heel recent.

Het kan dus zijn dat er kort daarna tijdelijk wat problemen kunnen zijn.Zo is mij ook verteld door helpdesk.Bij mij was tv Replay niet meer mogelijk.( Wel opgelost )

Martin
  • August 1, 2025

Bij Nico gaat meer  over het laden van beeld dat blijft hangen dan zou ik eerder proberen van ook de bbox/Internet box eens te herstarten (of te resetten).

• Auteur
  • Rising star
  • August 2, 2025

@SylvainB model: A2843 (128 gb); tvOS: 18.5 (22L572) 

vanochtend opnieuw problemen, herstart werkt niet. Doet zich voor op alle kanalen. 

• Practitioner
  • August 2, 2025

Het enigste wat je zelf kan doen is uitloggen uit de Pickx app, app er afgooien en opnieuw installeren en vooral hopen dat het daarmee opgelost is ? 😁Het euvel waarover je spreekt heb ik ook al meermaals en sporadisch voor gehad. Het is ook niet onbesproken geweest in het Franstalig forum.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • August 2, 2025

Hetstarten na migratie naar nieuw tv platform was ook bij mij probleem.

Opgelost na contact (chat) met helpdesk.

Verder alles ok .( En beter! )

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • August 2, 2025

@SylvainB model: A2843 (128 gb); tvOS: 18.5 (22L572) 

vanochtend opnieuw problemen, herstart werkt niet. Doet zich voor op alle kanalen. 

Idem hier. Werkte eerst perfect en dan plots begon het op bepaalde kanalen dit ook te doen. Tot op heden doet het dit nog steeds. Herstart (AppleTV), verwijderen en herinstallatie van de app brengt geen soelaas. En ik ga mijn AppleTV echt NIET resetten omdat Proximus een shitty app op de markt brengt lol.

Herinner je je het nog? Het ging allemaal beter worden met het nieuwe TV-platform. Heb er nog niet veel van gemerkt haha.

Martin
  • August 2, 2025

Voor wat het waard is: vroeger heb ik nog gelezen voor bv de smartphone dat je vooraleer de app te verwijderen, je beter eerst de cache en dan geheugen ook wist, ik veronderstel dat dit bij Apple TV ook kan.

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • August 2, 2025

Voor wat het waard is: vroeger heb ik nog gelezen voor bv de smartphone dat je vooraleer de app te verwijderen, je beter eerst de cache en dan geheugen ook wist, ik veronderstel dat dit bij Apple TV ook kan.

Nope, niet dat ik weet.

• Auteur
  • Rising star
  • August 3, 2025

@Gentil het uitloggen en opnieuw installeren van de app hebben we in het verleden (dus voor de migratie) meerdere keren (soms per dag) gedaan. Kan toch niet de bedoeling zijn? En het werkt ook niet altijd. 

• Auteur
  • Rising star
  • August 3, 2025

@Ostberg inderdaad: veel beloven doen ze, maar het werkelijk oplossen….? Dat grapje duurt al twee jaar. We hebben onze digibox nog zodat de toch tv kunnen kijken wanneer we willen maar het gemak van Apple TV (alles op 1 platform, 1 afstandsbediening ) wordt daardoor wel teniet gedaan … had hun internet en mobiele telefonie niet zo goed geweest, we waren al lang overgestapt. Omwille van het vele thuiswerken wil ik mij niet verleggen naar Telenet …. Dat is hier in de regio helaas onstabiel :( 

• Auteur
  • Rising star
  • August 11, 2025

beste proximus 

Een paar jaar geleden  was er reclame ivm appel tv in samenwerking met de pickx app.

We zijn toen hier ook op ingegaan (alles gekocht en alles gedaan ).

De app werkt al jaren niet goed ! hier over heel veel gebeld en nooit gebeurt er iets.

Nu waren we heel blij te merken dat we op de nieuwe pickx app moesten (hopend dan alles nu zou werken )

Echter merken we dat alles nog slechter werkt ! 

je kan naar niets kijken op live tv , je kan je op namens niet bekijken.

De beelden blijven gewoon draaien . dus kan je bijna naar niets kijken ! 

Ook het 5 G netwerk rond onze woning werkt al maanden niets meer goed !!!

maar toch betalen wij mooi onze rekeningen die jullie maken , daar hebben jullie zo te merken nog geen problemen mee ?!?

graag hier eens een deftig antwoord op !

SylvainB
UX Designer
Forum|alt.badge.img
  • UX Designer
  • August 13, 2025

Dag ​@NicoAOks ,

Dus als ik het goed begrijp, je gebruikt nu dus wel de nieuwe app (zonder pickx geschreven in app icoon)?

Wat bedoel je met de beelden blijven gewoon draaien? Is het een freeze van beeld of een spinner dat je krijgt? Heb je dat bij Live/Recordings of ook bij bvb een replay?

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • August 13, 2025

@SylvainB ​@NicoAOks  Ik heb exact hetzelfde issue. Beelden blijven hangen op de spinner en na verloop van tijd freezed het beeld. Je kan het soms wel werkend krijgen als je de app minimaliseert en terug opent maar na een tijd krijg je weer een freeze.

En dit zowel bij Live TV als bij opnames.

Dus de nieuwe app is eigenlijk in mijn geval nog slechter dan de oude…

SylvainB
UX Designer
Forum|alt.badge.img
  • UX Designer
  • August 14, 2025

Dag ​@Ostberg , we zullen wat meer testen doen. We hebben het ondertussen ook zelf kunnen herproduceren. Sorry voor het ongemak, we proberen dit so snel mogelijk te fixen.

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • August 14, 2025

Dag ​@Ostberg , we zullen wat meer testen doen. We hebben het ondertussen ook zelf kunnen herproduceren. Sorry voor het ongemak, we proberen dit so snel mogelijk te fixen.

Dank je! Hopelijk komt er snel een fix...

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • August 15, 2025

Heb soortgelijk probleem met pickx app op Apple tv.

Kan de app wel openen maar als ik wil kijken blijft laden van inhoud draaien met als resultaat telkens foutmelding 1005 , geen internet.

Alle andere apps werken perfect (Netflix, youtube, prime enz .Nergens problemen.

Ook opnames kan ik niet bekijken.Dus wel app openen maar dan houdt alles op.

Alles al gedaan wat kon gedaan worden, telkens 1005 melding.

Het gaat over Apple tv 3de generatie 4K.

Nieuw platform en nieuwe pickx app

Versie pickx 1.9.0000

Versie Apple tv ios26 bèta 6 

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • August 16, 2025

V7c tv box aangesloten op tv ipv Apple tv.

Totaal geen problemen!

Zal dus niet aan netwerk liggen zoals de foutmelding 1005 op pickx  Apple tv aangeeft.

Martin
  • August 16, 2025

Neen want het werkt ook 

V7c tv box aangesloten op tv ipv Apple tv.

Totaal geen problemen!

Zal dus niet aan netwerk liggen zoals de foutmelding 1005 op pickx  Apple tv aangeeft.

inderdaad aangezien het ook werkt op tablet en smartphone

SylvainB
UX Designer
Forum|alt.badge.img
  • UX Designer
  • August 20, 2025

Ik kom eens terug om te zeggen dat we nog bezig zijn met het onderzoek. Een fix hebben we nog niet maar we beginnen nu wel meer details te vinden over de oorzaak. Hopelijk dus wel snel goed nieuws