Skip to main content
Vraag

Apple TV

• September 2, 2026
  • 4 reacties
  • 33 Bekeken

Binnenkort komt de langverwachte nieuwe Apple TV op de markt.

Ik heb hier de Android TV Box, maar zit voor de rest wel in het Apple Eco systeem (iPhone, Mac, enz...)

De vraag is of de nieuwe Apple TV zal werken op mijn Proximus TV. Ik zal dan Pickx moeten installeren op de Apple TV ?

2 Vragen :

• Zal Proximus de nieuwe Apple TV aanbieden ?
  • Is de kwaliteit beter dan de Android TV box ?

4 reacties

Martin
  • September 2, 2026

Persoonlijk zou ik wachten en eerst de kat uit de boom kijken.

normaal gezien is er geen reden dat de app niet zou draaien op de nieuwe, maar of alle problemen van de Pickx app daardoor zullen op gelost zijn, dit staat daar los van.

Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • September 2, 2026

@Henri123 veel verandering zal er niet zijn aan de Apple TV, die zal ook 4K HDR aankunnen zonder dolby vision wat nu ook al niet ondersteund wordt op de vorige Apple TV.

RolandT
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • September 2, 2026

Ik heb al een paar AppleTVs generaties gehad en de Pickx app werkte altijd wel ok, dus ik verwacht dat dit ook zo gaat zijn op de nieuwe Apple TV. Pickx app is niet de beste app in de Apple/Android store (Netflix, VRTmax, VTMgo, Play, etc werken allemaal beter en ik zie hier dat mijn huisgenoten meer naar die apps beginnen gaan). Maar de Pickx app op AppleTV is hetzelfde als de Picks app op Android. Waarom ik de Android box niet gebruik is omdat Apple TV zoveel beter is dan Android (zeker als je al in het Apple ecosysteem zit). De Apple TV heeft veel beter implementatie van HDMI-CEC (dus als ik AppleTV uit zet gaat mijn versterker uit en mijn TV uit, die Android box is minder stabiel). Netflix en andere apps starten veel sneller op Apple TV.

Martin
  • September 2, 2026

Ik denk dat het met alles het zelfde liedje is, als je op social media/fora gaat kijken, zijn er zowel die klagen over Pickx op Apple TV als op de v7 decoder enz…, maar dat wilt niet zeggen dat iedereen deze problemen meemaakt.

@RolandT hoe zit dat eigenlijk bij u met opnames via Apple TV ? (Ivm niet opgenomen, verdwijnen, niet volledig, niet afspeelbaar…..)