Skip to main content

Blijkbaar zijn er toch nog veel problemen met de v7, v7c decoders..

Heb zelf een v7c en die Is redelijk stabiel 

Voor 2de tv heb ik een Apple tv. Ervaring hiermee is enkel positief.

Beeldkwaliteit is excellent en de remote met de multie functionele knoppen werkt na enige oefening heel aangenaam.

Vergelijking tussen de twee gaat m.i.duidelijk in het voordeel van de Apple tv voor zowel stabiliteit, beeldkwaliteit en gebruiksgemak  maar dat is persoonlijk.

Ik weet ook niet of beide altijd op dezelfde, door proximus  vrijgegegeven ,pickx versie zitten .

@georges_063 

welke tvOS versie staat op je Apple TV want hier iemand  Proximus Pickx icm Apple TV 4K | Proximus Forum die problemen meldt, waarbij het hier om tvOS 17.6 gaat.

Heb nu ios 18 bèta 5 developers en uiteraard tvos18 bèta 5

Sinds kort heeft Apple de mogelijkheid om ios18 bèta voor developers te downloaden en installeren.( via instellingen , systeem, en bijwerken update software , kiezen voor bèta updates )

Intussen is ook de publieke ios18 bèta een mogelijkheid.

Voor tvos18 is er weinig gewijzigd en ik denk dan ook dat deze update weinig invloed heeft op de kwaliteit van Apple tv.

Heb nu ios 18 bèta 5 developers en uiteraard tvos18 bèta 5

Sinds kort heeft Apple de mogelijkheid om ios18 bèta voor developers te downloaden en installeren.( via instellingen , systeem, en bijwerken update software , kiezen voor bèta updates )

Intussen is ook de publieke ios18 bèta een mogelijkheid.

Voor tvos18 is er weinig gewijzigd en ik denk dan ook dat deze update weinig invloed heeft op de kwaliteit van Apple tv.

Hoi georges_063,

Heb jij ook een Apple Tv 4k? Of een ouder model? Heb al veel geprobeerd maar blijf haperingen ondervinden. De tvOS 18 had ik ook al ondertussen geïnstalleerd op mijn toestel. Kabel heb ik vandaag uitgemeten en deze is ok, hangt rechtstreeks op internet box.

Inderdaad , Apple tv 4K. Werkt perfect.Hrrn haperingen of andere storingen.Beelfresolutie ingesteld op 1080p.Is vlgs mij nog altijd de beste optie.,( ook voor v7(c) decoder. )Dus niets met HDR ,HDR 10+ of 4K.

Bedoel  Géén haperingen.

Bedoel  Géén haperingen.

Is best gek. Bij mij staan nu ook alle instellingen standaard en video op 1080p 50Hz… hopelijk vind ik nog een oplossing want zo een film volgen is haast niet mogelijk. Bij films is het het ergste. Geluid blijft wel gewoon verder gaan maar beeld stopt voor 2 seconden.

Ik weet ook niet of de software van de pickx app op Apple tv (aangegeven met 1(5.0.0) ook overeenstemt met de (bij mij) weergegeven software 5.150.2 op de decoder v7c.

Volgens mij zal die software niet volledig identiek zijn bij een decoder en een Apple TV., ik heb trouwens ergens gelezen op het frans forum dat de software voor de V7c ook niet de zelfde is als bij de V7!

Ik heb ze beide v7c ( en v7 gehad) maar heb echt geen verschil gemerkt bij de overgang.

v7c is wel iets sneller maar verder niets dat mij is opgevallen.

Bij v7 stond de software op 5.149.1 en bij installatie van v7c stond deze slechts op 5.142.1.Nadien toch nog (na enige tijd) gebracht op 5.144.1 en momenteel op 5.150.2.

Dus vlgs mij lopen de updates op v7c achter op v7.

Intussen zou 5.152.1 getest worden.

En verder wachten op nieuw platform 6.xxx.y

De chipset van de v7c is inderdaad performanter dan deze van de V7, ook op het nieuw TV platform zou het hierdoor ook wat sneller worden.

Ik heb het artikel op het frans forum teruggevonden ivm die software van de pickx app (zie onder het derde punt):

Quelles sont les nouveautés au niveau de l’app Pickx 5.142.1 ?

• Correction d’un bug empêchant l’affichage de la section VOD
  • Correction d’un bug au niveau du bouton “lecture” dans un enregistrement sélectionné
  • A partir de cette mise à jour, l’Android tvBox v7 & v7c partagent la même application (mais pas le même software)
  • Activation de l’éco-mode sur l’Android tvBox V7c

APK 5.142.1 en cours de déploiement depuis le 08 mars 2024

Via “Appletv” zit er wel wat vertraging op tegenover de tv-box van proximus.

Ik bedoel daarmee als het nieuws op de tv-box stipt op het uur begint duurt het bij “appleTV” toch nog een sec. of 10.

Reageer