Vraag

Android tv decoder

  • 11 February 2023
  • 12 reacties
  • 1184 Bekeken

Wanneer zal ik terug tv kunnen kijken op een normale manier ,vorige week contact opgenomen met proximus alles werd terug opgestart, dezelfde dag na de middag waren er weer problemen met mijn decoder, terug contact opgenomen probleem werd met wat tegenzin terug verholpen

gisteren avond terug niet meer te kijken naar mijn tv ,terug zelf alles opnieuw opgestart 

Graag zou ik wel eens tv willen kijken zonder al deze problemen , of moet ik gewoon mijn decoder terug brengen en stoppen met proximus tv

graag dringend een goede oplossing

 

 


12 reacties

@DbDn Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze maandag de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Update  april 2023 op komst → MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3 met enkele oplossingen 

Zij kunnen dan ook beslissen om een technieker te sturen bvb.

#opgenomen film terugkijken>>loopt heel dikwijls vast vast

#uitgesteld kijken loopt vaak vast

#dagelijks wegvallen van syncronisatie beeld en geluid , meerdere keren per avond.

#info via chat telkens hetzelfde verhaal van decoder resetten, kabels wisselen,bbox3 resetten enz , met als eindresultaat dat het eventjes werkt maar na 1 uur is het weer hetzelfde.

Proximus werkt eraan maar ik blijf al maanden dezelfde prijs betalen voor een slecht werkende decoder.

Begin de moed te verliezen

Nu werkt alles terug voorlopig geen storingen meer , enkel dat ik mijn tv moet aan - uitzetten met eigen afstandsbediening de proximus bediening werkt niet meer  met mijn Samsung tv 

Reputatie 7
Badge +3

@proesmansg 

Er is een update gepland voor de Android Decoder / V7 Decoder in April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

Link naar reactie (proximus.be)

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/v7-stand-van-zaken-52202?postid=670828#post670828

kijk er naar uit of er iets tussen zit over de synchronisatie van beeld en geluid

Update of niet in april, mijn android box blijft raar doen.

Komt nu automatisch in eco mode

Start op-valt uit-start op-…. na een aantal minuten wordt het stabiel

Beeld en klank lopen regelmatig niet synchroon, ideaal om liplezen te leren

Regelmatig gebeld naar helpdesk, een reset helpt tijdelijk maar problemen komen terug.

Over dat liplezen kan ik meepraten .Ik moet regelmatig van kanaal wisselen om terug gelijk te schakelen , Wanneer dit probleem gaat opgelost zijn weet ik niet maar proximus zwijgt als een graf.

Reputatie 7
Badge +4

@proesmansg @ludo_032 Het probleem met beeld en geluid dat niet helemaal gelijk loopt, is nog niet helemaal opgelost met de laatste update. In de volgende update zal dit nog verder opgelost worden. Dit wordt zeker nog verder opgevolgd. Onze excuses voor de hinder. 

Energieverbruik van je TV-Box

bedankt voor de reactie daar ik thuis alles in twijfel had gebracht zoals kabels , bbox uitgangen enz .

Het wordt wel tijd dat dit probleem gefixt wordt want het is toch een probleem dat al lang aansleept zonder enige compensatie van proximus niettegenstaande mijn dure abbo.

Met dank

Guido

Na weken van verhakkeld beeld, out of sync beeld/klank, alles volledig gereset van de internet box tot de decoder tot de powerlines… Leek een weekje stabieler tot… er gisteren plots de melding verscheen dat er een nieuwe versie geïnstalleerd ging worden… 

Vanavond weer prijs zoals voorheen… Reeds 3 maal Android tv box herstart als de powerline (die trouwens geen probleem stelt: laptop bij wijze van test met kabel op zelfde powerline aangesloten, kan perfect YouTube en dergelijke streamen op moment dat de box de soep in draait)… 

Stilaan klaar voor psychiatrie… 

Reputatie 7
Badge +4

@Kenny_013 Ik heb op je andere post met deze vraag al geantwoord. Als je je profiel aanvult, kunnen we dit voor je nakijken. 

sommige dagen werk alles perfect , momenteel weer een  ramp , mijn 2 de decoder ( oude decoder die ik zeker blijf houden ) heeft nooit een probleem .TV via mijn laptop geeft ook geen enkel probleem .Ik twijfel aan de capaciteit van de  processor van de  android decoder .

Reageer