Vraag

Android TV Bluetooth connectie

  • 17 January 2024
  • 5 reacties
  • 162 Bekeken

Recent mijn oude TV decoder moeten vervangen. In de plaats kreeg ik een Android TV decoder (v7°. Bij de installatie werkt alles prima maar gezien er geen aansluitmogelijkheden meer zijn om via een kabel mijn versterker aan te sluiten schakelde ik de verbinding in via bluetooth. Gevolg: haperend geluid bij TV kijken, geen klank bij beluisteren digitale radiozenders, synch beeld en geluid loopt verkeerd, kan een een gehuurde film niet meer afspelen, …
Als ik de bluetooth-verbinding verwijder dan loopt alles weer goed.
Andere bluetoothverbindingen naar mijn versterker verlopen uitstekend (GSM, laptop, tablet,...).
Ik vermoed dat de androidsoftware op de decoder niet up te date is.


5 reacties

je kan altijd al eens controleren of er updates zijn

⚙️(instellingen) > “Support” > “controleren op updates”

Er zijn geen updates beschikbaar.

heeft je versterken andere mogelijkheden om audio aan te sluiten zoals: 

  • Optische SPDIF-ingang
  • HDMI  Ingang , zodat je via HDMI-ARC uitgang van je TV op je versterker zou kunnen aansluiten

 - Of zoals iemand hier ook gemeld heeft dat het via deze omvormer ook werkt 

→ Audio omvormer - Ingang 1: Toslink female Ingang 2: Coaxiaal female Uitgang: 2x Tulp female (allekabels.be)

 - Iemand anders heeft deze gekocht om zijn koptelefoon aan te kunnen sluiten

→ Sounix Digitaal naar Analoog Converter - 192KHz - DAC - Coaxiaal naar Analoog - Audio... | bol

Mijn TV zelf kan ik aansluiten op mijn versterker, maar de Android TV decoder niet. Indien ik wil luisteren naar de digitale radio, dan zou ik gans de tijd ook mijn TV moeten laten spelen… Toch absurd dat ik zaken zou moeten gaan aankopen door de vervanging van een decoder die wel alles had door één die zogezegd beter is maar functionaliteiten heeft die niet naar behoren werken!

Recent mijn oude TV decoder moeten vervangen. In de plaats kreeg ik een Android TV decoder (v7°. Bij de installatie werkt alles prima maar gezien er geen aansluitmogelijkheden meer zijn om via een kabel mijn versterker aan te sluiten schakelde ik de verbinding in via bluetooth. Gevolg: haperend geluid bij TV kijken, geen klank bij beluisteren digitale radiozenders, synch beeld en geluid loopt verkeerd, kan een een gehuurde film niet meer afspelen, …
Als ik de bluetooth-verbinding verwijder dan loopt alles weer goed.
Andere bluetoothverbindingen naar mijn versterker verlopen uitstekend (GSM, laptop, tablet,...).
Ik vermoed dat de androidsoftware op de decoder niet up te date is.

Hier hetzelfde probleem. nieuwe bleutooth box storing bij koppeling met de decoder androidtv. Al de rest werkt perfect hier koppelen gsm tablet etc. Bij de instellingen is niks te updaten nee nee problemen da ist !!!

Reageer