Beantwoord

Android 7.1 geen stream

  • 17 februari 2019
  • 57 reacties
  • 811 Bekeken

Gisteren mijn A95X R2 aangesloten en de laatste versie Belgacom TV (release 31/01/19) geïnstalleerd.
App start op, tv gids verschijnt maar kan niets bekijken "streaming niet beschikbaar"
Of via wifi of lan blijft hetzelfde, locatie staat open voor de app, tijdzone Brussel. Andere Belgische streaming apps werken, stevie, vtm, vrt.nu
Onderwerp is hier al verschillende keren gepasseerd maar nog geen enkele oplossing is publiek gezet.
icon

Beste antwoord door familievandesype 12 januari 2020, 12:01

In hun algemene voorwaarden voor de Proximus Pickx app staat dit: https://www.proximus.be/dam/jcr:71f0d9df-513f-4cb0-96e3-5111cc9b4519/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/gc_Proximus_TV_App_trial_nl_proximus~2019-06-14-14-15-46~cache.pdf (ze spreken over een ontvangsttoestel met internet daar valt normaalgezien een android box ook onder). Maar bij hun opsomming geven ze maar enkel de voorbeelden pc,tablet,smartphone. Hier wordt gesproken over de nodige rechten die je moet geven aan de Pickx app:

Proximus Pickx

Proximus

Rechten voor alle versies van deze app weergeven

De app heeft toegang tot:

4rkEm_eN4F8lAtqf1avrqAQ49_IjMjRduxI5szmftCXmKzSaLsNScjM5DSGQp2qtI5R_fqj8j7aJi_G3dg=s20-rwLocatie

  • precise location (GPS and network-based)

U-_SG8pHTsqU_IyZTGQRkVMdLaAUeq1OnKGrB06KHF1z7vkkIQK3iF0HcbfTe1RnGlh-ajnZkbphl2W3Gdk=s20-rwInformatie over wifi-verbinding

  • view Wi-Fi connections

Overig

  • receive data from Internet
  • control vibration
  • view network connections
  • full network access
  • prevent device from sleeping

Hier kan je zien hoe je dit kan instellen: https://support.google.com/googleplay/answer/6014972?p=app_permissions&rd=1 

Bekijk origineel

57 reacties

Wordt android TV box al ondersteunt, want dit wordt ook niet ondersteunt door proximus voor smart TV's bvb...!
NB: een antwoord van Prox kan je hier ten vroegste verwachten morgen als ze terug langskomen.
De box is in feite een tablet zonder eigen scherm en de app is geschikt voor mijn toestel. Het zijn nog topics met hetzelfde probleem die opgelost geraakt zijn maar waar de oplossing "geheim" gehouden wordt.
Inderdaad, dan komt de melding van de Prox medewerkers dat ze een kleine aanpassing gedaan hebben en om opnieuw te proberen, waarbij het dan dikwijls opgelost is, dus ik hoop dat je morgen de zelfde melding krijgt en het hiermee dan ook opgelost is ☺
Een werkweek later en geen enkel reactie, slechte wil omdat ik geen decoder gebruik voor mijn derde tv?
Proximus weigert een derde decoder omdat ik "te ver" woon, dus MOET ik een andere oplossing vinden en in geval van nood zelfs veranderen van provider.
Vast telefonie, digitaal televisie, internet, 4 mobile abonnementen en blijkbaar wil Proximus mij niet helpen.
Zwak, heel erg zwak.
Reputatie 7
Badge +4
De proximus tv app zal inderdaad niet werken op de android tv box, enkel op smart phone en tablet; zie : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_install/particulieren/support/televisie/proximus-tv-applicatie/van-start-met-de-proximus-tv-app/hoe-krijgt-u-tv-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html
Mijn tv-box is een computer met android als besturingssysteem, wordt weergegeven in de lijst van aan mijn tv account toegevoegde toestellen en zou dus ook gewoon moeten werken.
Ik had verleden jaar eventjes hetzelfde probleem op mijn android tablet, dus de no stream melding, maar dit had zich vanzelf opgelost.
Ik kan geen enkel reden verzinnen waarom mijn android box niet zou moeten kunnen werken.

Is dat hier opgelost? zit met hetzelfde probleem

Nee, tv vlaanderen, vtm go, stevie en telenet werkt perfect, zelfs in het buitenland op wifi, getest verleden jaar in Spanje op hotel.

Enkel Proximus ligt dwars en je wordt van een muur naar een ander gestuurd.

Blijkbaar willen zij niet dat je je eigen android box zou grbruiken.

Proximus medewerkers zouden best eens navragen bij de specialisten ter zake of het binnenkort voorzien is dat de app op android box kan draaien en eigenlijk ook de zelfde vraag of er app in de maak is die binnenkort kan draaien met TV’s die android ondersteunen.

In ieder geval ‘t zal pas voor maandag zijn dat er eventueel een reactie kan komen van de proximus forum medewerkers.

Tja, proximus is nog steeds een semi staatsbedrijf…

De mentaliteit is nog niet veel veranderd blijkbaar.

Hoe kan ik den dag doorbrengen zonder iets te doen...

Ik ken ook geen details in hoeverre de eigen Proximus IT’ers zelf en hoe diepgaand aan het ontwerpen/bijsturen/debuggen van de pickx app werken, wordt er ook een deel uitgegeven buitenhuis, net zoals het bv forum hier uitbesteed werd aan firma buitenhuis , enfin ik ben daar wel curieus in maar of zelf al die details zullen/wille doorspelen dat is weer een ander paar mouwen :wink:

Proximus medewerkers zouden best eens navragen bij de specialisten ter zake of het binnenkort voorzien is dat de app op android box kan draaien en eigenlijk ook de zelfde vraag of er app in de maak is die binnenkort kan draaien met TV’s die android ondersteunen.

In ieder geval ‘t zal pas voor maandag zijn dat er eventueel een reactie kan komen van de proximus forum medewerkers.

Mijn vraag staat hier nu 10 maanden en tot heeft nog geen enkel medewerker van Proximus de moeite gedaan om te reageren.

Als je belt komen ze met de standardreacties: laatste update installere, resetten, b-box rebooten, zij rebooten mij bij hun, maar tot een oplossing komen ze niet.

 

Reputatie 3
Badge +1

En SamuelD dan hierboven 10 maanden geleden. 

En SamuelD dan hierboven 10 maanden geleden. 

Verwijzing naar een website waar volgens hem zou staan dat een setup box niet ondersteund zou worden en waar dit nergens staat.

Bekijk mijn reactie erop, want waarom staat mijn box dan in de lijst van toegevoegde apperaten?

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik ken daar niks van .  ik wilde maar enkel zeggen dat iemand van proximus wel had gereageerd, en jij beweerde het tegenover gestelde. Ik wil wel begrijpen dat jij liever een oplossing ziet voor uw probleem, maar ze bestaat blijkbaar niet voor het ogenblik. Ik wil wel met u meewenen, of bidden, of nog eens naar de mis gaan. Maar dat zal allemaal niet helpen. Bellen naar de helpdesk heeft geen zin, en ze mogen geen specialist aan de telefoon doorgeven. Indien het voor u en anderen echt zeer belangrjk is zou ik een brief schrijven naar de CEO van Proximus. 

Reputatie 5
Badge +2

In hun algemene voorwaarden voor de Proximus Pickx app staat dit: https://www.proximus.be/dam/jcr:71f0d9df-513f-4cb0-96e3-5111cc9b4519/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/gc_Proximus_TV_App_trial_nl_proximus~2019-06-14-14-15-46~cache.pdf (ze spreken over een ontvangsttoestel met internet daar valt normaalgezien een android box ook onder). Maar bij hun opsomming geven ze maar enkel de voorbeelden pc,tablet,smartphone. Hier wordt gesproken over de nodige rechten die je moet geven aan de Pickx app:

Proximus Pickx

Proximus

Rechten voor alle versies van deze app weergeven

De app heeft toegang tot:

4rkEm_eN4F8lAtqf1avrqAQ49_IjMjRduxI5szmftCXmKzSaLsNScjM5DSGQp2qtI5R_fqj8j7aJi_G3dg=s20-rwLocatie

  • precise location (GPS and network-based)

U-_SG8pHTsqU_IyZTGQRkVMdLaAUeq1OnKGrB06KHF1z7vkkIQK3iF0HcbfTe1RnGlh-ajnZkbphl2W3Gdk=s20-rwInformatie over wifi-verbinding

  • view Wi-Fi connections

Overig

  • receive data from Internet
  • control vibration
  • view network connections
  • full network access
  • prevent device from sleeping

Hier kan je zien hoe je dit kan instellen: https://support.google.com/googleplay/answer/6014972?p=app_permissions&rd=1 

Ik ken daar niks van .  ik wilde maar enkel zeggen dat iemand van proximus wel had gereageerd, en jij beweerde het tegenover gestelde. Ik wil wel begrijpen dat jij liever een oplossing ziet voor uw probleem, maar ze bestaat blijkbaar niet voor het ogenblik. Ik wil wel met u meewenen, of bidden, of nog eens naar de mis gaan. Maar dat zal allemaal niet helpen. Bellen naar de helpdesk heeft geen zin, en ze mogen geen specialist aan de telefoon doorgeven. Indien het voor u en anderen echt zeer belangrjk is zou ik een brief schrijven naar de CEO van Proximus. 

Als ik Proximus bel en mijn probleem uitleg is niemand die zegt dat een android box een niet toegestaan toestel zou zijn, het is in feite ja ook een tablet zonder eigen scherm.

Zoals eerder geschreven had ik hetzelfde probleem eventjes ook op mijn tablet na een update maar dit heeft zich vanzelf opgelost.

Ik kan pickx ook niet gebruiken via de webbrowser, deze van de smart tv is verouderd en als ik het via de box probeer stuurt de website mij naar de app omdat mijn os op android draait. 

 

Als proximus zelf al meer dan eens zegt/beweert hier en op hun andere socials in antwoord op vragen van klanten, dat de app niet werkt op android box, ja dan veronderstel ik toch dat je niet veel verder moet zoeken, want de proximus medewerkers zouden maar al te graag kunnen antwoorden hier dat er bevoorbeeld aangewerkt wordt of dat het voor binnenkort voorzien is ….. 

Als proximus zelf al meer dan eens zegt/beweert dat de app niet werkt op android box ja dan veronderstel ik toch dat je niet veel verder moet zoeken want de proximus medewerkers zouden maar al te graag kunnen antwoorden hier dat er bevoorbeeld aangewerkt wordt of dat het voor binnenkort voorzien is ….. 

Daar gaat het over, niemand van Proximus beweerd dat de android box niet mag, het heeft hier net iemand de agw geplaatst en mijn box voldoet aan alle voorwaarden.

Reputatie 3
Badge +1

Op een franstalig proximusforum lees ik blijkbaar dat dit probleem zou opgelost worden voor de V7 decoder en enkel voor klanten met een abonnement familus, tuttimus en epic. Wanneer? Dat staat er niet bij, dat weet men niet. Ik ben nog maar aan een V5, en ze beginnen dacht ik met de V6. 

@Harald_02 Het gaat er niet om dat het niet mag, dat zou op een tv met android ook mogen, maar tussen mogen en dat het mogelijk is toch een verschil :wink:

 

Ik zie dat als oplossing / beste antwoord   het antwoord van 
familievandesype
wil dit nu zeggen dat het wel werkt of niet 

Als ik Proximus vergelijk met de anderen zijn dit toch een stelletje amateurs.“Hun”software is moedwillig niet aangepast aan de moderne aplikaties.De app werkt redelijk goed tot men het programma wil streamen op androidbox. Zelfs opnemen is mogelijk.De website is een ramp!

Het probleem hier is blijkbaar van slechte wil.Is naar het schijnt in een mum van tijd op te lossen, en heeft niets met android te maken, zij houden de stream tegen volgens mijn info, als die liegen lieg ik ook, maar kan dit wel geloven.

Begrijp niet waarom ze dit willen tegen houden.Of eigenlijk wel.Maar werkt wel in hun nadeel.

Mensen gaan andere oplossingen zoeken, zoals ik.

Wie met een android box begint te werken en een beetje zijn weg daarin vindt komt al vlug tot de vaststelling dat men geen tv abonnement meer nodig heeft.

Zelfs legaal zijn bijna alle Belgische kanalen te ontvangen.En een VPN verbinding kost ook niet veel meer.

Als men zo verder doet zal men nog veel klanten verliezen...

Reputatie 5
Badge +2

Hier staan de voorwaarden om een app voor een android box/android tv te maken:  https://developer.android.com/training/tv/start  , het is ook Google die een speciale certificatie vraagt voor Android TV apps: https://developer.android.com/docs/quality-guidelines/tv-app-quality Proximus zal eerst voorrang geven aan de decoder V7 en nadien zou het moeten werken op android tv’s, want V7 draait op Android TV. De V7 is nog in testfase dus binnenkort meer hoop.Dat is pure strategie.

Ik kan perfect van mijn android phone streamen naar mijn tv box, ik kan perfect terzelfden tijd mijn 2 decoders gebruiken en de app gebruiken op 2 tablets, een smartphone en de laptop, maar Proximus weigerd mij een derde decoder en blokkeerd de stream naar mijn android box.

Ze zijn van plan om een eigen android box als "decoder" te lanceren en willen blijkbaar niet dat je je eigen box zou gebruiken.

Zoals gezegd, bij Telenet kan je hun app wel gebruiken op een setup box, vtm go en stevie alsook tv vlaanderen net hetzelfde, enkel Proximud ligt dwars.

Op mails naar Proximus en de ontwikkelaars van de app krijg je geen reactie en hun technische dienst weet er geen raad mee.

Ter info, heeft niets met deze topic te maken, maar illustreert waar ik zo reageer en hun arrogantie beu ben.

Ben al meer dan 40 jaar klant.

Ben één van de eersten met een pack van “internet+telefonie+ tv” en kreeg daar bij “multi NL boeket”.

Na enige tijd begon men met het “voetbal”.Ik kon dat inwisselen voor dat boeket.

Heb zo jaren bezig geweest...tot december.Geen voetbal meer….

gechat, gebeld enz...weken aan een stuk.Hun antwoord?

“Meneer dat kan niet, u hebt nooit voetbal gehad!!!Hallooo wat zegt u?

Tot ik iemand aan de lijn kreeg die mij vertelde dat men met “mijn voetbal” gestopt is.

Is nu “all sports” en ik had dus geen voetbal.Halloo?

Blijkbaar heeft men mij wel voetbal doorgegeven maar op de facturen stond nog altijd multi NL boeket, wat ook lang niet meer bestaat, maar mag er wel voor betalen….enfin kreeg er wel voetbal voor.Wie leest die facturen, zolang de prijs normaal is???

Hallooo, “dit kan niet meneer”!!!! U hebt nooit voetbal gehad.

Toen ben ik stillekes beginnen overkoken en devolgende medewerker heb ik gezegd doe wat je wil maar ik moet mijn voetbal terug hebben.

 

Nieuw hoofdstuk.

Krijg een factuur van verandering van pakket...Familus + voetbal + NL BOEKET !!!!!  € 126.

Halloo… Ik moet gene familus en geen boeket!!!! en €126!!!

“Meneer dat kan niet meer, wij bieden uw vroegere pakket niet meer aan…...Halloooo?????

Die € 126 ??? “Ja meneer administratie hé” Hallooo, dat multi NL zullen we dan schrappen.

Ja meneer dat gaat u nu wel een beetje meer kosten...Maar we zullen zien of we u wat “ tijdelijk “ kunnen compenseren.

Ben naar de dokter moeten gaan voor kalmeringspillen….weer kosten:drooling_face:

Dank u proximus.

 

 

 

 

Reageer