Vraag

alleen tv zonder andere opties


Reputatie 2

Beste,

 

mijn schoonvader (klantnummer 707***) heeft momenteel een flex abonnement met tv, internet en vaste lijn.

Hij vraagt zich af of het mogelijk is om alleen tv te hebben, zonder internet en zonder vaste lijn.

Ik vind spijtig genoeg geen duidelijk antwoord op de website van Proximus.
Indien het kan, wat zijn dan de opties en wat zou het dan kosten,

Hopend op een spoedig antwoord,

met vriendelijke groeten 

Ruud Warmoeskerken

 

 


31 reacties

Het is niet veilig om je maiadres te delen op een openbaar forum zoals hier.
Binnen het uur na je post kan je je bericht nog verwerken. (3 puntjes rechts onder je bericht)


Wat je vraag betreft:
Mijn moeder (overleden 2022) had een tijdje een tv abonnement en vaste lijn bij Proximus. Dus het was alleszins mogelijk. Of er bij Proximus nog (uitsluitend) tv-abonnementen aangeboden worden weet ik eigenlijk niet.
Bij mijn weten is enkel bij TV VLAANDEREN mogelijk om een TV abonnement zonder internet of telefonie af te sluiten.

Reputatie 6
Badge +2

En bij de concurrentie uit Mechelen. 

@Rudolf30 Ter info: tenzij ik mij vergis en dan kunnen de PX moderatoren mij morgen corrigeren, bestond dit alleen vroeger (wat Mutlie ook aangehaald heeft), maar er bestaat wel een Light versie:

De Light TV-optie is enkel beschikbaar bij “Flex Internet + Mobiel pack”  tegen een extra kostprijs van € 9/maand. De Light TV-optie is voor mensen die niet per se nood hebben aan traditionele TV en genoeg hebben aan TV kijken via Pickx app en via onze Proximus Pickx website.
De Light TV-optie:

  • 32 populairste zenders (regionale kanalen + radiozenders)*
  • Pickx app
  • Geen TV-optie beschikbaar
  • TV Replay (36u) & opnemen mogelijk
  • Geen decoder: TV enkel via de Pickx app & Web

*La Une, Tipik, La trois, TF1, Plug RTL, Club RTL, RTL, AB3, TV5monde, ABxplore, Arte, C8, LN24, France 2, France 3, Vtmkids, Vtm, Vtm 2, Vtm 3, Vtm 4, Vtm Gold, Één, Canvas, Ketnet, Play 4, Play 5, Play 6, Play 7, BRF, National Geographic, Nickelodeon, MTV.

TBI: Kijk TV met Telenet TV iconic - Telenet & Telenet TV kijken met/zonderTV-box/digicorder

En bij de concurrentie uit Mechelen. 

TV + Internet is het minimum volgens mij bij TN

Reputatie 5
Badge +2

En bij de concurrentie uit Mechelen. 

TV + Internet is het minimum volgens mij bij TN

met een digicorder is er geen verplichting van internet bij enkel tv, je krijgt wel een modem maar daar zit geen gewoon internet op.

voor de tv box heb je wel internet nodig, maar zou dan een digicorder of digibox opteren.

Reputatie 5
Badge +2

*La Une, Tipik, La trois, TF1, Plug RTL, Club RTL, RTL, AB3, TV5monde, ABxplore, Arte, C8, LN24, France 2, France 3, Vtmkids, Vtm, Vtm 2, Vtm 3, Vtm 4, Vtm Gold, Één, Canvas, Ketnet, Play 4, Play 5, Play 6, Play 7, BRF, National Geographic, Nickelodeon, MTV.

VTM Kids bestaat niet meer dat is ondertussen waarschijnlijk VTM 90’s

En bij de concurrentie uit Mechelen. 


Wel de keuze voor een light versie met of zonder decoder, volgens mij,  maar altijd met (beperkt) internet.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Rudolf30 enkel TV is bij Proximus niet mogelijk. Groetjes, Heidi

Reputatie 6
Badge +2

En bij de concurrentie uit Mechelen. 

TV + Internet is het minimum volgens mij bij TN

Ik ben het levend bewijs dat bij TN je enkel TV kunt hebben met huur van een digibox. Zonder modem, zonder digirecorder.

@Cvanloon 
Oké, maar dezelfde situatie heb ik hierboven toch beschreven? Mijn moeder HAD tv bij Proximus, maar dat kan niet meer (nieuw) worden aangevraagd.
Op de website van TN vind ik alleszins niet terug dat je TV kan kiezen zonder internet.
Dus logische vraag: Sinds wanneer? Want als jij in een (jarenlange?) bestaande situatie zit is het toch mogelijk dat de keuze niet meer mogelijk is de dag van vandaag.

Reputatie 6
Badge +2

Sinds wanneer? Sinds 20 jaar.

M.a.w., we mogen al zeker zijn dat een uitsluitend tv-abonnement niet meer mogelijk is met de 2 grote spelers PX (bevestigd door @HeidiE) en TN.



Tv kijken zonder internet

met een digicorder of digibox is er geen verplichting van internet bij enkel tv, je krijgt wel een modem maar daar zit geen gewoon internet op.

voor de tv box heb je wel internet nodig.

!

Je moet toch maar enkel betalen voor “TV” en niet voor internet aangezien met een digicorder of digibox er geen verplichting van internet is bij enkel tv, je krijgt wel een modem maar daar zit geen gewoon internet op

TN heeft een optie zonder digibox. Je hebt dan de Telenet TV-app nodig en een recente Smart TV, of Android of Apple TV. Moet je daarvoor dan geen (apart) internet?

 



Even de vraag herhalen:

“Hij vraagt zich af of het mogelijk is om alleen tv te hebben, zonder internet en zonder vaste lijn”.

Reputatie 7
Badge +1

TN heeft een optie zonder digibox. Je hebt dan de Telenet TV-app nodig en een recente Smart TV, of Android of Apple TV. Moet je daarvoor dan geen (apart) internet?

 



Even de vraag herhalen:

“Hij vraagt zich af of het mogelijk is om alleen tv te hebben, zonder internet en zonder vaste lijn”.

@Mutlie Naar TN bellen dan weet je het gelijk wat TV Vlaanderen betreft alleen via Internet of satelliet, zie foto. Ik heb via satelliet vanwege mobilhome. Dit is inclusief TV app voor 5 toestellen, via internet 😉

Reputatie 7
Badge +1

@Mutlie . Sorry foto vergeten 😉

 

Ik hoef toch niet te bellen? Ik ben de vraagsteller niet. 😎
Maar in ieder geval, je bevestigt wat ik al schreef: enkel bij TV Vlaanderen kan het.

Wie mijn link volgde ziet een overzicht van de mogelijkheden, voorafgegaan door deze tekst:

 

Kan het duidelijker?

@Rudolf30 ,

Bij Telenet kan je  ook enkel nog kijken via de kabel en zonder internet abo.

Kabeltelevisie kijken is ook mogelijk zonder extra kastje. Je sluit dan de coax kabel rechtstreeks aan op je televisie en gebruikt een smartcard van je provider. Deze schuif je in een CI+ module, die in je televisie past. Hiervoor heeft je televisie een ingebouwde DVB-C tuner en een CI+ aansluiting nodig.10 jan 2024.

Wil je op één van je televisietoestellen tv kijken zonder decoder, tv-app of tv-kaartje van Telenet? Dat kan via ons compact tv-signaal. Daarmee ontvang je analoge tv-zenders in SD-beeldkwaliteit. De meeste dunne televisies die jonger zijn dan 10 jaar kunnen het compact tv-signaal ontvangen. Je moet dit wel eenmalig instellen op je tv.

 

Telenet is  volgens mij nog de enige aanbieder van analoog signaal. Het aantal zenders is ook beperkt.

Mvg 

Artie


Volgens VRT Nieuws is analoog TV kijken stopgezet op 1 decmber 2021.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/29/einde-van-een-tijdperk-analoge-televisie-op-sneeuw-vandaag/

En ook volgens Radio2

https://radio2.be/lees/6-vragen-en-antwoorden-over-het-einde-van-de-analoge-tv

De CI+ module wordt alleszins niet gepromoot en vind ik nergens terug als ik rechtstreeks naar de TN website ga. Wel als je in google er rechtstreeks naar zoekt.
Hoe je eraan komt? In de shop schijnt het. En je hebt een kabelabonnement nodig.
Dus de kabel moet er nog liggen?
 

Reputatie 7
Badge +1


Volgens VRT Nieuws is analoog TV kijken stopgezet op 1 decmber 2021.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/29/einde-van-een-tijdperk-analoge-televisie-op-sneeuw-vandaag/

En ook volgens Radio2

https://radio2.be/lees/6-vragen-en-antwoorden-over-het-einde-van-de-analoge-tv

De CI+ module wordt alleszins niet gepromoot en vind ik nergens terug als ik rechtstreeks naar de TN website ga. Wel als je in google er rechtstreeks naar zoekt.
Hoe je eraan komt? In de shop schijnt het. En je hebt een kabelabonnement nodig.
Dus de kabel moet er nog liggen?
 

@Mutlie . Heb op de Telenet website gekeken en daar staat kabeltelevisie, € 21,32 nog steeds als apart item, zie bijlage. Hoe wat of het nog klopt zou ik niet weten. Er moet altijd een coax kabel liggen. Dat is TN.
 

 

Reputatie 7
Badge +1

@Mutlie Hier de link van de CI module https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-tv-met-een-kaartje/

Maar in de prijslijst???
 

En die link had ik gevionden via google, zoals ik zei, als je er rechtstreeks op zoekt.
Maar installeren, akkoord, maar verder? Hoe geraak je eraan? Veel ontbrekende info zou ik zeggen.

Reputatie 7
Badge +1

@Mutlie Klopt veel ontbrekende info. Maar als je in iets geïnteresseerd bent is de beste manier om te bellen naar een provider die hier mee werkt. Zou wel willen dat PX met een CI module zou werken voor een 2 de TV CI module aankopen En dan ben je van de 2 de decoder af. Maar PX doet dit niet elke maand krijgen ze €8 huur 🤔😉 TN heeft volgens mij deze optie wel, maar dan zit je wel zonder TV-Relay. Werkt ook niet bij TV Vlaanderen schotel tv met CI module die wij hebben in de mobilhome. Terwijl de apps van TV Vlaanderen dit wel hebben.

Ik dacht er wat laat aan, maar in 2021 definitief stoppen met analoog (lees: kabeltelevisie) volgens de nieuwssites. En nu nog in de prijslijst? Ergens mis ik iets.

Tenzij de CI+ module eigenlijk werkt (zenders ontvangt).via de kabel. Dat zou dan wel passen in de prijslijst.
En dan heb je wel nog de module nodig, maar daar vind ik al geen recente prijs voor.
Als ik probeer te volgen (via Coolblue) moet ik eerst zoeken (bij telenet) of mijn tv compatibel is. En dat is ie. En dan? Daar stopt alles en moet je zelf initiatief nemen. Geen hulp meer.
Naar de TN winkel waarschijnlijk. Willen ze het nog wel verdelen?

Maar ik heb geen Ci+ module nodig. Dus?

Hier meer info via Telenet website.

 

 

Mvg Artie

Reageer