Skip to main content
Vraag

Afstandsbediening registreert knop meermaals

• August 19, 2026
  • 4 reacties
  • 29 Bekeken

Sinds een maand geleden hebben we regelmatig problemen met onze afstandsbediening van onze V7 decoder. Bij het drukken op bvb een navigatietoets (links, rechts, boven, onder) verspringt de menu selectie niet 1 item maar meerdere. Als we de stroom uit de decoderweghalen om zo een herstart te forceren is het probleem meestal opgelost. Ik heb al eens de afstandsbediening getest, Bluetooth opnieuw gekoppeld, etc... Maar zonder succes.

Enige tips? 

4 reacties

Martin
  • August 19, 2026

@Stijn.V heb je de batterijtjes al eens vervangen ook?

Bedoel je met “Ik heb al eens de afstandsbediening getest, Bluetooth opnieuw gekoppeld, etc..”
dat je de afstandsbediening ook al eens gerest hebt en terug universeel gemaakt ?

Is het alleen met de ronde navigatieknop dat het gebeurt?

TIP: (indien dit nog niet gebeurd is)

Vul uw gegevens vooraf aan in uw → ForumProfiel voor de PX moderatoren die op het forum morgen terug langskomen.
Zo vermijdt u dat de medewerker deze gegevens later nog apart moet opvragen, wat de behandeling van uw vraag kan vertragen.
Indien u het nodig vindt, kunt u in het privéveld "Ticket" bijkomende relevante informatie toevoegen.
Deze gegevens in privévelden zijn om wille van Privacy uitsluitend zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Andere forumgebruikers kunnen ze niet raadplegen.
Klik daarna onderaan op "Sla wijzigingen op".
Laat hier even weten wanneer dat gebeurd is.

• Apprentice
  • August 19, 2026

Enkel de ronde knop inderdaad. We kunnen wel nog een zender selecteren met de cijfers. Het maakt niet uit of we in de proximus TV omgeving zitten, of in een app zoals netflix.

Ik heb deze al universeel gemaakt, zodat hij infrarood zicht nodig heeft, en daarna opnieuw gekoppeld via bluetooth.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • August 19, 2026

Op de V7C heb ik dat met ALLE keuze knoppen! Het is alsof de latentietijd niet gezet is … net zoals op een computer toetsenbord, één keer een toets drukken en je hebt meteen 5-6 letters staan. Meest opvallend met de volume toets, één keer drukken en je zit 3-4 stappen op of neer. Was zo van in het begin. Heb dat hier gemeld, geen reactie. Is het daardoor dat vol+ (+) sub om het volume van de decoder te zetten niet werkt? (Ging wel op de ingeleverde V7!)

Martin
  • August 19, 2026

@Stijn_047 
Eens nieuwe batterijtjes steken heb je warschijnlijk ook al gedaan.
Heb je dit ook voor als hij in infrarood werkt?

Enkel de ronde knop inderdaad. We kunnen wel nog een zender selecteren met de cijfers. Het maakt niet uit of we in de proximus TV omgeving zitten, of in een app zoals netflix.

Ik heb deze al universeel gemaakt, zodat hij infrarood zicht nodig heeft, en daarna opnieuw gekoppeld via bluetooth.