Skip to main content
Vraag

afstandsbediening

• September 3, 2026
  • 56 reacties
  • 395 Bekeken

Toon eerste bericht

56 reacties

Mutlie
  • September 7, 2026

cf. de reactie van ​@kdewilde  hierboven helpt dat maar kortstondig.

Martin
  • September 7, 2026

Inderdaad daarom had ik hem ook deze morgen als hij belde gezegd, laat mij het in ieder geval direct weten moest de miserie opnieuw beginnen. 
Ondertussen weten we ook al langer dat wat bij de één niet werkt soms bij anderen wel werkt en vice versa.

• Rising star
  • September 8, 2026

Mijn afstandsbediening heeft een probleem met het opstarten.  Ik moet verschillende keren zogezgd aan en uitdrukken vooraleer de tv aanspringt.  Ik zie op de decoder dat deze uit en aangaat (roed lampje).  Decoder werd reeds gereseted.  De afstandsbediening werd gereseted, ontkoppeld en opnieuw gekoppeld en tevens compatibel gemaakt als universele afstandsbediening.  Dit alles echter zonder aarde aan de dijk, probleem blijft bestaan.  Telkens opnieuw een aantal keren aan/uit tot het wil werken.

Martin
  • September 8, 2026

@bertp454 Vermeld best ook of je een V7 of een V7c decoder hebt, mogelijks kan dit een rol spelen.

• Rising star
  • September 8, 2026

Bedankt Martin voor je info.  Het betreft een Android en op de sticker onderaan de decoder staat V7.  

Martin
  • September 8, 2026

@bertp454 Ja dan is het duidelijk niet alleen bij de V7c maar ook bij de v7 dan, dat dit voorvalt.
NB: De v7c heeft een ronde knop vooraan en de V7 niet.

Hopelijk kan een Proximus moderator morgen meer info geven of dit een gekend probleem is ondertussen, want die meldingen komen de laatste tijd regelmatig binnen op het forum.

• Rising star
  • September 8, 2026

Nogmaals bedankt Martin.  Mijn decoder heeft geen ronde knop en is het wel degelijk een V7.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • September 9, 2026

@Luciano van As Er zal morgen een nieuwe afstandsbediening thuis geleverd worden. 

@bertp454 Of je Tv automatisch aanspringt als je de decoder aanzet kan je instellen in je decoder. Meer info hierover vind je hier

Problemen bij het zappen na de nieuwe update zijn hier nog niet gekend. Als je dez problemen blijft hebben nadat je je toestellen (modem en decoder) hebt herstart zonder dat je te lang op de knopjes duwt, mag je ons hier zoveel mogelijk info doorgeven zodat we het verer kunnen onderzoeken. 

• Rising star
  • September 9, 2026

Mijn probleem is eerder dat mijn tv niet aangaat als ik op de Proximus toets druk,  HDMI cec staat toch aan.  Ik moet verschillende keren op deze knop drukken voordat de tv en decoder aangaat.

Van harte bedankt Hadewych, ik zie er al naar uit! 

Martin
  • September 9, 2026

Mijn probleem is eerder dat mijn tv niet aangaat als ik op de Proximus toets druk,  HDMI cec staat toch aan.  Ik moet verschillende keren op deze knop drukken voordat de tv en decoder aangaat.

@bertp454 Als je kort proximus-knop indrukt zie je dan de lichtjes op de decoder na één a twee seconden niet wit oplichten?

• Rising star
  • September 9, 2026

@Martin ja ik denk het wel maar vandaag heb ik ondervonden dat ik eerst op de IN/OUT TV knop moet drukken en daarna op de Proximus knop opdat de twee toestellen zouden aan gaan.  Kan ook toeval geweest zijn ;-) Raar is dat als ik alles afsluit met de Proximus knop en daarna terug via de Proximus knopdruk druk alles terug werkt.  Een aantal uren later (nacht) lukt dat dus niet meer.  Maar ik ga dat nog eens terug testen.  Morge weet ik meer.  Voordien liep alles gesmeerd.

Hallo Hadewych , het adres dat ik doorkrijg per mail van Bpost is mijn oud adres ! 
Mijne nieuwe adres (in Berchem) is gekend bij Proximus ! 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • September 10, 2026

@Luciano van As  Mijn excuses. Kan je je profiel verder aanvullen met de nodige info zodat we helemaal zeker zijn dat we er 1 naar het juiste adres sturen ? 

Als je de mensen op je oude adres kent, of er 1 de buurt komt, mag je de afstandsbediening ook daar ophalen als je wil. 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent.

Hier kan je info zetten in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.

Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”

( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

@HadewychT , ik ben vandaag even langs gereden langs het oude adres, en heb daar de afstandbediening opgepikt. Dus deze is nu in mijn bezit. 

Luciano

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • September 10, 2026

@Luciano van As Dankjewel om het zo op te lossen. Nogmaals mijn excuses voor de extra moeite die ik je zo bezorgde. Veel kijkplezier met de nieuwe afstandsbediening. 

• Rising star
  • September 11, 2026

@Martin probleem niet opgelost,  moet telkens twee tot driemaal knop tv en/of Proximus op de afstandsbediening drukken voordat de beide (tv en decoder) aangaan.  Misschien hebben ze bij Telenet betere dienstverlening.  Kan het altijd gaan vragen hé.

Martin
  • September 11, 2026

@bertp454 Heb je al eens het omgekeerde geprobeerd door eerst kort op de TV-toets te drukken ipv de Proximus-toets op je Proximus afstandsbediening, of dan je TV opstart en daarna je Internet box, zonder nog te drukken ondertussen op de toetsen omdat je mss denkt dat er niets gebeurd. 

Beschrijf eens welke lichtjes je ziet oplichten op je TV en Decoder nadat je eerst éénmaal  kort op de TV-toets gedrukt hebt. 
Als Eco-modus opstaat op je decoder duurt dat ook wat langer en zou je ook die melding op je TV moeten te zien krijgen.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • September 11, 2026

De oorspronkelijke vraag in deze post sprak over problemen met de home-knop. Dit kan ook gelinkt geweest zijn aan de update van de decoder. Dit probleem is ondertussen opgelost. Je kan de Homeknop vanaf nu op 2 verschillende manieren gebruiken : 

• kort duwen op home : je komt in menu terecht
  • lang duwen op home : je komt onmiddellijk in ‘app’-pagina terecht; 

@bertp454 Dit heeft te maken met de CEC-instellingen waardoor je TV kan reageren als je decoder opgezet wordt. Als je TV echter al een tijd uitstaat en in sleepmodus gaat ipv standby reageert hij niet meer op de CEC-oproep van je decoder. Hierdoor moet je je TV opzetten met de aparte powertoets. 

• Rising star
  • September 11, 2026

@Martin eco modus staat aan.  Maar dat was altijd zo en dan kreeg ik inderdaad de vermelding “ kan wat langer duren …of zo iets dergelijks”  Bij druk op tv toets gaat die aan en de rode ledjes op de decoder verdwijnen.  Maar ik moet opnieuw op Proximus toets drukken (soms twee of drie keer) voordat decoder aangaat.

• Rising star
  • September 11, 2026

@HadewychT CEC staat aan.  Maw de tv toestaan HDMI apparaten te bedienen.

Martin
  • September 11, 2026

@bertp454 

@Martin eco modus staat aan.  Maar dat was altijd zo en dan kreeg ik inderdaad de vermelding “ kan wat langer duren …of zo iets dergelijks”  Bij druk op tv toets gaat die aan en de rode ledjes op de decoder verdwijnen.  Maar ik moet opnieuw op Proximus toets drukken (soms twee of drie keer) voordat decoder aangaat.

Dus de TV komt op en de decoder ledjes blijven daarna wit oplichten, maar je krijgt geen beeld op TV, is het dit? zie je dan niets op het beeld ?

• Rising star
  • September 11, 2026

@Martin tv gaat aan met beeld maar kan niet gestuurd worden via  decoder.  De afstandsbediening doet de decoder niet reageren.

Mutlie
  • September 11, 2026

Wacht even
Staat de afstandsbediening op Bleutooth of infrarood gekoppeld?
De tv reageert op de afstandsbediening? Aan/uit? Volume omhoog en omlaag? De “ext” knop om de aansluitingen te zien (midden bovenaan)?  Alles onmiddellijk?
Maar de decoder v7 reageert niet? Of niet meteen? En dit met 2 verschillende afstandsbedieningen?
Dan rijst bij mij de vraag of er iets scheelt met de ontvangst van de decoder, hetzij technisch defect, hetzij een signaalstoring. Staat de decoder in een kast?

Martin
  • September 11, 2026

@Martin tv gaat aan met beeld maar kan niet gestuurd worden via  decoder.  De afstandsbediening doet de decoder niet reageren.

@bertp454  Met beeld en welk beeld zie je dan, is er misschien nog een ander toestel dat een andere HDMI poort van je TV aangesloten is?

Eigenlijk reageert de decoder wel aangezien de ledje wit oplichten, maar je bedoelt dat je het beeld niet ziet van de decoder.