Skip to main content
Vraag

afstandsbediening

• September 3, 2026
  • 41 reacties
  • 247 Bekeken

Afstandsbediening blijft hangen, bij het duwen op de pijltjes blijft hij opzij springen, soms werkt de home knop ook niet. Batterijen zijn al vervangen, afstandsbediening is al gereset.

41 reacties

Martin
  • September 3, 2026

@Familie.mathys Proximus-medewerkers zullen uw gegevens nodig hebben om uw klantenfiche te kunnen raadplegen en zodoende een afstandsbediening gratis te kunnen versturen met Bpost (de oude moet niet teruggestuurd worden en mag naar het recyclagepark.
Vul uw gegevens daarom vooraf aan in uw → ForumProfiel (indien dit nog niet gebeurd is).
Zo vermijdt u dat de medewerker deze gegevens later nog apart moet opvragen, wat de behandeling van uw vraag kan vertragen.
Indien u het nodig vindt, kunt u in het privéveld "Ticket" bijkomende relevante informatie toevoegen.
Deze gegevens in privévelden zijn om wille van Privacy uitsluitend zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Andere forumgebruikers kunnen ze niet raadplegen.
Klik daarna onderaan op "Sla wijzigingen op".
Laat hier even weten wanneer dat gebeurd is.

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • September 4, 2026

@Familie.mathys als u uw klantennummer of lijnnummer toevoegt aan uw profiel, zoals Martin hierboven vermeldt, dan kunnen we een andere afstandsbediening toesturen.

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 4, 2026

het is niet nodig van een nieuwe te sturen, ik heb nog maar een nieuwe gekregen bij de nieuwe V7c, het is maar juist de vraag hoe letters moet invullen met die afstandsbediening bij de app op tv bij play, daar moet je je email adres invullen en je krijgt geen kans om letters in te vullen, soms krijg je dan een schermpje waar je je letters kan kiezen, maar hier niet, bij het installeren van de V7c kon je je google account invullen en dan kreeg je zo’n schermpje om die in te vullen , nu niet en ik heb geen smartphone, dus ik kan de qr code niet gebruiken, dus het ligt niet aan de afstandsbediening,

ik vraag juist hoe ik het moet doen

Mutlie
  • September 4, 2026

@Valencia 
Als je op “OK” drukt, komt dan geen toetsenbord te voorschijn?

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 4, 2026

ok ik heb het nog eens geprobeerd met op OK te drukken, je moet wel verschillende keren op OK duwen maar het lukt, voor het paswoord was het wat moeilijker maar door verschillende keren op  Ok is het gelukt

dank je voor je antwoord, dus probleem opgelost

Mutlie
  • September 4, 2026

@Valencia 
Wat ik vergat te schrijven en toch belangrijk is: de cursor moet wel in het invulveld staan.
(zoals je ziet op je afbeelding). Daar kom je normaal gezien (indien nodig) met de pijltjes (ronde toets)

• Rising star
  • September 5, 2026

Afstandsbediening blijft hangen, bij het duwen op de pijltjes blijft hij opzij springen, soms werkt de home knop ook niet. Batterijen zijn al vervangen, afstandsbediening is al gereset.

Ik denk niet dat dit aan de afstandsbediening ligt. Ik heb hetzelfde voor bij 2 tv's. Ook afstandsbediening gereset, batterijen vervangen... Enkel de decoder zonder stroom zetten en opnieuw opstarten helpt kortstondig. Bij mij is het begonnen na de installatie van de laatste update eerder deze week.

Mutlie
  • September 5, 2026

Ik zeg het maar, ik heb dit niet voor. Het zou me alleszins ook verwonderen dat de decoder software de werking van de afstandsbediening beïnvloedt.
Niet dat de nieuwe update perfect is, hoor. 😉

Martin
  • September 5, 2026

@Familie.mathys Wat je eens kan proberen is of het iets uitmaakt of je afstandsbediening gekoppeld is met de decoder via IR of via Bluetooth.
Als hij op IR staat moet de afstandsbediening vrij zicht hebben op je decoder.

Je hebt er wel niet veel aan,  maar net zoals bij Mutlie  werkt de afstandsbediening perfect bij mijn V7 decoder met de nieuwe update.

• Rising star
  • September 5, 2026

Ik zeg het maar, ik heb dit niet voor. Het zou me alleszins ook verwonderen dat de decoder software de werking van de afstandsbediening beïnvloedt.
Niet dat de nieuwe update perfect is, hoor. 😉

Ik zeg juist dat er niets mis is met de afstandsbediening. Wel met de manier waarop de software omgaat met het signaal van de afstandsbediening en met name wanneer de afstandsbediening via bluetooth verbonden is. Blijkbaar zijn we niet de enigste met problemen met de afstandsbediening:

Martin
  • September 5, 2026

@kdewilde  en anderen, beste dat je ook altijd erbij vermeld welke decoder je hebt V7 of V7c want anders wordt het nog moeilijker om te volgen en conclusies te trekken. 
In ieder geval met mijn v7 en BT gekoppelde remote, reageert bij mij alles zoals het moet bij drukken op de knoppen (maar daarom zeg ik niet dat er geen problemen kunnen optreden bij sommigen)

• Rising star
  • September 5, 2026

@kdewilde  en anderen, beste dat je ook altijd erbij vermeld welke decoder je hebt V7 of V7c want anders wordt het nog moeilijker om te volgen en conclusies te trekken. 
In ieder geval met mijn v7 en BT gekoppelde remote, reageert bij mij alles zoals het moet bij drukken op de knoppen (maar daarom zeg ik niet dat er geen problemen kunnen optreden bij sommigen)

In mijn geval gaat het over 2 V7 decoders, afstandsbediening bij beide gekoppeld via BT.

Jan
Forum|alt.badge.img+3
  • Motivator
  • September 5, 2026

Onlangs een nieuwe afstandsbediening ontvangen (V7) en stel ook vast dat de knoppen meermaals geregistreerd worden, vooral bij de zaptoets springt hij meer dan één programma verder.

Dit was een van de redenen waarom ik een nieuwe afstandsbediening gevraagd heb.

Het gebeurt zowel op IR als op BT.

Martin
  • September 5, 2026

En spreken we hier over de zelfde software versies : 

V7 decoder (App-verise 6.206.3/Middleware-versie 12.0.5)  want het is bij mij bij deze versie dat ik dit probleem toch niet voor heb op mijn v7.

Jan
Forum|alt.badge.img+3
  • Motivator
  • September 5, 2026

@Martin 

Dezelfde software.

Mutlie
  • September 5, 2026

En omdat we het over hetzelfde type decoder hebben met dezelfde software (hier staat dus ook een V7 met de laatste versie) mag iemand mij altijd uitleggen hoe de fout in de ene decoder software zit en niet in de andere identieke decoder software??  

Martin
  • September 5, 2026

ik zoek het mss te ver, als ik denk aan vroeger met de bbox3 daar zat ook wat verschil in, afhankelijk van de hardware versie die uitgebracht werd.
Daardoor zou het kunnen dat het bij de v7c nog niet voorvalt omdat die wat beter HW performanties heeft.
Het kan mss ook nog liggen aan de snelheid van reactie bij het drukken op een knop van de remote dat die wat langer uitblijft en dat men hierdoor onderbewust ook langer op de knop blijft drukken en meerdere keren werd geregistreerd, maar dat is dan niet altijd noodzakelijk de decoder, het kan ook nog afhangen van welke server je bedient enz….. Enfin het zijn maar enkele bedenkingen van mijnentwege!

Mutlie
  • September 5, 2026

Zou het ook kunnen liggen aan de kracht van je duimen, dat er bij (een eerste) gebruik een contact verplooid is? Of vuil tussen de knopjes zodat het contact niet werkt oftewel blijft hangen?
De server ligt wat ver om verantwoordelijk te zijn, lijkt me. Dit is toch niet meer dan  een interactie tussen de afstandsbediening en de decoder/tv combinatie

Martin
  • September 5, 2026

dit is niet altijd alleen maar tussen remote en decoder als je op de pijl drukt bv veranderen van zender om maar iets op te noemen, daarmee dat ik het ook over server/routing had. maar het blijft altijd maar gissen natuurlijk en op den duur begin alles te verdenken, ik hoop maar dat ze bij Proximus ook zo maar niet aan het gissen zijn 😊

• Auteur
  • Apprentice
  • September 7, 2026

@Familie.mathys Proximus-medewerkers zullen uw gegevens nodig hebben om uw klantenfiche te kunnen raadplegen en zodoende een afstandsbediening gratis te kunnen versturen met Bpost (de oude moet niet teruggestuurd worden en mag naar het recyclagepark.
Vul uw gegevens daarom vooraf aan in uw → ForumProfiel (indien dit nog niet gebeurd is).
Zo vermijdt u dat de medewerker deze gegevens later nog apart moet opvragen, wat de behandeling van uw vraag kan vertragen.
Indien u het nodig vindt, kunt u in het privéveld "Ticket" bijkomende relevante informatie toevoegen.
Deze gegevens in privévelden zijn om wille van Privacy uitsluitend zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Andere forumgebruikers kunnen ze niet raadplegen.
Klik daarna onderaan op "Sla wijzigingen op".
Laat hier even weten wanneer dat gebeurd is.

HeyMartin,

Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Bij deze is dit gebeurd.

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • September 7, 2026

@Familie.mathys een nieuwe afstandsbediening is onderweg

• Auteur
  • Apprentice
  • September 7, 2026

Top! Hartelijk bedankt voor de snelle afhandeling!

Onze afstandbediening functioneert niet zo goed meer , ook versleten. Het op- en afzetten vraagt soms wat veel tijd. De Tv wordt ook gestuurd met deze afstandsbediening ( V7 ) . Vraag is dan ook, als ik een nieuwe afstandsbediening zou krijgen of deze zonder al te veel poespas de vorige kan vervangen en mijn TV ook hiermee automatisch kan functioneren? 

Mutlie
  • September 7, 2026

Top! Hartelijk bedankt voor de snelle afhandeling!

Laat je nu ook achteraf ook eens weten of deze goed werkt of dat het probleem toch aan de software ligt en  dus voortduurt?

Martin
  • September 7, 2026

Ik geef het gewoon maar mee moest er ook iemand zijn die het zelfde voorheeft:

Ik heb nog iemand aan de telefoon gehad die ook probleem had o.a. met de pijltjestoetsen bij ‘t zappen dat er niet één maar meerder kanalen versprongen werd. De reden daar was gewoon dat de decoder zo traag reageerde, want toen ik hem vroeg druk je niet lang op de pijtjes, was het antwoord ik moet wel want de decoder reageert precies niet anders. Na herstarten van de Internet Box en resetten van de decoder was uiteindelijk alles weer in orde!