Vraag

Afstandsbediening

  • 3 September 2020
  • 4 reacties
  • 216 Bekeken

Mijn afstandsbediening werkt slecht sedert de nieuwe decoder. Het contact tussen de twee werkt soms niet of bij herhaald  indrukken van dezelfde toets

Kan u me een nieuwe afstandsbediening opsturen ?

Mvg.

Van de Putte Heli

Telefoon 09 282 90 7.       (voor de veiligheid )


4 reacties

Enkele tips: Het hangt ook af welke decoder je nu hebt en of je die bv gebruikt in Infrarood of in Radio frequentie mode bv als je decoder en en afstandsbediening niet met elkaar in direct zicht staan is het best van via Radio frequentie mode te werken ipv via infrarood, ook eens nieuwe batterijtjes steken kan een oplossing zijn.

Je kan ook de afstandsbediening eens  resetten en zelfs door de decoder eens te resetten kan het ook mss terug normaal werken 

zie Faq → https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_tv_trouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen.html

https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_tv_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten.html

Beste Martin,

Het gebruik van radio frequentie of infrarood, dat is het eerste waar ik van hoor. Sommige knoppen van de afstandsbediening geven gewoon slecht contact, dat is zo als je dat veel gebruikt. Als jarenlange klant en met een maandelijkse factuur van 120 € is het toch niet gemakkelijk om een simpele afstandsbediening te krijgen . En herstarten, resetten, batterijtjes, laat dat maar zitten . Ik ben 30 jaar klant en heb zowat alle fases doorlopen van analoog naar digitaal, naar resetten van decoder, modem, stroomtoevoer uitschakelen enz….

Dank !

Beste Martin,

Het gebruik van radio frequentie of infrarood, dat is het eerste waar ik van hoor. Sommige knoppen van de afstandsbediening geven gewoon slecht contact, dat is zo als je dat veel gebruikt. Als jarenlange klant en met een maandelijkse factuur van 120 € is het toch niet gemakkelijk om een simpele afstandsbediening te krijgen . En herstarten, resetten, batterijtjes, laat dat maar zitten . Ik ben 30 jaar klant en heb zowat alle fases doorlopen van analoog naar digitaal, naar resetten van decoder, modem, stroomtoevoer uitschakelen enz….

Dank !

 

Ik volg u in deze, schijnbaar zijn sommige membraankontacten in dat toestel vlug “versleten”. De V5C afstandsbediening van één van mijn decoders heeft een falende “back” knop, verder is er niets mis mee maar ‘t is wel een probleem. Ik heb dan ook gewoon de afstandsbediening van de V3B gerecycleerd. Helaas geen “radio”verbinding maar al de rest werkt wel … 

@Van de Putte Het zijn gewoon tips die ik maar meegeef, en uiteraard is het aan iemand van het proximus forumteam zelf om te beslissen of het nodig is om al dan niet een je afstandsbediening te zorgen.
Dus gewoon afwachten tot hier iemand van hen de draad opneemt en je wordt wel verder geholpen.

NB: ik heb al mijn afstandsbediening van toen de V5 compact uitgekomen is en werkt nog altijd als nieuw maar dat wil daarom niet zeggen dat iedere afstandsbediening bij alle klanten het even lang zonder problemen gaat uithouden, de tips die ik meegeven heb waren deze die ik nog zelf nodig gehad heb als de afstandsbediening het bij mij liet afweten, en meer dan dat was het niet.

 

Reageer