Skip to main content
Vraag

aflevering van serie slechts 9 seconden opgenomen

• October 24, 2025
  • 36 reacties
  • 367 Bekeken

Toon eerste bericht
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

36 reacties

• Apprentice
  • November 7, 2025

@HadewychT , de aflevering kan nu inderdaad wel bekeken worden.

• Apprentice
  • November 7, 2025

Nog een opmerking hieromtrent. Als Proximus exact weet wanneer een programma begint en eindigt, zou het toch ook mogelijk moeten zijn om een programma op te nemen dat door omstandigheden bv een uur te laat start. Dat lijkt me nu niet het geval te zijn.

Martin
  • November 7, 2025

Volgens mij hangt dit af van de zender ook, want bv bij VTM is dit bij sommige van hun uitzendingen heel correct van Start (met mogelijks een reclame vooraf) tot Einde. 

Ter bijkomende info: zie ook de opmerking van jowantje 

Serieopname via pickx op pc | Proximus Forum namelijk:  

@Martin Bedankt voor jouw reactie. We hopen (andermaal) op beterschap… Mijn dochters zijn klant bij Telenet en daar stelt zich het probleem van serieopnames blijkbaar niet. Herhalingen worden niet opgenomen. Worden er naar Telenet door de zenders dan andere codes meegestuurd?

@jowantje Hoe het systeem bij TN werkt daar heb ik spijtig genoeg geen idee van! Is het mss doordat de metadata (ID, afleveringstitel, label) bij Telenet anders wordt aangeleverd  dan bij Proximus, is dit mogelijks via de TV gids die aangeleverd wordt en die door iemand anders opgesteld wordt? 
Mss weet iemand die dit topic hier zal meelezen er wat meer over te vertellen!

Moraal van het verhaal, tot nu toe zijn we nog nooit te weten gekomen hoe dit juist in detail gebeurt of doorgegeven wordt aan PX?

PS: Maar aangezien ze bij PX ook het probleem gevonden hebben, kunnen we alleen maar hopen dat binnenkort al die perikelen met opnames achter de rug zullen zijn.

Mutlie
  • November 7, 2025

Volgens mij hangt dit af van de zender ook, want bv bij VTM is dit bij sommige van hun uitzendingen heel correct van Start (met mogelijks een reclame vooraf) tot Einde. 

Niet alleen bij VTM, hoor, maar niet altijd, of zoals je zegt “sommige van hun uitzendingen”. Een vaste lijn is dus niet te trekken.

Ter bijkomende info: zie ook de opmerking van jowantje 

Serieopname via pickx op pc | Proximus Forum namelijk:  

@Martin Bedankt voor jouw reactie. We hopen (andermaal) op beterschap… Mijn dochters zijn klant bij Telenet en daar stelt zich het probleem van serieopnames blijkbaar niet. Herhalingen worden niet opgenomen. Worden er naar Telenet door de zenders dan andere codes meegestuurd?

@jowantje Hoe het systeem bij TN werkt daar heb ik spijtig genoeg geen idee van! Is het mss doordat de metadata (ID, afleveringstitel, label) bij Telenet anders wordt aangeleverd  dan bij Proximus, is dit mogelijks via de TV gids die aangeleverd wordt en die door iemand anders opgesteld wordt? 
Mss weet iemand die dit topic hier zal meelezen er wat meer over te vertellen!

Metadata zijn in principe toch overal en altijd identiek qua vorm, lengte, structuur, ...? M.a.w. (zouden?) moeten voldoen aan bepaalde normen omdat de metadata correct kunnen gelezen en verwerkt worden. Ligt het mogelijk niet eerder aan een fout in de software/instructies die de opdracht geven tot begin en einde van de opname? Is het dan niet logisch dat Proximus met een oplossing moet komen en dat niet de zender (en evenmin Telenet  het moet oplossen?

Moraal van het verhaal, tot nu toe zijn we nog nooit te weten gekomen hoe dit juist in detail gebeurt of doorgegeven wordt aan PX? 

PS: Maar aangezien ze bij PX ook het probleem gevonden hebben, kunnen we alleen maar hopen dat binnenkort al die perikelen met opnames achter de rug zullen zijn.

Martin
  • November 7, 2025

Ik weet ook totaal niet via welke weg zij die metadata juist binnenkrijgen,  is dit tezamen met de video stream van de zenders of is dit via de EPG of nog een ander methode….. en als zij die correcte data via het eender welke weg binnenkrijgen dan is het inderdaad aan Proximus (alsook bij TN) om dit correct te kunnen verwerken, zoals het blijkbaar wat Johantje aangegeven heeft voor bv. herhalingen in ieder al beter verwerkt wordt bij TN. 

monique
  • Auteur
  • Rising star
  • November 7, 2025

Bedankt Regulus, inderdaad de serie Payback staat ondertussen bij mijn opnames, de afleveringen staa ook in volgorde, wij hebben al 2 afleveringen kunnen bekijken.

Bly te zien dat er toch nog personen zijn die onze problemen oplossen, waarvoor dank!👍😀

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 7, 2025

@Regulus Dit is inderdaad aan elkaar gelinkt.

Ik heb net ook nog eens alle klachten op het forum gebundeld en doorgespeeld aan de verantwoordelijke. 

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 10, 2025

het is nu al verschillende weken dat ik bij korte afleveringen van series op canvas maar de eerste seconden van de eerste aflevering kan zien (Hackx en nu terug van roomies) Het is raar maar op de laptop via pickx kan ik wel de volledige aflevering wel zien, wat ik dan ook doe, maar op pickx op TV lukt het niet, de tweede aflevering kan ik wel volledig zien.  Als je begint met de eerste opname springt het direct over naar de tweede opname

Het komt enkel voor bij die afleveringen op canvas en enkel bij die twee reeksen

Raar want heb het nog niet voorgehad bij andere series

Martin
  • November 11, 2025

FYI: Zoals in andere berichten al werd gemeld hebben ze bij PX de reden gevonden dat een Opname soms niet volledig opgenomen wordt, alleen is het nog niet bekend wanneer PX een oplossing zal kunnen aanbieden hiervoor!

Mutlie
  • November 11, 2025

@Valencia 
Bij ons is het ook al gebeurd dus, maar sporadisch. Lees mijn getuigenissen in dit forum er maar een sop na. Maar ik kan wel geen link leggen met een bepaalde zender, noch met een bepaalde reeks. ​
Wij “lossen dat op” met de specifieke zender-app. Dan kunnen we tenminste zonder extra verbindingen  (kabels of bluetooth)  op het groot scherm kijken. 
Voor jou zou dat dus via VRT Max zijn, de app is beschikbaar op je V7decoder  of  via je smart tv.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 11, 2025

@Valencia 
snip
Wij “lossen dat op” met de specifieke zender-app. Dan kunnen we tenminste zonder extra verbindingen  (kabels of bluetooth)  op het groot scherm kijken. 
Voor jou zou dat dus via VRT Max zijn, de app is beschikbaar op je V7decoder  of  via je smart tv.

Ja waarom zou men 100+€/maand moeten ophoesten voor een dienst die niet fatsoenlijk werkt? Zoek de discrepantie …. er van uitgaande  dat iedereen een up-to-date smart TV heeft … (bvb mijn 2e TV is een “oud” beestje met “smart” en een fantastische beeldkwaliteit, helaas wordt geen enkele app nog ondersteund … tel uit je winst)