Skip to main content
Vraag

aflevering van serie slechts 9 seconden opgenomen

• October 24, 2025
  • 36 reacties
  • 367 Bekeken

monique

Beste,

De 1ste aflevering van de serie “Pay back” is slechts 9 seconden opgenomen, dit is niet de 1ste keer, ook is het opletten want soms staan de afleveringen van een serie niet in volgorde en gewoon door elkaar en staat de 1ste aflevering soms na de 2de aflevering en dan is het moeilijk om de serie van in het begin te volgen. 🤔

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

36 reacties

Martin
  • October 24, 2025

FYI: Ik weet niet of je een V7 decoder hebt want dan kun je kiezen voor recentste bovenaan

Mutlie
  • October 24, 2025

@Martin ​@monique 
ik verwijs naar het v7 topic waar ik aangaf dat ik het ook heb voorgehad dat er slechts 9 sec werden afgespeeld (van de reclame dan nog!) en dan de opname abrupt stopt.
Blijkbaar is er hiervoor (nog?) geen oplossing.

@Martin Als een bediende documenten zo chronologisch zou klasseren (voor zover de computer dat tegenwoordig niet doet) zou het dienstverband geen lang leven beschoren zijn hoor. Een rechtszaak zou nietig worden verklaard. Maar dat alles terzijde. De methode van Proximus is en  blijft een onlogische en ongemakkelijke oplossing, de oudste eerst zou toch logischer zijn, niet? En standaard de oudste eerst zou nog beter zijn.

Martin
  • October 24, 2025

Over wat ik spreek is als je via de v7 menu > naar opnames gaat, dan staat de oudste toch eerst en daarom dat ik hierboven aangegeven hebt dat als je de recentste wilt dat je dit zelf moet kiezen. Maar dat ze niet in volgorde staan hebben we hier nog niet meegemaakt, of het zou moeten zijn dat het alleen met bepaalde series het geval is, bv over “Pay back” kan ik niet meespreken) 

mss door herstarten, clear data, clear cache, herstart app  enz.. dit dan voor Monique  mogelijks in orde kan komen (ivm met niet op volgorde staan), je moet hier altijd met mss spreken omdat het voor de ene niet op dezelfde manier opgelost geraakt net als bij de andere het totaal niet werkt met die trucen!

Maar dat het enkel en alleen het eerst stukje is die opgenomen wordt daar zullen die truckje niet werken volgens mij.

Mutlie
  • October 25, 2025

Ik heb mijn beklag nochtans al gemaakt dat de afleveringen series niet in volgorde staan, zelfs met foto’s erbij. In het v7 topic vermoed ik sterk. Maar dat is al zo uitgebreid ….
Ik moet wel zeggen dat recent ik dat niet meer heb ondervonden, mogelijks heeft een update dit opgelost? 
En ook die 9 seconden die afspelen, terwijl het programma volledig zou zijn opgenomen heb ik daar beschreven. In inderdaad, daar wist @Hadewijch geen raad mee.

Martin
  • October 25, 2025

Ja en zelfs die opnames bv. van 9 seconden kunnen ook niet altijd door PX teruggezet worden.

monique
  • Auteur
  • Rising star
  • October 25, 2025

Bedankt iedereen voor de antwoorden, ik denk dat ik nog niet geleden via een technicus van Proximus een V7 gekregen heb, is zo een klein apparaatje.

Hoe kan ik kiezen dat de afleveringen moeten beginnen met de 1ste aflevering? Gisteren terug hetzelfde, de 1ste aflevering stond terug onderaan van de serie.

Ik heb eergisteren naar de klantendienst gebeld en gingen het doorgeven aan een “expert” en de 1ste aflevering van “Payback” terugzetten, tot vandaag nog niet gebeurd.

groetjes aan iedereen.😀

Martin
  • October 25, 2025

is het zo’n decoder die je hebt:

V5 compact

of zo één:

V7c 

bij een V7 zou het default de eerste aflevering (oudeste) moeten zijn die bovenaan staat en Als je het omgekeerd wilt dan moet je zelf kiezen voor “recente opname” dan staat de laatste recentste opgenomen aflevering bovenaan.

PS: ik gewoon nog ter bijkomend info de → Pickx Gebruikersgids mee.
Hoe dan ook als het een bug is zal er niks anders opzitten dan af te wachten tot dit door PX opgelost wordt.

monique
  • Auteur
  • Rising star
  • October 26, 2025

Beste Martin,

geen van beide, ik heb 2 toestellen, zo’n kleintje met rode of witte lichtjes vooraan en dan een klein rechtstaand model ( nieuw) met 3 lichtjes in het midden: internet-phone en wifi, sorry ik ben niet handig genoeg om foto’s te nemen en hierbij te voegen.

Proximus zou beter alle toestellen een aparte naam geven, soms weet ik absoluut niet meer waarover ze spreken.

groetjes Monique.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • October 27, 2025

@monique 

Je zou deze decoder gebruiken, een v7:

Dit kan inderdaad de BUG zijn die ​@Mutlie vermeld.

Ik informeer of hier al een oplossing voor is.

Geert

Mutlie
  • October 29, 2025

Wij hadden de reeks playback ook opgenomen maar komen vanavond pas aan de 1e aflevering te kijken. Stom dat ik er niet eerder aan heb gedacht 🙄

En? Enkel 9 sec reclame zijn afspeelbaar!

Dus alweer kijken via de app. 🫤

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • October 30, 2025

de eerste  aflevering van Hackx stopte ook na de reclame, wel op andere manier gekeken, bij mij is het een v5c

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • October 30, 2025

@monique 

Er is mij bevestigd dat dit geen algemeen probleem is.

Heb je de decoder al eens grereset mbv de afstandsbediening?

Geert

monique
  • Auteur
  • Rising star
  • October 30, 2025

spijtig, maar bijna alle dagen hebben we problemen met Proximus tv, eergisteren terug een foutmelding en konden we opnames niet bekijken, alleen rechtstreekse tv.

Na al die jaren ondervinding, zouden de klachten toch stilaan moeten opgelost zijn, maar niks is minder waar, waarom betalen we zoveel per maand als er altijd problemen zijn.

groetjes

Monique.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • October 30, 2025

@monique 

Dit moet inderdaad enorm frustrerend zijn.

Vind je het goed als ik hiervoor eens een technicus langsstuur om de dtv aansluiting in orde te brengen.

Geert

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • October 31, 2025

Mag ik even inpikken a.u.b.

Wij hebben een V7 en hebben ook regelmatig opgenomen serie afleveringen van maar 9 seconden.

Als wij dan deze serie aflevering willen kijken via de app V7 zijn die meestal maar te bekijken via VTM GO+ dus de betalende (hebben wij niet).

Gevolg heel de serie deleten en wachten op herhalingen.

Mutlie
  • October 31, 2025

Wij hebben in die zin geluk gehad dat de series waar iets mee scheelde beschikbaar waren in de gratis apps. Behalve één keer, dat was NPO en toen golden ook geografische regels.

Weet je, ik mag eigenlijk niet klagen. We hebben regelmatig “kleine” problemen (lees het v7 topic er maar eens op na) en ik kan (helaas?) relativeren. Kunnen we niet kijken, dan maar via de app, zoiets.
Maar het blijft wel duren en we betalen toch genoeg, vind ik  Dat we daarnaast ook betalen voor 100Mbps en er maar 50 binnenkrijgen is nog zo iets. 
Het zijn kleine ergernissen maar ze zetten een mens wel aan het denken.

monique
  • Auteur
  • Rising star
  • October 31, 2025

Bedankt iedereen, ik ben 71 jaar en ben niet zo handig ivm apps enz.En  paar weken geleden is er een ( vriendelijke)  technicus bij ons langsgeweest en heeft een nieuwe internetbox ( ik denk de 7 - rechtstaand model met 3 lichtjes vooraan)vervangen omdat ik steeds problemen had met internet en wifi. 

Sindsdien is het niet echt verbeterd en zoals Mutlie zegt voor de prijs die wij betalen - abonnement flex+go ( tv+internet) = 76 euro zou de kwaliteit toch veel beter moeten.

groetjes Monique.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • October 31, 2025

@monique 

Ik heb de meest recente software doorgestuurd naar je modem, dit zou een oplossing moeten aanbieden.

Indien de problemen aanhouden zou ik toch nog eens een technicus naar je toe willen sturen.

Geert

monique
  • Auteur
  • Rising star
  • November 1, 2025

Dank je wel Geert, ik zal afwachten en moest het niet beteren dan neem ik terug kontakt. Fyn weekend voor iedereen

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 1, 2025

Beste,

De 1ste aflevering van de serie “Pay back” is slechts 9 seconden opgenomen, dit is niet de 1ste keer, ook is het opletten want soms staan de afleveringen van een serie niet in volgorde en gewoon door elkaar en staat de 1ste aflevering soms na de 2de aflevering en dan is het moeilijk om de serie van in het begin te volgen. 🤔

Om een of andere mysterieuze reden heb ik ook maar 9 seconden van dezelfde aflevering!
Via Pickx op de laptop staat er wel een volledige aflevering op … Er zitten nogal wat bugs in die V7 familie van TV-boxen! 
Ik twijfel er dus erg aan of een technieker dit kan oplossen aangezien ik heel recent overgestapt ben van een V5C waar dat nooit voorkwam naar een v7C waar nogal wat kaduuk aan loopt. 

Mutlie
  • November 1, 2025

Zijn we toch al minstens met 5 ;) 

• Apprentice
  • November 5, 2025

Zelfde probleem bij mij.

En aflevering 2 eindigt volgens mij ook iets te vroeg. Geen eind generiek wat me abnormaal lijkt.

Het stoort me dat je blijkbaar zelf niet meer kan bepalen want je wenst te bekijken van wat je hebt “opgenomen”.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 6, 2025

@Regulus 

Via Pickx op de laptop staat er wel een volledige aflevering op … Er zitten nogal wat bugs in die V7 familie van TV-boxen! 
Ik twijfel er dus erg aan of een technieker dit kan oplossen aangezien ik heel recent overgestapt ben van een V5C waar dat nooit voorkwam naar een v7C waar nogal wat kaduuk aan loopt. 

Dit is geen probleem dat gelinkt is aan de V7 op zich, maar eerder aan de server waarop je aangesloten bent. De oorzaak is ondertussen gevonden. Zodra de oplossing er is, zal die zo snel mogelijk geïmplementeerd worden. 

@Ivo_025 Deze manier van opnemen zou er niet voor mogen zorgen dat er stukken van het programma wegvallen. Dit is gelinkt aan het probleem waarvan de oorzaak ondertussen gevonden is en zal zo snel mogelijk opgelost worden. 

@monique ​@Regulus ​@Ivo_025 Ik heb de serie of de eerste aflevering terug toegevoegd. Kan je eens zien of het nu wel werkt zoals het hoort ? Indien niet zal ik het hier intern doorgeven. 

@Antoon R Als je ons concrete voorbeelden geeft van opnames waarmee je problemen hebt, kunnen we dat altijd nakijken. 

@Mutlie De verzwakking op je lijn en de afstand van je lijn tot aan de straatkast zorgen ervoor dat je lijn op 50 Mbps staat. Deze technische beperkingen zorgen ervoor dat je lijn geen 100Mbps kan halen. 

Mutlie
  • November 6, 2025

@HadewychT 

Sorry, dat is oud nieuws, dat weten we. Maar het is je vergeven 😊
Ik had meer de nadruk moeten leggen erop dat er meerdere (kleine) ergernissen zijn waarvan de matige snelheid er maar 1 is, terwijl we eigenlijk betalen voor meer.

Laat me ook even de kwaliteiten van PX aanhalen. In onze straat zijn er slechts enkele PX klanten voor zover ik weet. Wel, wij hebben een goede verbinding met onze gsm/smartphone, onze benedenburen hebben Telenet maar  dikwijls missen ze telefoons.  Zij profiteren wel van snel internet maar onze internetverbinding heeft er de afgelopen jaren (sinds we hier wonen) 1 keer  ( ! ) uit gelegen en dat was nog een algehele stroomuitval, Ik tel onze defecte modem niet mee, ik spreek over de verbinding zelf. Onze buren hebben minstens 1 (bedrade) uitval per jaar en dan gaat de lokale whatsapp groep weer wild tekeer 😁 
En dan is er dit forum nog 😎

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 6, 2025

@HadewychT 

beste dank .. schijnbaar opgelost?
Heeft het probleem ook te maken met de opgenomen afleveringen die totaal NIET kunnen afgespeeld worden? Enkel gewist … ?